Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2005-11-20, 21:49
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Så om jag skulle drista mig till att önska, så skulle fler användare ha bilder som säger något om dem, men inte visar hur de ser ut
Bah, jag behåller ändå min bild. Jag tycker den säger mycket om mig, även om den bara föreställer mig själv (m.a.o. en flinande, labil och alkoholiserad blondin ). Personligheten kommer ju fram i inläggen, även om vissa trångsynta människor väljer att döma en efter utseendet.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2005-11-20, 21:54
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Avatar

Vadå döma Du är ju jättesöt Säger någon något annat så är det av avundsjuka

Riitta
Svara med citat
  #43  
Gammal 2005-11-20, 21:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anoula
Bah, jag behåller ändå min bild. Jag tycker den säger mycket om mig, även om den bara föreställer mig själv (m.a.o. en flinande, labil och alkoholiserad blondin . Personligheten kommer ju fram i inläggen, även om vissa trångsynta människor väljer att döma en efter utseendet.
Ja det ska du absolut göra Mitt "önskande" är ju inte egenligen ett önskande utan var skrivet lite sarkastiskt eftersom jag ju inte tycker att man ska ha några åsikter om hur andra väljer att visa sig på internet.

En bild i miljö, som din, säger ju dessutom mer än ett ansikte i närbild.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2005-11-20, 21:56
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Avatar

Jag tycker att allas avatar säger något om personen oavsett om det är en bild på en själv eller något eller någon annan nämligen att alla älskar Grekland på nåt sett.Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna

Hur som helst ni förstår va jag menar
Svara med citat
  #45  
Gammal 2005-11-20, 21:56
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Vadå döma Du är ju jättesöt Säger någon något annat så är det av avundsjuka

Riitta
du e snäll du.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2005-11-20, 21:59
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Masouraki
Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna

Hur som helst ni förstår va jag menar
Jag föredrar egentligen havet långt framför drinkarna, men drar gränsen vid att lägga ut en bikinibild... Så modig är inte jag.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2005-11-20, 22:00
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Ja det ska du absolut göra Mitt "önskande" är ju inte egenligen ett önskande utan var skrivet lite sarkastiskt eftersom jag ju inte tycker att man ska ha några åsikter om hur andra väljer att visa sig på internet.
Okej då är jag med
Svara med citat
  #48  
Gammal 2005-11-20, 22:01
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anoula
Jag föredrar egentligen havet långt framför drinkarna, men drar gränsen vid att lägga ut en bikinibild... Så modig är inte jag.
Hde tänkt och lägga ut en sån bild själv men d va tur att jag läste va du skrev förut.Så nu blir d inget
Svara med citat
  #49  
Gammal 2005-11-20, 22:02
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Masouraki
Jag tycker att allas avatar säger något om personen oavsett om det är en bild på en själv eller något eller någon annan nämligen att alla älskar Grekland på nåt sett.Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna

Hur som helst ni förstår va jag menar
Fast min drink får mig i första hand att tänka på Kalymnos och längta dit
Men för all del.Drinken är god,men inte det viktigaste

Riitta
Svara med citat
  #50  
Gammal 2005-11-20, 22:25
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Avatar

Jag funderade på att ha en bild på mig men tyckte att bilden från Xerokambos på Kreta var lämpligare, eftersom den har med Grekland och göra.


Göran
Svara med citat
  #51  
Gammal 2005-11-20, 22:42
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Vadå döma Du är ju jättesöt Säger någon något annat så är det av avundsjuka
Man kan väl döma folk efter utseendet även om de ser bra ut? Det är ju det som är problemet, att hur man än ser ut kan folk ha fördomar om just det utseendet - vare sig man är blond, mörkhyad, storväxt eller ser ut på något helt annat sätt.

Ruby
Svara med citat
  #52  
Gammal 2005-11-20, 22:53
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Man kan väl döma folk efter utseendet även om de ser bra ut? Det är ju det som är problemet, att hur man än ser ut kan folk ha fördomar om just det utseendet - vare sig man är blond, mörkhyad, storväxt eller ser ut på något helt annat sätt.
Ja inte bara det. Vi 'dömer' alla vi träffar efter utseendet, alltså i betydelsen att det bidrar i högsta grad till de intryck/den bild vi får av en männsika när vi först träffas. (Sedan, om man är öppen för dem man möter, så ändras den bilden allt eftersom man lär känna människan.)

Det jag gillar med internetkommunikation är att man kan få intryck av människor utan att man känner till alla de yttre saker som i vanliga fall påverkar intrycket, dvs ålder, utseende, dialekt, röst, lukt, ögonkontakt, kläder osv.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2005-11-21, 12:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.
Glöm det. På Internet presenterar du dig exakt som du själv vill. Det finns massor av skäl till att inte vilja ha sin bild på nätet, själv skulle jag aldrig ha det. JAG vet ju inte vilka jag kommunicerar så varför ska DE se MIG?

Inte ens just nu är det ju du och jag som kommunicerar med varann, Inge. Varenda jäkla byte som skrivs härinne läses av en fruktansvärd massa människor. Ibland tror jag inte att alla tänker på det. Och det finns en satans massa knäppskallar därute, allltså är det bara skönt att det man skriver inte kan kopplas till ens utseende eller andra id-uppgifter.

(För övrigt förstår jag faktiskt inte folk som lägger ut bilder på sina barn, det skulle jag aldrig göra. Bilder av barn ska man vara jävligt rädd om.)
Svara med citat
  #54  
Gammal 2005-11-21, 12:32
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
(För övrigt förstår jag faktiskt inte folk som lägger ut bilder på sina barn, det skulle jag aldrig göra. Bilder av barn ska man vara jävligt rädd om.)
Det finns faktiskt webbplatser som förbjuder publicering av bilder på barn. Kanske något för kalimera?
Svara med citat
  #55  
Gammal 2005-11-21, 13:09
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Avatar

Citat:
På Internet presenterar du dig exakt som du själv vill.
Jepp, jag är den obotlige optimisten, om nå´n vill identifiera mig på Kalimera så tar jag den risken, värre i så fall är Eniro & Co som lägger ut detaljerad kartbild med vägen hem till torpet. Vi och grabbarna förekommer på bild i badkläder lite då och då och om nå´n pederofilur har glädje av det så har han värre problem än vi.

Jag tror att om man inte vädrar alltför konstiga/extrema åsikter så är det som att gå över torget, man är ett ansikte bland alla andra.

Däremot skulle jag bli skogstokig om jag hade barn som la ut sig på porrigt.se mfl. sk. ungdomssiter där tjejerna viker ut sig å det grövsta för att få uppmärksamhet.

//PO´ptimisten
Svara med citat
  #56  
Gammal 2005-11-21, 13:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avatar

Det låter som om du vill tala om för mig att mitt val är överambitiöst så för säkerhets skull ska jag förklara mig lite närmare.

Mitt val har med mitt jobb att göra. Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Dessutom är jag aktiv på andra sajter än den här. En av dem är mycket större och det är stor risk att jag blir igenkänd när jag rör mig i den intressesfär som sajten handlar om. Och det kanske jag helt enkelt inte har lust med, av inga andra skäl än just att jag inte vill.

Där har du två olika förklaringar till mitt val att vara anonym, hoppas du kan respektera båda.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2005-11-21, 13:35
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Poängen är väl att var och en ska ha sin fulla rätt att VÄLJA hur h*n vill presentera sig och vilken risk h*n vill ta. Och att ingen ska ha åsikter om det, eller uppmana alla att göra på ett visst sätt.

Jag väljer oftast också att tro på det goda hos alla här, även om jag vet att verkligheten inte är så okomplicerad.
Jag har däremot valt att aldrig säga mitt efternamn i forumet, av den enkla andledningen att jag vet att jag är den enda i världen som heter som jag - och OM nån idiot skulle få för sig att vilja mig något ont, så är det med eniros och andras hjälp mycket lätt att hitta inte bara mina tel.nr och epostadress, utan även hem till mig.
Ett par gånger har jag faktiskt blivit omnämnd i forumet med efternamn och båda gångerna var jag på väg att be Janne ta bort inläggen - men sen sket jag i det, med känslan av att det trots allt kändes lite onödigt nipprigt...

Fast jag tycker egentligen att man borde tänka på att inte skriva ut andras för- och efternamn i forumet. Och kanske inte sitt eget heller - särskilt nu när vi fått höra vad EvaL utsatts för.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2005-11-21, 13:36
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.
Den satt tenker jeg!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2005-11-21, 13:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Den satt tenker jeg!
Hehe. Det kan finnas ett missförstånd här. Ett gravt sådant.

Så här menar jag: Det jag sysslade med på jobbet i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Svara med citat
  #60  
Gammal 2005-11-21, 13:45
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Det var denne som var mitt poeng. Den gjelder nok mange! Her kommer mere

Senast redigerad av Inge den 2005-11-21 klockan 13:49.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT