Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-17, 16:55
Hyunsook Hyunsook är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Boende Skopelos

Hej!
Vi är en familj på två vuxna och två barn (i 10 års åldern) som åker för första gången till Skopelos i mitten av Juli. Vi har försökt att boka boende vi hotellens hemsida, men det har varit svårt med kontakt, trots tjusiga hemsidor och förfrågningsmeil.
Nu funderar vi på att strunta i att boka i förväg, och skaffa boende på plats. Vad är att rekommendera? Var ska vi bo, i stan eller utanför stan? Är det lätt att ordna boende på plats? Vi vill gärna bo på ett schysst lgh hotell gärna med (stor) pool.
Annat Ni som varit på Skopelos tidigare kan rekommendera?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-18, 08:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende Skopelos

Konstigt att ni inte får svar när ni mejlar hotellen.

Jag tycker det är bäst att bo i Skopelos stad. Det är en bra bas för att utforska ön och det är en himla trevlig stad att tillbringa kvällarna i. När ni går av båten möts ni av rumsuthyrare, inte så många, men några stycken i alla fall. Det finns även ett rumsförmedlingskontor i hamnen där ni kan fråga om rum. Att leta själv går också, men kan ta tid innan man får napp. Hotell med pool finns, men är inte så vanligt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-18, 10:19
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Boende Skopelos

Del Sol är ett fint ställe med olika boendeformer; rum, studio, lägenhet och ett hus. Det finns en fin pool och tennisbana. Taverna med god mat och grekisk fest med dans en kväll i veckan. Ligger ca 700 m från hamnen. Bra pris, vi betalade 25€ för en fin välutrustad studio för två i september.

Nu vet jag inte hur det blir med Del Sol i år. Takis dog tragiskt i en olycka i höstas http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7253 Jag hade lite kontakt med Sofi en tid efteråt och då visste hon ännu inte hur det skulle bli i sommar. Deras hemsida har inte ändrats, men om det betyder att allt blir som förut, men utan Takis, eller att Sofi inte har orkat göra något alls vet jag inte. Mette som känner henne väl, kan kanske svara. Men i alla fall om Del Sol är öppet så är det ett jättefint boende, inte mitt i stan, men inte heller längre än att de flesta orkar gå.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-21, 09:33
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Boende Skopelos

Nu er jeg snart parat til at rejse til Skopelos, så får jeg se, hvad der sker med Del Sol. Men jeg ved, at Sofia holder hotellet åbent, og tavernaen er åben til 19:00 for snacks til dem, der benytter poolen om dagen.

Desværre ingen græsk fest og ingen dinner i denne sommer.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-27, 21:04
niraK niraK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Nynäshamn
Inlägg: 20
Standard Sv: Boende Skopelos

Hej!
Vi bodde på Evlalia när vi var på Skopelos förra veckan. Det var ett bra boende med pool. Vi hade balkong med utsikt över vattnet och Skopelos stad.
Om man vill ha kontakt med ägaren Evlalia bör man nog ringa.
Karin

Senast redigerad av inkfish den 2007-06-27 klockan 21:12. Anledning: otillåten länk borttagen (se reglerna i FAQ)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-27, 21:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Boende Skopelos

Om jag åker tillbaka till Skopelos någon gång ska jag bo i den delen av stan! Utsikten därifrån över bukten och med gamla staden på berget i bakgrunden är oslagbar, särskilt på kvällen!

Evlalia verkar fint, ska komma ihåg det!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-28, 00:01
niraK niraK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Nynäshamn
Inlägg: 20
Standard Sv: Boende Skopelos

Hoppsan!
Ursäkta mig, tänkte inte på att man inte får lägga ut en länk till ett boende. Vi trivdes i alla fall med att bo på den sidan av bukten. Vi kunde sitta på balkongen och se solnedgången
Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT