Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-06-19, 20:32
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Transport mellan Aegiali och Katapola?

Ett par sms i helgen gjorde att vi ändrade vår rutt på kommande båtluff och nu ser det ut som vi ska åka till Amorgos som ö nr 2. Har inte varit där sedan 2006 (?) så det kan kanske vara på tiden med ett återseende . Har kollat lite båttider och det tycks bli så att vi måste åka från Katapola när vi ska därifrån. Så min fråga är helt enkelt hur det är med transport mellan Aegiali och Katapola nu för tiden? Går det buss eller är det taxi som gäller? Färjan går inte förrän på eftermiddagen så vi har (förmodligen) gott om tid.

Celbe
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-06-19, 22:17
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Buss går.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-06-20, 08:42
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Tidtabeller for hele sommeren: http://amorgosbuscompany.com/wp-cont...table-2018.pdf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-06-20, 10:10
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Citat:
Ursprungligen postat av El Gringo Visa inlägg
Tack så väldigt mycket!

Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-06-20, 14:13
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Citat:
Ursprungligen postat av El Gringo Visa inlägg
Tidtabeller for hele sommeren: [/URL]
Tusen tack !

Tror bussbolaget har utvecklat sin verksamhet lite sedan vi var på Amorgos senast. Gillar det där med priority boarding dessutom! Det lyckas inte SAS med alla gånger.

Celbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-06-20, 16:07
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Hehe, det påminner mig om när vi var i Egali en kväll. Vi bodde i Tholaria och var vid tillfället utan hyrbil. Vi hade badat i Egiali och tog sen en kvällsöl. Vart sen lite trötta och tänkte ta bussen 21:15. Men hur gör vi med mat? Äh, vi köper hämtpizza med oss upp, tänkte vi. Vi beställde Pizza och sa att vi skulle med bussen och undrade om de hann. Jorå, inga problem, vi hinner. Betalade och väntade och givetvis hann de inte. Vi missade bussen, som var den sista för kvällen..
Ingen ko på isen, vi tar taxin. Det finns en taxi i Egiali. Travade bort till kafeneion där taxichaffisen brukade hänga och visst var han där.
Men, just denna kväll hade han lånat ut mercan till sin brorsa och han var borta hela kvällen...

Jahapp, vad göra nu? Ska vi sätta oss här på muren och käka upp pizzan och sen börja gå i mörkret upp till Tholaria? Oddsen var inte goda...

Så kommer en en äldre farbror i gammal pickup och fan flög i mig. Jag stoppar honom och frågar honom om han kunde köra oss till Tholaria. Han ba "Yes, get in". Jag i passgerarsätet och de andra på flaket. Han körde oss hela vägen upp till torget i Tholaria. När jag sen försökte betala honom för färden, sa han bara "No. I am not a taxidriver" och sen var det bra med det.

/Netwolf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-06-21, 10:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Transport mellan Aegiali och Katapola?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så kommer en en äldre farbror i gammal pickup och fan flög i mig. Jag stoppar honom och frågar honom om han kunde köra oss till Tholaria. Han ba "Yes, get in". Jag i passgerarsätet och de andra på flaket. Han körde oss hela vägen upp till torget i Tholaria. När jag sen försökte betala honom för färden, sa han bara "No. I am not a taxidriver" och sen var det bra med det.
Grekland i ett nötskal!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT