Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-08-22, 19:58
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Ja visst gör det
Men inget är ju för skojigt för att vara allvarlig om
Tänkte inte på det.......

Tommy
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-08-22, 23:13
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Men Eva då, är du säker på att det var Zuchini-blommor du åt ?
Tommy
Ja det VAR det såvisst, friterte zucchini-blomster, og det het Flowers of Georgette ( eller noe sånt). Spiste det jeg også der, og det var "jettegodis"!!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-08-23, 08:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Men hallååÅÅÅ Två är ett antal och hon skriver inte att hon SÅG dom

Elisabet - offentlig försvarare
Tack för det försvaret. Båten åkte faktiskt in till den ena av stränderna eftersom ett par hoppade av där för en dag i ensamhet. Den andra stranden passerades på mycket nära håll och var vid hemresan full av dykande grekiska pojkar. Båten följde kustlinjen så strandremsans hemligheter kunde studeras.

Visst åt jag zucchiniblommor på den här tavernan friterade tillsammans med underbart god feta. En riktig delikatess. Blommorna kan också friteras tillsammans med kryddat ris. Serveras som bollar. Älskar den här typen av grekisk mat men tyvärr är den inte vanlig på tavernor som i första hand vänder sig till turister.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-08-23, 08:28
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Tack för det försvaret. Båten åkte faktiskt in till den ena av stränderna eftersom ett par hoppade av där för en dag i ensamhet. Den andra stranden passerades på mycket nära håll och var vid hemresan full av dykande grekiska pojkar. Båten följde kustlinjen så strandremsans hemligheter kunde studeras.

Visst åt jag zucchiniblommor på den här tavernan friterade tillsammans med underbart god feta. En riktig delikatess. Blommorna kan också friteras tillsammans med kryddat ris. Serveras som bollar. Älskar den här typen av grekisk mat men tyvärr är den inte vanlig på tavernor som i första hand vänder sig till turister.

Eva

Det var skönt att höra, Eva. Jag blev lite orolig ett tag

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-08-23 klockan 08:38.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-08-23, 08:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Det var skönt att höra, Eva. Jag blev lite orolig ett tag
En liten tanke bara: Tommy, du skriver ju i ditt resebrev att du åkte båt FRÅN Sarakiniko, medan Eva talar om båten TILL Sarakiniko. Det är ju rätt vanligt att båtturerna kör 'omvägar' på ditvägen och raka spåret hem. Kanske är det förklaringen till att Eva såg "syner"
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-08-23, 09:53
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
En liten tanke bara: Tommy, du skriver ju i ditt resebrev att du åkte båt FRÅN Sarakiniko, medan Eva talar om båten TILL Sarakiniko. Det är ju rätt vanligt att båtturerna kör 'omvägar' på ditvägen och raka spåret hem. Kanske är det förklaringen till att Eva såg "syner"

Det har du säkert rätt i, Elisabeth.

Tommy
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-08-23, 10:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Vi åkte efter strandlinjen även på hemresan och båten stannade till vid den fina lilla stranden för att plocka upp paret som vistats där under dagen.

Eva
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-08-23, 18:28
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Vi åkte efter strandlinjen även på hemresan och båten stannade till vid den fina lilla stranden för att plocka upp paret som vistats där under dagen.

Eva

Va´taskigt, jag som fick gå hela vägen dit, o inte åkte båten tebaks längs med strandlinjen heller

Tommy
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-08-23, 18:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Va´taskigt, jag som fick gå hela vägen dit, o inte åkte båten tebaks längs med strandlinjen heller

Tommy
Du kanske skulle bett föraren om det Han kunde ju inte veta att Du ville det..Vi kvinnor ber alltid om det vi vill!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-08-23, 18:38
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Du kanske skulle bett föraren om det Han kunde ju inte veta att Du ville det..Vi kvinnor ber alltid om det vi vill!
Får pröva det en annan gång.

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-08-23 klockan 18:47.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2005-09-05, 10:48
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Färskt uppdaterat svar från en som var där förra veckan:

Båten passerade faktiskt tre små stränder, där de som bokat resa till "private beaches" kunde välja att kliva av. På hemvägen stannade förstås båten bara där det fanns någon att plocka upp. Jag tror att en av stränderna inte gick att nå annat än från båten.

Och jag håller med om allt som sagts om tavernan ovanför stranden. Fantastisk utsikt och dito mat. Och friterade zucchini-blommor!

Tyckte för övrigt bäst om Sarakiniko av alla stränderna, vi åkte dit två gånger. Andra gången valde vi snabb-båten, det var smart, kostade lika mycket men tog bara 10 minuter jämfört med 40.

För nytillkomna - Sarakiniko uttalas med betoning på ki. Det är inte så lätt, men man får lite extra pluspoäng om man kan säga det riktigt ...

Kanske kommer jag att skriva ett resebrev så småningom ...

/Olsson
Svara med citat
  #32  
Gammal 2005-09-05, 20:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Färskt uppdaterat svar från en som var där förra veckan:

Båten passerade faktiskt tre små stränder, där de som bokat resa till "private beaches" kunde välja att kliva av. På hemvägen stannade förstås båten bara där det fanns någon att plocka upp. Jag tror att en av stränderna inte gick att nå annat än från båten.

Och jag håller med om allt som sagts om tavernan ovanför stranden. Fantastisk utsikt och dito mat. Och friterade zucchini-blommor!

Tyckte för övrigt bäst om Sarakiniko av alla stränderna, vi åkte dit två gånger. Andra gången valde vi snabb-båten, det var smart, kostade lika mycket men tog bara 10 minuter jämfört med 40.

För nytillkomna - Sarakiniko uttalas med betoning på ki. Det är inte så lätt, men man får lite extra pluspoäng om man kan säga det riktigt ...

Kanske kommer jag att skriva ett resebrev så småningom ...

/Olsson
Håller helt med om att Sarakiniko stranden är den bästa av de stora stränderna i området.

Eva
Svara med citat
  #33  
Gammal 2005-09-06, 08:36
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Färskt uppdaterat svar från en som var där förra veckan:

Båten passerade faktiskt tre små stränder, där de som bokat resa till "private beaches" kunde välja att kliva av. På hemvägen stannade förstås båten bara där det fanns någon att plocka upp. Jag tror att en av stränderna inte gick att nå annat än från båten.

Och jag håller med om allt som sagts om tavernan ovanför stranden. Fantastisk utsikt och dito mat. Och friterade zucchini-blommor!

Tyckte för övrigt bäst om Sarakiniko av alla stränderna, vi åkte dit två gånger. Andra gången valde vi snabb-båten, det var smart, kostade lika mycket men tog bara 10 minuter jämfört med 40.

För nytillkomna - Sarakiniko uttalas med betoning på ki. Det är inte så lätt, men man får lite extra pluspoäng om man kan säga det riktigt ...

Kanske kommer jag att skriva ett resebrev så småningom ...

/Olsson

Kul o höra att ni trivdes. Snabba badbåtar har jag aldrig sett i Parga, fast det kanske beror på att jag själv föredrar att puttra fram i långsammare takt på böljorna de blå.

Ser fram emot resebrev...... så småningom

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-09-06 klockan 08:54.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2005-09-06, 08:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Kul o höra att ni trivdes. Snabba badbåtar har jag aldrig sett i Parga, fast det kanske beror på att jag själv föredrar att puttra fram i långsammare takt på böljorna de blå.

Ser fram emot resebrev...... så småningom

Tommy

Fanns där i juni vid kajen men dom kör bara när det inte blåser så mycket.

Eva
Svara med citat
  #35  
Gammal 2005-09-06, 15:06
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Inte bara i juni utan definitivt även nu i augusti-september. En egen liten kur vid hamnpiren märkt "Parga speed boats". Samma priser som de andra båtarna, men mycket snabbare. Och samma destinationer - Lichnos, Valtos, Sarakiniko och "private beaches". /Olsson
Svara med citat
  #36  
Gammal 2005-09-06, 16:10
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Inte bara i juni utan definitivt även nu i augusti-september. En egen liten kur vid hamnpiren märkt "Parga speed boats". Samma priser som de andra båtarna, men mycket snabbare. Och samma destinationer - Lichnos, Valtos, Sarakiniko och "private beaches". /Olsson

Det var som hundan ...Några "speedboats-kurar" har jag heller aldrig sett.

Då är väl dom små "private beaches" inte så mycket "private" längre då

What a shame !


Tommy
Svara med citat
  #37  
Gammal 2005-09-06, 16:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Det var som hundan ...Några "speedboats-kurar" har jag heller aldrig sett.

Då är väl dom små "private beaches" inte så mycket "private" längre då

What a shame !


Tommy
Du kanske inte har varit där Du tror att Du varit då?????
Svara med citat
  #38  
Gammal 2005-09-06, 16:18
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Fanns där i juni vid kajen men dom kör bara när det inte blåser så mycket.

Eva

Bra att det blåste så ofta i juni då , så man slapp se någon "speedboat" till badbåt, jag gillar den där grekiska sjösäkra träbåtstypen som ofta används som badbåt bättre.

"en sjöman älskar havets våg"

Tommy
Svara med citat
  #39  
Gammal 2005-09-06, 16:22
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Du kanske inte har varit där Du tror att Du varit då?????

Neej, jag börjar bli lite orolig nu

Tommy
Svara med citat
  #40  
Gammal 2005-09-07, 08:06
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Bra att det blåste så ofta i juni då , så man slapp se någon "speedboat" till badbåt, jag gillar den där grekiska sjösäkra träbåtstypen som ofta används som badbåt bättre.
Nu var det ju inte frågan om någon stor superdunderbåt som stör direkt, utan snarare en "vanlig" motorbåt. Och det var ganska skönt att komma först till Sarakiniko och hinna se hur det är när det är nästan tomt där. Dessutom gick båten hem en halvtimme senare (17.30) så det blev sammantaget längre tid på stranden. /Olsson
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT