Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-28, 12:08
cissiresa cissiresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Standard välja hotell i Parga

hej
Vi är lite sent ute att bestämma semester. Det vi har att välja på för 14 dar är Kalypso mitt i stan eller Margaritis lite längre ut. Någon som har erfarenhet av dessa? Finns det mataffärer i närheten om man vill självhushålla lite? Hur lång tid tar det att gå mellan Margaritis o restuarangerna i stan?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-28, 12:25
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: välja hotell i Parga

Kalypso bodde vi på för några år sedan. Enkelt men helt ok. Tänk dock på att rummen inte har luftkonditionering, om ni är känsliga för värme. Läget bra, mycket nära de båda stadstränderna. Utåt gatan kan det vara hög ljudnivå från trafiken. Minimarket mitt emot. Två bagerier nära, ett på samma gata. Den lite större matbutiken coop bara ett "kvarter" bort.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-28, 18:42
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: välja hotell i Parga

Kalypso har ett bra läge men trafiken är livlig just där, det blir inte så stillsamt att bo där.
Jag gillar Tropical, det ligger lite avsides o. är ett fantastisk hotell.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-28, 21:47
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: välja hotell i Parga

Hej!
Jag bodde på margaritis förra året. Vi tyckte att hotellet hade ett jättebra läge, lugnt men ändå nära till centrum. Det tog bara några minuter till stranden. Skulle säga att det tar ca två-tre minuter mellan kalypso och margaritis, rask takt, de ligger på samma gata ifall det kan vara till någon hjälp. Från margaritis till kärnan av centrum tar det kanske tio min, men restauranger finns på närmare håll! Vi trivdes bra på margaritis men hade lite otur och fick ett väldigt litet rum med ett alldeles för varmt kylskåp. Kalypso vet jag inget om mer än läget och det är tyvärr inget jag skulle välja, väldigt rörigt i en korsning. Skulle nog föredra margaritis.
I år bodde vi på villa perivoli, det kan jag verkligen rekommendera!
Hoppas det löser sig för er, kom hem från Parga för två veckor sedan och det är helt fantastiskt!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-29, 05:55
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: välja hotell i Parga

När vi bodde på Kalypso hade jag och min man rum mot ett gränd och stördes inte av trafiken. Mina söner hade dock rum mot gatan och där var det en hel del trafikljud. Det är ju en liten vägkorsning, men mycket mopeder som passerar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-29, 08:35
cissiresa cissiresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: välja hotell i Parga

Tack för alla tips!
Vi väntar nog ett par dar med att boka, vill se var strejken i Grekland för med sig först.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-06-29, 10:56
anki5668 anki5668 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 9
Standard Sv: välja hotell i Parga

Hej

Vi har bott på Margaritis för ett par år sedan och trivdes jättebra. Lugnt o mysigt.
Hade egen balkong , vilket vi betalade tillägg för istället för gemensam uteplats. Klart värt det lilla tillägget.

Kalypso skulle jag inte välja- Ingen AC och ligger mitt i en vägkorsning
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT