Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2018-07-01, 11:39
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Tack alla snälla Kalimera vänner för all visad vänlig omtanke i samband med min hustrus bortgång.
BOKA
Svara med citat
  #22  
Gammal 2018-07-01, 12:06
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Beklagar verkligen.
Hoppas och tror att du kommer att finna en väg ro och lycka igen.
//
KR
Svara med citat
  #23  
Gammal 2018-08-05, 16:21
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Efter många och svåra funderingar så har jag nu efter ett moget övervägande bestämt mig för att försöka att ensam ta mig igenom en vecka på Karpathos efter det tråkiga som tidigare hände med min kära hustru.

Jag har beställt en vecka på Karpathos som ju var vår tidigare och ursprungliga planering. Om allt fungerar så åker jag den 23 augusti och testar hur jag upplever att för första gången åka ensam efter alla tidigare tillfällen tillsammans med min hustru, och vid några tillfällen även tillsammans med goda vänner till oss.

Hoppas det ska fungera.

BOKA
Svara med citat
  #24  
Gammal 2018-08-05, 18:11
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Boka!

Jag önskar dig av hela mitt hjärta en bra resa! Förstår att det kommer att vara många tankar och minnen med på resan. Men det kan säkert vara ett fint sätt att både vårda det som har varit och samla krafter för framtiden.

Ha en bra resa!
önskar Masse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2018-08-06, 10:17
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 444
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Hoppas att din resa blir bra. Vi kommer den 30/8 så vi kanske ses på flygplatsen.
Sköt väl om dig.
Seaside
Svara med citat
  #26  
Gammal 2018-08-06, 15:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av BOKA Visa inlägg
Jag har beställt en vecka på Karpathos som ju var vår tidigare och ursprungliga planering. Om allt fungerar så åker jag den 23 augusti och testar hur jag upplever att för första gången åka ensam efter alla tidigare tillfällen tillsammans med min hustru, och vid några tillfällen även tillsammans med goda vänner till oss.
Jag håller tummarna att resan blir bra och att den hjälper dig i sorgearbetet.

Trevlig resa BOKA!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2018-08-10, 17:27
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Starkt gjort av dig....bra beslut att åka själv trots allt. Kommer kännas tufft ett par gånger när minnena tränger på...men man kan känna både sorg och lycka och styrka av att åka själv ändå. Bättre sorgearbete eller terapi finns inte enligt mig.

Vet hur det är att förlora sin Make/Maka. Jag är själv änka sedan många år.

Jag reser själv nuförtiden....det går bra nu. Första gången var den tuffaste

Hoppas du får en underbar resa trots allt....kram på dig för att du är så stark.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2018-08-10, 19:48
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Jag hoppas också att du får en fin tid på Karpathos!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2018-08-14, 12:06
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Nu är det bara en styv vecka tills jag åker till Karpathos och jag ber därför att få tacka för allas deltagande i min svåra situation. Väl hemkommen igen ska jag försöka att ge en kort sammanfattning hur jag uppfattade och upplevde min vecka som ensamresande.
BOKA
Svara med citat
  #30  
Gammal 2018-08-14, 19:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av BOKA Visa inlägg
Nu är det bara en styv vecka tills jag åker till Karpathos och jag ber därför att få tacka för allas deltagande i min svåra situation. Väl hemkommen igen ska jag försöka att ge en kort sammanfattning hur jag uppfattade och upplevde min vecka som ensamresande.
Jag håller tummarna för att du får en fin resa trots det som har hänt. Ser fram emot att höra hur du hade det när vi kommit hem igen.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2018-09-17, 23:03
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Har nu varit hemma i styvt 2 veckor och hunnit att samla ihop mina tankar från min resa. Min första ensamresa gick något bättre än jag trodde att den skulle göra, men den var också fylld med svåra stunder och mycket tårar och gråt med tanke på bakgrunden. Jag hade bokat rum hos Maria som tillsammans med sin man driver Studion Oasis som ligger i utkanten av Pigadia. Det är ett mindre boende med bara 13 rum som blev mer personligt än vad ett stort hotellkomplex skulle ha blivit. Det är ju tydligen också många Kalimera vänner som nyttjar detta ställe och skrivit om det på vårt forum. Jag hade ju förbokat en bil i fyra dagar för att jag skulle kunna åka runt och besöka de platser vi tidigare varit på och även bott vid. Jag fick uppfattningen att turistströmmen till Karpathos hade tilltagit ganska mycket eller berodde det möjligen på att det var sista veckan i Augusti och vi vanligen har åkt en bit in i September. I Lefkos och Ammopi var det väldigt mycket folk och det var i princip omöjligt att kunna hyra en solstol med parasoll. Än värre var det när jag besökte Paradis Beach som ligger nere vid flygplatsen. Vi besökte den platsen för cirka 18 år sedan och då var vi cirka 18 - 20 personer vid stranden och ingen som helst service eller solstolar. När vi var där 3 år senare så var det lite mer folk och det var även en grekisk gammal farbror som var där med en liten lastbil och sålde lite dricka och frukt Nu så var det över hundra bilar som stod parkerade ända upp till stängslet på flygplatsen och massor av folk dessutom fanns en nybyggd servering som "underhöll" gäster och badande med hög musik. Så vårt Paradis Beach finns inte längre det är bara vattnet som är sig likt. Men något som finns kvar är tydligen Tavernan Under the trees där det stod ett antal bilar utanför när jag vid ett tillfälle körde förbi där.
Om jag summerar min vecka så var det tillfällen till många glada minnen som infann sig men det var också många svåra stunder och mycket gråt när jag kom ihåg speciellt trevliga stunder som vi tidigare har upplevt där. Men som jag skrev inledningsvis så fungerade hela veckan bättre än vad jag trodde och får jag ha hälsan i framtiden så kommer jag nog att besöka någon av alla de andra öarna som vi tidigare har besökt, nu när första steget är taget. Än en gång stort tack för allt deltagande som Ni visat i min sorg.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2018-09-18, 10:07
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Vilken känslofylld resa du måste ha haft. Sorgen måste få ta sin tid och det är så personligt. Hoppas du kommer iväg i fortsättningen också.

Allt gott!

/ Anne
Svara med citat
  #33  
Gammal 2018-09-18, 13:39
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Så skönt att du känner dig nöjd med din resa och att den t o m fungerade något bättre än du räknat med. Det finns många olika sätt att bearbeta sin sorg. Bra att detta fungerade för dig och att du också upplevde några glada minnen. Hoppas att det blir som du skriver att det ger dig kraft och lust till flera resor framöver!

Masse
Svara med citat
  #34  
Gammal 2018-09-18, 18:50
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Strongt av dig att göra resan och så fint att det trots allt fungerade så bra.
Hoppas du kommer iväg på fler Greklandsresor för det kan läka mycket.
//
KR
Svara med citat
  #35  
Gammal 2018-09-19, 07:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Strongt av dig, BOKA! Jag tror att det var det bästa beslutet att göra resan i alla fall, istället för att vänta ett år. Då hade det kanske blivit svårare, när gamla minnen bubblat upp igen. <3

/Netwolf
Svara med citat
  #36  
Gammal 2018-09-23, 15:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bokat till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av BOKA Visa inlägg
Om jag summerar min vecka så var det tillfällen till många glada minnen som infann sig men det var också många svåra stunder och mycket gråt när jag kom ihåg speciellt trevliga stunder som vi tidigare har upplevt där. Men som jag skrev inledningsvis så fungerade hela veckan bättre än vad jag trodde och får jag ha hälsan i framtiden så kommer jag nog att besöka någon av alla de andra öarna som vi tidigare har besökt, nu när första steget är taget. Än en gång stort tack för allt deltagande som Ni visat i min sorg.
Jag blir så glad att höra att resan blev bättre än vad du hade förväntat dig!

Hoppas nu att resan hjälper dig i ditt vidare sorgearbete. Ta hand om dig!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT