Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-24, 10:45
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Isen i magen har smält...

Nu är goda råd dyra... eller kan i alla fall bli, tänker jag då jag pratar med kvinnan i telefonen.
- Den 28 maj har vi Kreta och Lesbos ospecat. Ett hotell på Lesbos och ett hotell i Parga...

Senast redigerad av sjöborren den 2011-05-24 klockan 10:46. Anledning: råkade klicka fel var inte färdig. Snälla radera detta.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-24, 11:43
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Oops! Där flög den texten iväg ...men vem är förvånad. Nåväl! Medan jag pratar känner jag hur isen i magen smälter och jag börjar bli lite svettig i nacken. Några minuter senare är det bokat och klart! Om fyra dagar
flyger jag till Lefkas - med vidare transport till PARGA!!!

Eftersom jag aldrig varit där tar jag tacksamt emot alla tips: Tavernor/stränder/sevärdheter m.m.

Hälsningar: en såååå sjöborre.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-24, 12:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Isen i magen har smält...

För en enkel genuin ouzeria Meetings. Promenader i olivlundarna och till Lichnos stranden. Båt till Sarakinikostranden och mat på den högt belägna enkla tavernan om den finns kvar. Trappor upp. Marco Polobåten till Paxos och Antipaxos. Vandringar ovanför Acheronfloden på lederna där. En drink hos Christos som har en trevlig bar vid hamnpromenaden. Lite kortfattat men jag skriver på lunchen. Finns många gamla trådar och tips i forumet.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-24, 14:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Håller med Eva till fullo och lägger till SAKIS taverna ovanför Valtosstranden en bit från borgen...

Trevlig resa!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-24, 16:37
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Tack Lissi! Allt det du beskriver låter som något i min smak och Eva jag ska inte glömma Sakis. Nu är det bara ett problem... väninnan ringde och meddelade att hon sett väderkartan över nästa vecka. Det ska regna hela veckan! Jag som vill att solguden ska vara på ett strålande humör när jag kommer... det är ju han som bjudit på den här och på föregående resa.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-24, 16:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Håller med Eva till fullo och lägger till SAKIS taverna ovanför Valtosstranden en bit från borgen...

Trevlig resa!

Lissi
Håller med Lissi om Sakis där var jag några gånger och var alltid nöjd.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-24, 21:12
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Nu är det bara ett problem... väninnan ringde och meddelade att hon sett väderkartan över nästa vecka. Det ska regna hela veckan!
Vi får hålla tummarna för att den här prognosen stämmer lite bättre än den din väninna hade sett...

http://www.accuweather.com/forecast....|PARGA&week=15

För det är ju klart att man vill ha sol och värme när man åker till Parga!

/Katarina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-24, 21:12
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Om fyra dagar
flyger jag till Lefkas
Hoppas bara flygen går...

/NW
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-05-24, 22:46
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Ursäkta jag blandade ihop er - Eva och Lissi. Tack snälla Kajsa fär "din" väderprognos - den värmer och att flygen - från Arlanda - går får vi hoppas.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-05-25, 07:29
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Tack snälla Kajsa fär "din" väderprognos - den värmer
Oj,oj,oj... det verkar som att prognosen har blivit "uppdaterad" nu.. tyvärr så ser det ju inte lika soligt ut längre Men med lite tur så hinner det ändra sig ännu en gång!

Hoppas att ni får en trevlig semester ändå, vilket väder det än blir

/Katarina
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-05-25, 09:16
Backsippa Backsippa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Visst önskar man fint väder men det finns massor att se och uppleva i Parga oavsett väder. Vi åker från Landvetter till Parga nu på måndag. Just nu följer man mer askmolnsprognosen än väderprognosen. Trevlig resa!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-05-25, 10:07
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Du har så rätt... men vädret betyder väldigt mycket. Jag vill inte sitta på balkongen inlindad i filt medan regnet vräker ner- i flera dagar. Har upplevt det två gånger på Skiathos och en gång på Thassos.
Men... efter regn kommer .

Önskar även dig en trevlig resa! Vem vet... kanske vi ses -möter du två "tanter" i blå regncape är det säkert vi.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-05-25, 10:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Ursäkta jag blandade ihop er - Eva och Lissi. Tack snälla Kajsa fär "din" väderprognos - den värmer och att flygen - från Arlanda - går får vi hoppas.
Det gör inget. Hoppas du får en fin resa med massor av sol för det vill vi ju ha på semestern. Jag var där två första veckorna i juni för några år sedan. Soliga härliga dagar men kvällarna var lite småkyliga ibland och havet tyvärr lite för kallt för mig som är en riktig badkruka. Hade nytta av mina jeans på kvällstid. Kan inte lägga ut bilder här men jag ska göra en kortvariant av ett litet fotobrev med några inscannade bilder ikväll och skicka till Janne så kanske han hinner lägga ut det.

Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-05-25, 12:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Vi var i Parga precis första veckan i juni förra året och när vi kom till Preveza började det regna från en riktigt svart himmel. I Parga fortsatte regnet, dock lindrigare hela första eftermiddagen och vi satt på vår mysiga balkong med skydd av fina blommor och bara NJÖT! Ljummet regn och en Mythos framför sig och en hel vecka att vara......Vi var inställda på mycket regn, men vips, senare på kvällen försvann allt och himlen blev klar och sen hade vi regnfria dagar hela veckan. Enligt de bofasta så var det den första regnfria veckan de hade efter en ovanligt blöt vår.....
Hoppas ni får en lika fin vecka trots prognos.... Oavsett så är Parga en pärla och GREKLAND med sin atmosfär är alltid RÄTT!!

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-05-25, 17:33
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Vi var i Parga veckan efter Lissi förra året. VÄRLDENS värmebölja drog in och vi hade som mest 42 grader. Vi frös inte, om man säger så :-)
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-05-25, 17:34
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Just nu ser de inte ut att lida i alla fall ;-)
http://penteli.meteo.gr/stations/parga/camera.htm
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-05-25, 23:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Nu har jag gjort ett litet minialbum mitt första vi får se om det blir några fler med ett par bilder från Ouzerian Meetings som jag rekommenderade. Den ligger i en gränd ca 50 m upp från strandpromenaden.

Eva
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-05-25, 23:49
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Tack snälla för alla tips... alla positva tankar - de värmer.
Jag ska kika på ditt minialbum Eva.

Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-05-26, 07:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Det är ett litet familjedrivet ställe som jag förstår av de som varit där förra året inte har förändrat sig särskilt mycket. Gott hemlagat på assiett eller tallrik serverades till alla drycker och barnen i familjen hjälpte till när föräldrarna tog siesta. Lägger in en bild kvaliten på den är inte så bra och jag har inga fler inscannade. Jag drack ofta underbart gott bergste där på em och lite senare ett glas vitt en en ouzo.

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-05-26, 08:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Isen i magen har smält...

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det är ett litet familjedrivet ställe som jag förstår av de som varit där förra året inte har förändrat sig särskilt mycket. Gott hemlagat på assiett eller tallrik serverades till alla drycker en en ouzo.
Eva
Det var mysigt där och man fick alltid lite tilltugg till ölen/ouzon/vinet. Mest ouzo blev det då vi oftast gick vidare till Sakis för mat.
Många stammisar vid borden och även alltid många engelsmän. Billigt också! Men vi åt aldrig mat där så den kan jag inte uttala mig om.
Utgå från ankaret i hamnen och gå upp första gränden in mellan serveringarna lite t h om ni står med ryggen mot hamnen.(tror jag minns rätt)

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT