Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2008-07-27, 19:19
Åsa T Åsa T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Rhodos
Inlägg: 10
Standard Sv: Bränder på Rhodos

Har för en stund sedan fått veta att faran nu är över, branden är under kontroll.

Bara att hålla tummarna att ingen mer brand startar.........

Startade den här tråden för att dela med mig av det jag får veta om Rhodos till alla andra Rhodosälskare här på forumet. Detta blir också den enda tråd jag någonsin kommer att starta här, för så mycket förståsigpåare,tjafs och plumpa uttalande det har blivit under dessa få dagar, det är inte kul.....Vi är väl alla här av en anledning och det är att vi älskar Grekland av en eller annan anledning, inte för att vi ska bräcka varandra om hur mycket vi vet och kan......

Åsa
  #42  
Gammal 2008-07-27, 19:39
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Bränder på Rhodos

Tack Åsa för din information om läget på Rhodos. Jag håller med dig om att jag tycker det hela urartat och blivit infekterat. Som Ink skriver så tänker vi på våra egna Rhodosresor som vi har i antågande men... vi har möjlighet att göra ett val och ändra vår resrutt men de som bor där nere har inte den möjligheten. Åker vi charter så har väl de flesta ett avbeställningsskydd och kan boka om till någon annan ö om man känner oro, och åker man på en icke ombokningsbar biljett så kan man ju ta båten till någon annan ö. Rhodos är för oss en stor favorit och vi ska nu på vår långa resa stanna där i 5 veckor men under dessa dagar då jag följt allt jag kunnat om händelserna där nere har jag inte tänkt på oss och vår resa utan jag har tänkt på alla bofasta och denna vackra ö som brinner okontrollerat. Efter den förra stora branden i slutet av 80 talet kom vi ner 2 månader efter branden och när vi körde motorcykel efter östra sidan ner mot Lindos så kunde man fortfaranda känna rökluft och se det svartbrända av de en gång så vackra skogarna. Så istället för att vara irriterade på varandra här på forumet så tänk istället på de som finns på plats och drabbats hårt. och på de som gjort ett jättearbete för att släcka detta inferno. Nu verkar ju allt under kontroll så vi får väl hoppas att det vackra Rhodos kan bjuda på ännu en härlig semester.

Margaretha
  #43  
Gammal 2008-07-27, 22:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bränder på Rhodos

Den som har frågor eller information om bränderna på Rhodos får gärna starta en ny tråd för diskussion i positiv anda, det allvarliga ämnet till trots.

inkfish/moderator
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT