Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-02, 19:42
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Båttider Santorini-Naxos

Hej hej.
Vi flyger till Santorini i juni och kommer landa rätt sent, runt 23-00 och sedan tänkte vi ta oss vidare till naxos. Vet någon om det går några båtar, kanske Santorini-Athen nattetid? Borde ju göra det tänkte vi, eller är det kanske onödigt att ta sig ner till hamnen sådär sent och kanske fixa något övernattningsställe i närheten istället?

Tack på förhand// Izza
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-02, 20:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båttider Santorini-Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Izza
Hej hej.
Vi flyger till Santorini i juni och kommer landa rätt sent, runt 23-00 och sedan tänkte vi ta oss vidare till naxos. Vet någon om det går några båtar, kanske Santorini-Athen nattetid? Borde ju göra det tänkte vi, eller är det kanske onödigt att ta sig ner till hamnen sådär sent och kanske fixa något övernattningsställe i närheten istället?

Tack på förhand// Izza
Båttiderna för juni borde finnas tillgängliga på nätet nu. Jag skulle varva ner och stanna en natt på Santorini speciellt när ni anländer så sent. Av Janne rekommenderat Hotell Honeymoon Beach Hotel i Perissa har säkert rum i juni. Hotellet hämtar och lämnar på flygplatsen och i hamnen. Lugnt läge.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-02, 21:51
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttider Santorini-Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Izza
Hej hej.
Vi flyger till Santorini i juni och kommer landa rätt sent, runt 23-00 och sedan tänkte vi ta oss vidare till naxos. Vet någon om det går några båtar, kanske Santorini-Athen nattetid? Borde ju göra det tänkte vi, eller är det kanske onödigt att ta sig ner till hamnen sådär sent och kanske fixa något övernattningsställe i närheten istället?

Tack på förhand// Izza
Om ni kommer ner en tisdag kväll så går det en båt 23.55 till Naxos, Syros, Thessaloniki men det kan nog bli lite tufft att hinna med den.
Om ni väntar till följande dag så finns det många båtar att välja på så det kan nog vara smart att göra så. Fast jag skulle garanterat chansa på att hinna med båten, det är ju bara så jäkla härligt att börja med en natt på båtdäck och komma fram till en ö mitt i natten första dagen man är ute. Bara gå runt i den ljumma natten och titta allt i tysthet, sedan fram mot morgonkvisten då rumsraggarna blir lite mera aktiva så tar man sej ett boende och går o lägger sej en stund för att sedan käka frukost och hoppa i havet.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-02, 22:17
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 136
Standard Sv: Båttider Santorini-Naxos

Så har jag aldrig gjort!
Åkt i väg direkt, gått omkring och inväntat "raggarna" för att få ett rum. Det lät jättemysigt, men det gör allt som har med Grekland att göra just nu.
Jag hade nog hellre tagit det lugnt på Santorini och njutit av det som var kvar av det mörka dygnet för att sedan åka dagen därpå. Oftast är man ju ganska trött efter en resa från Sverige, men var man än befinner sig den där första kvällen och natten i Grekland så är det speciellt.
Ha en skön semester
Jag har "bara" två månader kvar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-04, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Båttider Santorini-Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Izza
Hej hej.
Vi flyger till Santorini i juni och kommer landa rätt sent, runt 23-00 och sedan tänkte vi ta oss vidare till naxos. Vet någon om det går några båtar, kanske Santorini-Athen nattetid? Borde ju göra det tänkte vi, eller är det kanske onödigt att ta sig ner till hamnen sådär sent och kanske fixa något övernattningsställe i närheten istället?

Tack på förhand// Izza
Om infodisken på flygplatsen har öppet när ni landar kan ni fråga om det går några båtar samma natt. Om inte kan ni följa med någon av rumsuthyrarna som med all säkerhet väntar även så sent.

Själv skulle jag boka första natten och ta morgonbåten.

Janne / KALIMERA
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-04, 18:07
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Båttider Santorini-Naxos

Okej, tack för alla fina svar
Men jag kollade upp båttiderna på sidan där de finns och där står det att sista båten den 12/6:e går kl 23.55, knappast att vi hinner dit hehe.
Men tror du att det kommer ändras något närmare resan?
Adjöss
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT