Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-07-09, 16:05
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Så bra att alla är för en stor öppenhet! Nu känns det bättre.
Men jag har fortfarande en undran; jag tycker jag har läst det mesta på forat, men inte upplevt några direkt "otrevliga" inlägg. Är det jag som inte fattar? Om man har en annan syn på saker än någon som skrivit innan, är det automatiskt att inte ha respekt? Jag minns nämligen inte att jag har sett några "personangrepp". Men, som sagt, jag är ny och ni har förmodligen en helhetsbild som jag inte har. Sen uppfattar man ju saker olika också.
Nåväl, jag vill liksom "Masse" verkligen tacka alla som bidrar här, med allt från bilder och berättelser till åsikter, inkl de kontroversiella!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-07-09, 16:12
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 100
Standard Sv: Dött forum?

Synd hvis man ikke skal kunne skrive sine meninger i forumet. Jeg har iallefall lært litt av å lese hva andre mener og synes.
Har ikke vært så flink til å skrive selv, reisebrev eller annet, men det er fordi jeg har tenkt at det jeg gjør ikke er så interessant. Kanskje jeg kan gjøre det i år. Reiser til Kreta 23.7. for 3 uker. Vi har funnet vårt favoritt hotell, Anais Summerstar og gleder oss masse. Litt utfordrene siden jeg har sol allergi, men heldigvis finnes det skygge på Kreta også.

Hilsen AnitaC
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-07-09, 16:17
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Tänkte också på det som Eva och Lissi skriver, att det ju är helt fritt att läsa och kommentera där man så önskar. Vad jag förstår kan man starta en tråd om vad man vill (i stället för att uppehålla sig i en där man inte trivs).
Ja, tänk om vi inte skulle få kritisera Sverige för att vi bor här, t ex...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-07-09, 17:15
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Dött forum?

Jag är dålig på att skriva reseberättelser,,,,,Rekommendera hotell och restauranger vill jag inte heller göra,,Om nån frågar om nåt kan jag svara,men alla är ju så olika,,Vi flyger ner med Norwegian till Kreta,,bokar rum själva,har varit i Rethymno nästan varje år sen 1989 så fråga på Ni som vill...Och Detta Forum lever,eller hur det är ju vi som får det att leva!!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-07-09, 17:26
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Dött forum?

Jag går fortfarande in och läser på Kalimera då och då, trots att jag är nöjd över att inte ha någon Greklandsresa planerad inom närmaste framtid och överlycklig över att njuta av den svenska sommaren. Men skriver inte så mycket, eftersom jag inte har särskilt mycket att komma med just nu.

Förmodligen har det blivit lite tyst och "locket på" efter den förra ekonomisk-kris-diskussionen, den som slutade med att en (?) medlem blev utesluten. Jag uppfattar det som att det förekom illvilliga inlägg och spydigheter där. Möjligen är jag överkänslig och "ser"/läser in elaka sarkasmer. Det är nog så att precis som i verkliga livet har man olika toleransnivå, är olika rak och olika mycket inlindad.

På jobbet, där jag känner mina kolleger, haglar sarkasmerna utan att jag tar illa vid mig (men vi kan också vara öppna och tala rakt och allvarligt), men i skrift är jag (hoppas jag) försiktigare och förväntar mig att andra också ska vara det. (Hehe , bara mitt eget beteende jag kan påverka)

Det här forumet är, i stort sett och oftast, bra. Jag hittade en liknande Spanien-sajt, men där tar det evigheter inte någon svarar på inlägg, oftast är det någon av de som driver sajten. Inte alls lika mycket diskussion och levande inlägg som här.

En sak som jag tänkt på och som gör mig förvirrad är när medlemmar har ett alias och undertecknar med sitt riktiga namn...

Lite intressant att det bildas en "kultur" i sådana här forum. När man kommer in som ny fattar man inte riktigt "reglerna", frågar de där uttjatade frågorna för tusende gången och blir hänvisad till tidigare inlägg. Och nu gör jag själv likadant: "Se tidigare inlägg."

Aina
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-07-09, 19:33
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Jag har hittat tråden som slutade med avstängningen, så nu fattar jag inläggen angående personangrepp o s v. (Jag börjar hitta logiken i Kalimeras upplägg. Det är lite mycket och rörigt i början.)
Jag tycker som flera andra, att det inte var Peter och Seukel som stod för otrevligheterna. Seukels farhågor blev väl dramatiska... Allt behöver man ju inte dela med sig av, såvida det inte skulle gagna någon, men här gällde väl motsatsen.

Jag skrev i en annan tråd om att mina grekiska vänner skäller på mig i telefon av pur frustration. Jag hoppas att inte jag bidrog till någon form av skrämsel med det. Jag tror inte någon av mina vänner eller någon annan grek heller för den delen, skulle börja skrika åt turister, utan jag blir måltavla för att jag ses som en syster och en sådan kan man projicera vad som helst på med hög volym (särskilt när det gäller ekonomiska spörsmål, som sagt). Grekisk kärlek har sina sidor. Men den är go' att ha!
(Skulle vilja klämma i med en liten leende blinkande figur här, men jag vet inte hur man får fram dem. Å andra sidan är de rätt så tråkiga...)
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-07-09, 19:47
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Grekisk kärlek har sina sidor. Men den är go' att ha!
(Skulle vilja klämma i med en liten leende blinkande figur här, men jag vet inte hur man får fram dem. Å andra sidan är de rätt så tråkiga...)
Psst, klicka på knappen gå till avancerad under textrutan du skriver i så kommer de fram

Mitt inlägg i frågan "dött forum?" är väl kort och gott att det är upp till oss medlemmar att hålla forumet levande. Jag är kanske naiv och blåögd men i grunden fyller det en funktion för oss själva.

Alla forum oavsett vad de riktar sig mot för intressen har förmodligen sina dalar och toppar men jag kommer att vara kalimera trogen och fortsätta gissa på bildgåtor, svara på inlägg där jag kan bidra, berätta om resor och bara läsa vad andra har för planer!

Leve Kalimera

/Göran
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-07-09, 20:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Känns inte som att det är någon energi i inläggen numer.
...sa Bull. Så där började jag känna förra sommaren: vart tog energin i forumet vägen? Och jag undrar om den där bristen på energi beror på att alla inte verkar gilla att diskutera.

Jag ser ett forum som Kalimera som en mötesplats med tre funktioner:

* Frågor, svar och tips – här funkar Kalimera otroligt bra. Här finns en fantastisk bank av erfarenheter och folk som är beredda att dela med sig.

* Community – det är ingen tvekan om att många ser Kalimera som ett ställe att i största allmänhet umgås kring ett gemensamt intresse.

* Diskussionsforum – här skär det tyvärr ihop. Här finns sällan regelrätta diskussionsämnen, åsiktstrådar där argument möts, stöts och blöts. Och de gånger det sker så går det på något vis åt pipsvängen direkt. Själva diskuterandet verkar ske med stor vånda och vrede. Många blir arga direkt, argument bemöts med eldgivning istället för motargument. Andra har en tröskel för vad de anser vara personangrepp som är lägre än på något annat forum jag sett.

Samtidigt dyker andra upp och försöker kväsa diskussionen. De kan skriva ungefär ”Vad ni tjafsar, har ni inget bättre för er?” eller ”Vilken tjafsig tråd, här tänker jag verkligen inte ens kommentera” (sic!) eller kapa tråden och byta ämne, en seriös diskussion dödas genom att några få personer börjar prata om nåt helt annat.

Som jag ser det är det där energin försvinner. Ett diskussionsforum utan folk som vill diskutera dräneras på liv. Olika åsikter ger ett forum näring – men på Kalimera ska man helst inte ha olika åsikter, minsta negativa synpunkt på något som helst bemöts med ”Vilken tur att vi är olika!” eller ”Vi ska väl inte bråka, vi är väl här för att vi älskar GREKLAND” – båda kommentarerna är riktiga forumklassiker.


Diskussionsforum brukar dra till sig folk som är pigga på att just diskutera, att argumentera för och emot – men av någon anledning som jag aldrig förstått så verkar det inte gälla här. Det är rent sorgligt att Skandinaviens särklassigt bästa Greklandsforum inte ska kunna ha långa, engagerade diskussioner om samhällsfrågor som t ex våldtäktsmålet på Samos och den ekonomiska krisen. Nog borde här finnas ett Greklandsintresse som går djupare än båttider och bildgåtor?

För övrigt håller jag med LaRose, Admirala, EvaL och Kimmen.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-07-09, 22:21
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Dött forum?

Inkfish, I love you! Härligt att du tycker som jag, för jag tycker som du. (Du ser Göran, vad du har lärt mig - tack!)

Jag ser i alla fall att vi inte är ensamma om att vilja diskutera, glädjande nog. Men det är sååå synd att det inte finns ett större intresse för en djupare inblick i landet Grekland. Det är ju så förbaskat roligt och lärorikt och utvecklande att se och höra saker från olika håll! Forat är ett fantastiskt tillfälle till att både ta del av andras åsikter och erfarenheter och att dela med sig av sina egna. Vi är säkert många som har mängder att bidra med. Egentligen.

Inkfish, du skrev att du aldrig har förstått vad oviljan att diskutera beror på. Tror du inte att det är försvar helt enkelt? Man känner sig lätt hotad, när man är styrd av den dualistiska synen med "positivt" och "negativt". Det blir så mycket skygglappar och allt blir så känsligt och man vill inte veta och... det är helt enkelt bekvämast så för många. Det finns ju också folk som bara är intresserade av värmen och tzatzikin och det är inget fel. Det är ju bara att stå för det och inte jämra sig över att andra vill diskutera andra, s k "negativa saker" (i mina ögon verkligheten). Men, men... "vi är ju alla olika och tur är väl det!"

"Bopia" har skrivit ett PM till mig och vill ha en ursäkt. Jag ska citera det och svara i ett annat inlägg här. Fler än de kan ju tycka att jag betett mig illa och då kan det vara bra med ett "offentligt" svar från min sida. Eller kanske blir det också fel. Jag vet inte. Kanske lär jag mig vad det lider. Om det inte tvingar mina inlägg att bli alltför andefattiga...
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-07-09, 22:22
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Dött forum?

En meget god analyse fra Inkfish's side. Selv har jeg ikke vært så aktiv på andre områder enn den første kategorien av innlegg, det som har med spørsmål og svar når det gjelder konkret informasjon, der jeg har forsøkt å bidra med erfaringer som jeg håper andre kan ha nytte av.

Når det gjelder diskusjoner, har jeg ofte hatt lyst til å kaste meg inn i tråder om saker jeg mener noe om, men det ender med at jeg setter meg på hendene og bare leser hva andre skriver, for det aller meste. Hvorfor? For det første har jeg også registrert at en del har en meget lav terskel for å oppfatte argumenter personlig, og jeg er litt redd for at språklige misforståelser også kan være med på å forsterke dette.

Jeg må også få lov til å si (med fare for å sette i gang reaksjonen jeg nevnte i forrige avsnitt ;-) ) at jeg oppfatter det som om det finnes en del "verdensmestre" her som virker som de har monopol på alle de riktige svarene, som mener noe om de aller fleste spørsmål som tas opp, og som kan virke nokså nedlatende mot dem som har andre synspunkt. Dette er også med og får meg til å "sitte på hendene". Jeg må tilføye at her kan det også hende jeg gjør folk urett, og at kanskje misforståelser av språklige nyanser er med og gir dette inntrykket.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-07-10, 00:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Men tror Ni inte att det beror på semestertider,,,folk kanske pysslar med annat än att sitta framför datorn?Det är vad jag tror iaf..Ha en fortsatt bra sommar..
Eller kanske arbetstider... Själv jobbar jag 9.30-00.00 sju dagar i veckan sedan en tid tillbaka - för att kunna känna mig ekonomiskt trygg när vintern och eventuellt sänkt A-kassa slår till. Arbetstiderna gör att allt som rör hemmet, sällskapslivet och nöjen till lagts åt sidan för de närmaste två månaderna. Jag är tacksam för de nätter jag hinner sova mer än 4,5-5 timmar och har inte energi att utveckla eventuella hotellstatus eller lämpliga tavernor i forumet. Nu måste vi "greker" se om våra egna hus och eftersom vi behöver alla turisters stöd hamnar vi i ett ekorrhjul som tar slut först i oktober.

Jag kan tillägga, förhoppningsvis utan att det behöver leda till utsvävningar på tråden, att vi har det förbaskat varmt i Chania

//Kikh
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-07-10, 08:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Berätta gärna lite om din resa! Har du inte varit i Grekland nyligen?
Du har kanske redan berättat, jag har kanske missat det...., men berätta gärna mer, någon lustig liten upplevelse eller en längre historia, lägg in någon bild - det livar upp forumet och är väl också en viktig del av forumet.
Jo, jag har berättat lite spridda skurar. Jag är inte så effektiv på resebrev, har ett antal påbörjade, men kommer aldrig riktigt till avslut

Samtidigt är jag en aning tvehågsen. Ofta hittar man en pärla i övärlden, som man känner att man vill tipsa och berätta om. Å andra sidan vill man ha smultronstället för sig själv.

Tyvärr har jag upplevt att vissa ställen drabbas av en sorts Kalimera-effekt. T ex tycker jag att Amorgos är mer eller mindre "invaderad av skandinaver med kalimera-guider". På Elenis rooms i Katapola, var det i princip bara svenskar som var inackoderade. Självklart har det att göra med Kalimeras rekommendation.
När vi nu var i Dodekaneserna, så valde vi bort Tilos, av just den anledningen. Kanske var det fel, men vi kände att många på forumet tipsade om Tilos och dessutom att det är en av Jannes favvoöar.

När vi är i Grekland, vill vi träffa greker i vardagslivet. Inte en massa svenskar. Det kan man göra hemma, eller på Kalimera.

/Netwolf
Svara med citat
  #33  
Gammal 2011-07-10, 09:41
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jo, jag har berättat lite spridda skurar. Jag är inte så effektiv på resebrev...

Samtidigt är jag en aning tvehågsen. Ofta hittar man en pärla i övärlden, som man känner att man vill tipsa och berätta om. Å andra sidan vill man ha smultronstället för sig själv.
/Netwolf
OK, du är ju verkligen med till att hålla liv i forumet. Det var kanske inte hela resebrev jag tänkte på, men just lite historier här till forumet.

Det där med smultronställen som man vill hålla för sig själv har jag kommit ifrån för länge sedan. Skrev nyligen om en pärla vi bott på, tänkte en del över om jag verkligen VILLE skriva det eftersom de bara har rum, men hur ofta kommer jag dit... inte ska jag hålla det för mig själv bara för att jag kanske kommer tillbaks senare på året, eller nästa år, eller...
Men visst förstår jag dig. Eleni Rooms hittade vi länge innan Kalimera gjorde det. Vi har varit där en gång efter Kalimera-effekten också, men kommer INTE att välja det en gång till. Vi vill inte heller bo på hotell med bara skandinavisktalande gäster. Ja, tvehågsen kan man bli.

Det finns många andra exempel.

Men det finns ju mycket annat man kan skriva om...


Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
"Bopia" har skrivit ett PM till mig och vill ha en ursäkt. Jag ska citera det och svara i ett annat inlägg här. Fler än de kan ju tycka att jag betett mig illa och då kan det vara bra med ett "offentligt" svar från min sida. Eller kanske blir det också fel. Jag vet inte.
Är det god ton att citera ett PM - vad säger Kalimeras medlemmar?

Själv tycker jag att man kan "svara/kommentera" frågan generelt, men inte citera ett PM med upplysning om namn på avsändaren i Forumet utan att avsändaren har accepterat detta.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2011-07-10, 09:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg


Är det god ton att citera ett PM - vad säger Kalimeras medlemmar?

Själv tycker jag att man kan "svara/kommentera" frågan generelt, men inte citera ett PM med upplysning om namn på avsändaren i Forumet utan att avsändaren har accepterat detta.
Håller helt med Marianne! PM står för "privat meddelande" och ska då givetvis vara just PRIVAT. Vill man att alla ska läsa dessa så skriver man inte PM

Lissi
Svara med citat
  #35  
Gammal 2011-07-10, 10:00
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Håller helt med Marianne! PM står för "privat meddelande" och ska då givetvis vara just PRIVAT. Vill man att alla ska läsa dessa så skriver man inte PM

Lissi
Så kom både Lissi og Marianne meg i forkjøpet. God tone å publisere PM (Privat Melding) ?, nei. Et forsvar for egne synspunkter?, kan virke sånn. Om LaRose virkelig gjør dette, gjenstår å se. Hxn har uansett allerede klart å stemple et annet medlem på en finurlig måte.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2011-07-10, 10:40
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Dött forum?

Själv tillhör jag de som varit i Grekland i två veckor nu och alldeles nyligen kommit hem, varför jag personligen inte skrivit särskilt mycket. När det gäller själva grundfrågan i den här tråden, om forumet är "dött" så håller jag inte med och jag verkar ha en inställning som inte särskilt många delar.

För min del handlar Kalimeraforumet uteslutande om två av Netwolfs (tror jag det var?) kategorier, nämligen resefrågor och reseberättelser/resebrev. Jag har häckat här i flera år liksom många av er men jag ser det inte som en community och jag är inte här för att diskutera politik eller försöka slå någon i huvudet med mina värderingar. Därför har de diskusssioner som föregått under våren om Greklands situation mestadels känts ganska jobbiga.

Utan att någon ska känna sig trampad på tårna så ser jag ingen av er här inne som mina vänner. För mig är ni helt enkelt redskap för att svara på frågor om resmål i Grekland och för att skriva intressanta resebrev, precis på samma sätt som jag vill vara det för er (även om jag varit dålig på resebrev här på kalimera och brukar publicera dem på min egen hemsida istället). Däremot förstår jag att många av er andra har relationer av olika slag här inne på forumet.

När diskussionerna glider över på samhällsfrågor/politikfrågor så händer alltid tre saker här inne:
1. Det finns ett antal personer som vill tala om för andra att de ska tycka som en själv, alternativt att de själva vet bäst. Det må gälla statusen på Greklands ekonomi eller hur man ska vara klädd på taverna, elelr vilak gester som är OK att använda.
2. Var och ens politiska värderingar genomsyrar inläggen och det trillar alltid in en eller annan person som vill driva en linje som om det vore en Riksdagsdebatt.
3. De relationer som folk har här inne gör att folk automatiskt försvarar sina vänner och deras åsikter, handlanden.

Alla ovanstående saker tycker jag är tråkiga och jag uppskattar Kalimera för att det FÖR MIG är ett forum som är till för att stimulera till resor till Grekland och till underbara upplevelser där. För mig är det inte ett forum för samhällsdebatt och definitivt inte ett forum där jag söker svaren på samhällsdebattens frågor, det har jag betydligt bättre källor för.

Svara med citat
  #37  
Gammal 2011-07-10, 16:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dött forum?

Kalimera har ett stort antal forum för diskussioner i olika ämnen om man tittar på forumets rubriker. Där finns ju möjligheter att diskutera så gott som allt som berör Grekland, inte bara öar och tips om dem utan även mat, böcker, film, musik m m och sen även annat på Kafé Kalimera. Även IT-spörsmål
Jag förstår egentligen inte varför just de politiska diskussionerna är så känsliga på Kalimera?? Politik är ju en del av vårt liv oavsett om vi är i Grekland eller ej. Jag försöker alltid läsa trådinläggen med ögon som faktiskt förutsätter att skribenten inte menar att kränka någon och om det så vore att man tyckte sig missförstådd så är det väl bara att antingen skriva igen och fråga vad som menades eller strunta i att ta åt sig....
Man får väl läsa de trådar som är helt okontroversiella om man inte klarar av olika människors åsikter

Lissi
Svara med citat
  #38  
Gammal 2011-07-10, 16:58
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Dött forum?

Håller helt och hållet med Lissi.

Detta är en fantastisk sajt som rymmer massor av möjligheter. För egen del med resor till Italien i 15 år, utan undantag, bidrog Kalimera, att nu är det utan undantag Grekland, som gäller. Jag är så tacksam för denna sajt.

Tycker man måste se storheten i Kalimera, framförallt nu, när Grekland behöver allt stöd som det kan få.

Ja, var och en gör som man vill, men nu är det stödet söderut som gäller, för min del.
Hälsar Pollebosse
Svara med citat
  #39  
Gammal 2011-07-10, 19:28
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?

Netwolf, du kan verkligen konsten att få döda att återuppstå. Läser och funderar: Kommer hon att lämna forumet … kommer han lämna en ursäkt … vem löser nästa bildgåta … kommer Skandinaver att invadera … ni är inte mina vänner utan bara redskap … I love you Ink …

Intriger, kärlek, poliskt maktspel, ekonomiska brott … väntar med spänning på fortsättningen ...

Hur kan någon påstå att de leende små figurerna är tråkiga ?

Svara med citat
  #40  
Gammal 2011-07-10, 23:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Netwolf, du kan verkligen konsten att få döda att återuppstå.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT