Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-06-04, 09:21
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Trist med vädret. När vi var på Kreta förra juni (1-8 juni) hade vi mulet och regn ett par dagar också. Tur att ni kan njuta av allt annat ändå!

Och ha så kul på Tilos!

Bea
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-06-04, 11:50
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Monica, vi säger det samma, att det var så kul att ses. Kalimera är härligt på det sättet. Vädret är verkligen inget att yvas över. Det sämsta jag haft på Kreta så har sent på våren. Lika igenmulet och blåsigt som hemma, men Chania finns ju nära. Idag blir det mer strosa där, med saluhallen och affärerna runtom. Att åka till Paleochora lockar inte... Jag och Anna får dryfta detta stora spörsmål till frukost. :-) Jag har ju nedräk aren till Tilos på 7 dagar så jag mer tycker synd om Anna över vädret..
Lissi
Synd, Lissi! - og spesielt for din venninne, siden du reiser så ofte !
Dette er virkelig en bekreftelse på at været er blitt enda mer uforutsigbart, også i Hellas!

Men at dere likevel nyter Kreta og tiden dere har sammen, har jeg forstått

- med det samme ønsker jeg deg og Claes en kjempefin tur til Tilos
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-06-04, 21:33
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har varit i Rethymno och ätit långlunch på dryga 4 tim med Yanna och vi fick oväntat trevligt sällskap av en annan väninna.
Lissi
Ja, vilka otroligt trevliga 4 timmar det blev med er....och tänk att vi ses redan till hösten igen, Lissi!

Himla konstigt väder har det varit, synd om alla som åkte ner nu för att bada och sola. Grekerna säger att dom aldrig varit med om så här konstigt väder den här tiden på året!

Hoppas ni fick ett fint avslut på er vecka och att ni får en trevlig resa hem!

Yanna
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-06-04, 22:39
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Det sämsta vädret jag varit med om i Grekland var också i månadsskiftet maj/juni. Det var på Korfu för ett tiotal år sedan. Kanske ingen bra vecka att åka?

Katitzi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-06-05, 08:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Nu sista dagen och strålande sol. Härligt! Vi blir vid poolen nu på förmiddagen och går till stranden i eftermiddag. Vi får ha rummet till 20.30 då bussen hämtar. En toppenvecka har vi haft och det är länge sen jag skrattade så mycket. Pappas sjukdom, död och begravning har ju varit tung nu i vår. Veckan kunde upplevelsemässigt absolut inte varit bättre oavsett väder. Jag är ju inte nån solpressare.... käner redan nu efter 30 min vid poolen att snart får det bli skugga ...
Trevliga Kalimerianer har vi också träffat och nu har andra ev. resplaner för min ensamvecka börjat gro...ska börja grunna efter Tilosresan om 6 dagar. Kretabilder kommer efter att Janne kommit åter...
Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-06-05, 22:30
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Sitter på min balkong och ser ert plan lyfta mot norr. Snart ær ni hemma, men vilken vecka!
Tack før puffen till min førsta ensamvecka i Grekland, Lisa!
Jag hade nog aldrig førestællt mig att jag kunde hæmta så många nya krafter på så kort tid, men Grekland ær den bæsta medicin man kan få! En fantastisk vecka! Nu ska jag njuta ænnu ett par dagar i paradiset.
Kram till dig och Anna.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-06-05, 22:42
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Sitter på min balkong och ser ert plan lyfta mot norr. Snart ær ni hemma, men vilken vecka!
Tack før puffen till min førsta ensamvecka i Grekland, Lisa!
Jag hade nog aldrig førestællt mig att jag kunde hæmta så många nya krafter på så kort tid, men Grekland ær den bæsta medicin man kan få! En fantastisk vecka! Nu ska jag njuta ænnu ett par dagar i paradiset.
Kram till dig och Anna.


Det var verkligen kul att träffa dig, Marianne! Fler gånger kommer förhoppningsvis!

Yanna
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-06-06, 07:23
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Tack det samma, Yanna. Det var verkligen en riktig 'snackelunch' och så trevligt att vi rundade av nere på hamnen. Så fint att træffas, en hærlig eftermiddag! Det får absolut bli fler gånger, hoppas jag.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-06-06, 14:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

JA, vilken vecka! Så nöjda vi är både Anna och jag och avslutningen i går eftermiddag på stranden i Kalmaki med Dig Marianne och tavernabesöket var SÅ härlig!

Resan hem gick verkligen smidigt. Bussen hämtade före tid och incheckningen var gjord på 20 min från vi klivit av bussen. Sen lyfte planet 20 min före avgångstid och i Växjö landade vi 30 före utsatt tid. Europa var gudomligt vackert från ovan. Inga moln man såg alla lysen från städer och byar och det var magiskt.
Vi kom till Kalmar straxt efter kl 3 i morse och jag vilade mellan kl 4 och kl 9. Nu har jag varit och klippt mig och gjort slingor i håret och barnbarnet Tilde har ringt att Claes och jag i ska få rabarberpaj och glass på Öland.Härligt!
Hoppas de små volangtröjorna jag köpte på Zara passar tjejerna och att kepsen passar lillgrabben!

Denna resa med bästa väninnan var bara SÅ härlig. Vi hade de sista påbörjade och fortfarande oavslutade samtalen i bilen hem!!

Jag kan f ö varmt rekommendera Hotell Kedrissos i Kato Daratso 20 min promenad från Nea Chora om man går i "prattakt"! Där finns både charterrum, "vanliga" uthyrningsrum samt lägenheter för långhyra! SÅ RENT OCH SNYGGT OCH VILKEN HÄRLIG PERSONAL!

Bortsett från en gruvlig tandvärk som smugit sig på idag ( har en provisorisk lagning i avvaktan på en stifttand) så är allt på topp. Får söka akuttid på måndag....åker ju igen på onsdag!

Så än en gång alla härliga tjejer som vi träffat på denna resa; Marianne, Yanna, Kikckie (om än kort) samt Monica C TACK!

Lisa
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-06-06, 17:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Denna resa med bästa väninnan var bara SÅ härlig. Vi hade de sista påbörjade och fortfarande oavslutade samtalen i bilen hem!!
Härligt Lissi!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-06-07, 09:03
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Härligt Lissi!
Håller med Kalimera.
Birgitta.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT