Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-06, 06:16
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Torsdag 5 april

Torsdag 5/4


Klarblå himmel och vindstilla ute men inte hypervarmt utan tillräckligt för att lämna jackan hemma idag. Jag hade jättetrevligt med mina vänner igår och de hade med sig presenter till mig för det är snart min namnsdag. Idag ska jag gå på föreningens påskfest och träffa en massa svenskar. Det ska bli mycket kul. Efter den här festen börjar de flesta jobba och då ser man de inte förrän till hösten igen. Här är det mesta säsongsberoende och nu har turisterna börjat dimpa ner. Jag åt sallad och saganaki igår till lunchen, men fick så mycket ost att det blev en doggybag när vi gick därifrån. Hade velat ha saganakiräkor men de hade inga räkor. Det bevisar att det är inte riktigt igång ännu. Jag fick hjälp av mina vänner att handla på Lidl och där var det rea på Retsina. 1€ för 1,5 liter och bra kvalitet på drickat. Nu har jag Retsina så det räcker ett tag. Skrev ett brev till Kickie då hon ska ha sina symaskiner med sig ner. Det är inte många som har symaskin här, utan man går till skräddaren i stället. Jag behöver ha mitt överkast omsytt för det är till en dubbelsäng och jag har bara en enkel. Just nu tutar bilen utanför så jag måste iväg, men skriver mer när jag kommer hem.
Hemma igen 00.30 så det blev Wiman rakt ner i sängen. Eftermiddagen var mycket trevlig och vi höll på mellan 13.00 och 16.00. Massor av den vanliga svenska maten janssons, sill m.m. Vi hade ett lotteri där jag vann vackra ljusstakar. Efter festen gick jag hem till Antonis för att prata bort en stund och vila öronen efter alla barn. Antonis har målat om hela hotellet och det blev mycket fint. Han frågade om jag ville följa med ut och handla och det var väl okay. Jag flög lågt med M Shumacher(Antonis) ut på landsbygden. Först handlade vi 150 kg apelsiner sen var det en massa andra ärenden. På slutet blev det en middag någonstans i utkanten av Xania. Jag orkade bara soppa efter middagen mitt på dan. Så småningom hemfärd och det blev ju ganska sent. Nu på morronen var tuppen på rymmen och stod i min trädgård 05.00 och började gala. Jag som hade tänkt mig sovmorron men där for den. Nu ska jag försöka gå och vila en stund till för jag är fortfarande trött.

Uffe
  #2  
Gammal 2007-04-06, 12:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Torsdag 5 april

Är det din svenska namnsdag Uffe, eller har de gett dig en grekisk?
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT