Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-07-11, 00:34
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Netwolf, du kan verkligen konsten att få döda att återuppstå. Läser och funderar: Kommer hon att lämna forumet … kommer han lämna en ursäkt … vem löser nästa bildgåta … kommer Skandinaver att invadera … ni är inte mina vänner utan bara redskap … I love you Ink …

Intriger, kärlek, poliskt maktspel, ekonomiska brott … väntar med spänning på fortsättningen ...

Hur kan någon påstå att de leende små figurerna är tråkiga ?
Sjöborren, läser du mycket deckare just nu?

Yanna
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-07-11, 01:09
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Marianne, Lissi - bra att ni talar om! Min tanke var helt enkelt att saken kunde vara av allmänt intresse. Inget mer sofistikerat än så.
Malou - kunde inte drömma om att det skulle innebära "en stämpel" att ha skrivit ett PM. Jag är nog inte så finurlig som du tror. Kanske jag är stämplad nu..?
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-07-11, 09:12
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?

Yanna! Vem behöver deckare ... väntar med stor spänning på fortsättning av DÖTT FORUM ...
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-07-11, 09:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Dött forum?

Personligen tycker jag att de flesta diskussionsämnen är i princip intressanta, må vara att de kanske bara handlar om tips på tavernor eller så. Och om det inte intresserar mig just då så behöver jag inte läsa just den tråden. Man måste komma ihåg att många Kalimeramedlemmer är riktiga Greklandssproffs som har massor av resor bakom sig och säkert också intresserar sig för Grekland i största allmänhet. Men sen kan det finnas någon som för första gången reser till Grekland och är då i behov av lite annorlunda tips. Och kanske den personen bara vill ha en vanlig solsemester och roa sig i största allmänhet. Och det är ju helt ok det, precis som det är lika ok att vilja undvika ställen där det finns för många svenskar eller vad det nu kan gälla (kanske oss finländare.. ).

Själv har jag fått ut mycket mera av mina egna Greklandsresor efter att jag blivit medlem i Kalimera. Så vi ska hålla forumet vid liv och diskutera allt mellan himmel och jord som har med Grekland att göra. Kanske någon kan starta en ny tråd, eller kanske hittar en gammal som passar, så att vi kan börja diskutera Greklandskrisen igen? För visst finns det behov att få lufta på sig lite i den frågan.

/ Anne
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-07-11, 09:36
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Dött forum?

Under de år jag varit med på forumet så har det alltid funnits dalar och toppar...av olika anledningar.När jag var ny så fanns det några heta diskutioner som slutade med att några av de "gamla" hoppade av eller slutade skriva...vilket jag tyckte var mycket tråkigt.
Personligen har jag också haft mina dalar och toppar av olika skäl.Jag tror ju inte att forumet kommer att dö för att det just nu är lite dal. Krisen i Grekland gör väl att de flesta av oss känner oss lite "nere"....sommarvärmen i Sverige och semestrar gör sitt till.


Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
När vi är i Grekland, vill vi träffa greker i vardagslivet. Inte en massa svenskar. Det kan man göra hemma, eller på Kalimera.
/Netwolf
Det var en av anledningarna till att jag bosatte mig i den lilla bondbyn....långt från turister och andra bosättare från Sverige och andra länder. Jag ville leva så nära och så likt som möjligt grekerna i byn för att lära och förstå dem.
Jag var inte intresserad av att ha dessa "svenskträffar" (tyskarna har det också) där man satt och bara pratade "skit" om landet och grekerna...."vad i helskotta gör man då i Grekland?" var min fundering.Visst,jag hamnade ibland i stunder då jag också tänkte "det skulle aldrig fungera i Sverige!" odyl. men då sa jag till mig själv." det är bara att gilla läget eller så åker du hem....du är "gäst" i deras land!".
Det är inte bara forumet som har sina toppar och dalar .
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-07-11, 10:25
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Dött forum?

Sen så glömde jag ju att nämna hur mycket jag uppskattar alla som skriver på sina blogghörnor och berättar om sina resor (som Arne och Birgitta) och alla ni som berättar om era vardagsliv i Grekland. Det livar verkligen upp Forumet att få ett lite annat perspektiv än bara detta turistande som man själv håller på med.
Så fortsätt med det alla ni. Jag tycker ju att också "Kikh" borde ha sin egen blogghörna (att skriva när hon inte jobbar så mycket hon gör just nu).

/ Anne
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-07-11, 15:39
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
...Jag tycker ju att också "Kikh" borde ha sin egen blogghörna (att skriva när hon inte jobbar så mycket hon gör just nu).

/ Anne

Kikh har blivit erbjuden sin egen hörna mer än en gång men avböjt. Jag klarar inte pressen som det skulle innebära att uppdatera och besvara frågor på begäran -allra minst i turistsäsong då jag arbetar ofta, länge och hårt. Tack ändå

//Kikh
Svara med citat
  #48  
Gammal 2011-07-11, 16:24
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Jag har också tänkt, att en "Kikh-blogghörna" vore trevligt, men förstår varför du inte vill. Det är givande när du skriver i alla fall.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2011-07-11, 16:50
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Dött forum?

Jag har också blivit erbjuden blogghörna men klarar inte heller av att skriva på "beställning" så att säga. Därför har jag min egen blogg.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2011-07-11, 17:09
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Dött forum?

Jag kände också ett tag det där trycket att skriva på beställning, men vartefter har det blivit ganska glest mellan mina rapporter och nu är det på den nivå jag klarar av utan att känna mig "pressad".

Yanna
Svara med citat
  #51  
Gammal 2011-07-11, 19:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dött forum?

Yanna, Kikh och Anneli, om ni skriver i hörnor, bloggar eller "bara" i vanliga trådar spelar ingen roll, BARA NI SKRIVER!

Lissi - nyss hemkommen från kvällsdopp i Kalmarsund, med Ölandsbron som utsikt.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2011-07-11, 20:00
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Dött forum?

Jag måste medge att jag är numera sällan inne på Kalimera... har inte haft tiden och lusten riktigt så när jag läser att medlem / mar blivit stoppad / de blir jag lite chockad... Diskussionerna om den ekonomiska krisen och våldtäktsfallet som väckte heta diskussioner och skapade en het debatt men att det gick så långt som till personliga angrepp visste jag inte... Måste bara fråga (av ren nyfikenhet) vem blev avstängd och vad har hänt med Kalimera - himself?

K - som mer än gärna skulle läsa denna deckare i solstolen i sommar... Måste ju få veta upplösningen



Never mind!!!

Senast redigerad av Klick den 2011-07-11 klockan 20:30.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2011-07-11, 20:44
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Marianne, Lissi - bra att ni talar om! Min tanke var helt enkelt att saken kunde vara av allmänt intresse. Inget mer sofistikerat än så.
Malou - kunde inte drömma om att det skulle innebära "en stämpel" att ha skrivit ett PM. Jag är nog inte så finurlig som du tror. Kanske jag är stämplad nu..?
Neimen, kjære deg LaRose, ikke "en stämpel" for å ha skrevet et PM. Det andre, du vet, du husker det vel . På merkelig vis påminner du meg om noen , , dejavu ? Han ville trolig ikke publisert en privat melding, sånt bør du også avstå fra.
Svara med citat
  #54  
Gammal 2011-07-11, 23:05
Birger Birger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 206
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag kan hålla med....men att Kalimera himself saknas just nu har ju en förklarad orsak och det är ju ändå till syvende och sist alla vi andra som är de som ÄR Kalimera tillsammans.


Lissi
Måste ha missat nåt. Vad är den förklarade orsaken?
Svara med citat
  #55  
Gammal 2011-07-12, 11:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dött forum?

Janne skrev att det var personliga skäl.....

Lissi
Svara med citat
  #56  
Gammal 2011-07-12, 13:22
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Dött forum?

Till Kikh: Visst är det ok att du inte vill ha en egen hörna om du tycker att det är bättre så. Men personligen tycker jag inte att det behövs skrivas hela tiden. Det är helt ok att göra det när man känner för det och har tid. Men framför allt uppskattar jag väldigt mycket att du tar dig tid och skriver om ditt vardagsliv på Kreta. Du skriver som en frisk fläkt! Så jag hoppas du orkar med att jobba så mycket så att du sen när det är över har möjlighet att vila upp dig. Och skriva när du har lust!

/ Anne
Svara med citat
  #57  
Gammal 2011-07-12, 13:24
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?


[CENTER][CENTER]En sjöborre reflekterar … [/CENTER]
[CENTER][/CENTER][/CENTER]
Någon undrade varför inte fler skriver resebrev, vilket får mig att börja fundera. Kanske somliga inte tycker sig ha så mycket att berätta efter en vecka på stranden. Kanske finns det många som helt enkelt inte tycker om att skriva eller tycker sig kunna. Kanske andra på forumet redan har berättat om ”mitt” resmål/ liknande upplevelser vilket får mig att avstå. Kanske somliga vill ha sina upplevelser för sig själva. Kanske finns det fler anledningar…

Eftersom jag hellre skriver små anekdoter/kåserier/berättelser gillar jag Mariannes önskan; att någon kan liva upp forumet genom att berätta en lustig historia eller någon annan liten berättelse från Grekland. Jag instämmer helt! Visst vore det roligt att kanske få läsa om … Mötet med en murena … Bussresan jag aldrig glömmer … Då jag blandade ihop grekiska ord … Tänk, så många roliga, vackra, spännande upplevelser vi genom åren har satt in i minnesbanken – varför inte göra ett litet uttag?

Jag kommer samtidigt att tänka på mötet med den svenska mannen som låg på stranden och skrev dikter. Några av oss har säkert dikter - skrivna i Grekland - liggandes hemma i byrålådan. Men att lägga ovanstående på Kafé Kalimera; där man kan småprata om vad som helst, känns inte bra. Skulle önska att det fanns ett annat forum. Vad tycker ni … eller var skulle de annars passa in?
Svara med citat
  #58  
Gammal 2011-07-12, 13:30
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?

Vem är förvånad ... så fort jag skriver så händer det ALLTID något!
Var tusan kommer alla center ifrån? Och kanske skulle jag gjort en ny tråd ... Suck!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2011-07-12, 17:08
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Eftersom jag hellre skriver små anekdoter/kåserier/berättelser gillar jag Mariannes önskan; att någon kan liva upp forumet genom att berätta en lustig historia eller någon annan liten berättelse från Grekland. Jag instämmer helt! Visst vore det roligt att kanske få läsa om … Mötet med en murena … Bussresan jag aldrig glömmer … Då jag blandade ihop grekiska ord … Tänk, så många roliga, vackra, spännande upplevelser vi genom åren har satt in i minnesbanken – varför inte göra ett litet uttag?
Herlig ide!
Svara med citat
  #60  
Gammal 2011-07-12, 18:05
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Var tusan kommer alla center ifrån?
Du skrev kanske en kladd i Word - och centrerade överskriften "En sjöborre reflekterar" av gammal vana när du skrev i Word.
När du sen kopierar till forumet så kommer de där CENTER CENTER-koderna med på det sättet i stället för att verkligen centrera.
Använd "Förhandsgranska inlägg" innan du "Skickar svar" så ser du dessa koder och kan gå ner i texten och stryka dem innan du skickar svaret.
Det är min bästa gissning...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT