Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-20, 16:41
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Illis Quorum Meruere Labores!!!

(Åt dem, vilkas mödor gjort dem härav förtjänta)

Om där finnes möjlighet?? Då skulle jag gärna se att det kunde brännas ned en CD eller DVD med samtliga inlägg på det gamla forumet att bevara för eftervärlden.

För mig vore det helt acceptabelt att betala för denna CD/DVD. Självklart!!!

Alla dessa härliga inlägg!!! Vintervåndan, Söldukarna med mera med mera...

Nu undandrager det sig dock min bedömning hur volymiöst det gamla forumet är, sett i MB, men funnes bara möjligheten, då vill jag gärna se den!!!

Arne

Den dag etc etc...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-20, 17:00
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

En helt suverän idé. Jag kommer då aldrig att glömma vare sej söldukar, haltande bord, duralexglasens vänner eller annat tokroligt Det VAR onekligen väldigt skoj och även jag lägger gärna "en peng" för att ha möjlighet att bli nostalgisk

-Birgitta, som nu kollat att inboxen i g:la forumet är tömd

P.S. Jag börjar vänja mej så smått vis allt det nya Även om det hakar upp sej ibland. D.S.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-02-20, 17:07
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Självfallet skulle även vi kunna betala X antal pengar för en CD eller DVD med det "gamla" forumet. Den information som finnes där går ju icke att återskapa på annat sätt, så vi ser med spänning fram mot "Kalimera, the DVD, version 1.0"...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-02-20, 18:30
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Självfallet skulle även vi kunna betala X antal pengar för en CD eller DVD med det "gamla" forumet. Den information som finnes där går ju icke att återskapa på annat sätt, så vi ser med spänning fram mot "Kalimera, the DVD, version 1.0"...
Kan bara hålla med och samtidigt be att få göra en förhandsbeställning.

Jag var inne och vände i det gamla forumet, och ta mig den om inte det kändes lite vemodigt, det är då garanterat första gången jag sörjer en programvara!

Detta föranledde nedan lilla sentimentala fotomontage: "Farväl till koden"
Klicka för större bild.



//PO
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-02-20, 18:36
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Men PO! Nu fick jag ju tårar i ögonen! Så veckert! Jag kommer att sakna gamla forumet eftersom det, för mig som nybörjare, innehöll så mycket bra information så nu hoppas jag att det går att samla allt på en DVD.
sahar
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-02-20, 18:41
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Jag var inne och vände i det gamla forumet, och ta mig den om inte det kändes lite vemodigt, det är då garanterat första gången jag sörjer en programvara!

//PO
Jisses vad det snörpte till i hjärteroten

Zanét
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-02-20, 18:57
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Självfallet skulle även vi kunna betala X antal pengar för en CD eller DVD med det "gamla" forumet. Den information som finnes där går ju icke att återskapa på annat sätt, så vi ser med spänning fram mot "Kalimera, the DVD, version 1.0"...
Hej!!
Rätta mig om jag har fel, men jag tror att det kan vara svårt att bränna en CD med det gamla forumet. Det krävs ju en programvara (DC-board) i en cgi-mapp på en server för att 11111111111111wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Hoppsan! Om ni undrar över alla 1 och w ovan, så var det en tre veckor gammal kattunge som just travade över tangentbordet och ville göra ett inlägg här på Kalimera direkt från Kreta! Git skriver snart om katterna i någon lämplig tråd!

Well! för att läsa inläggen. Men det är ju kanon om Janne låter det gamla forumet ligga uppe som endast läsbart så länge det håller. Sedan kan man ju alltid spara inlägg genom att kopiera och klistra in som text i Word eller annat ordbehandlingsprogram.
Calle!

Senast redigerad av Calle den 2005-02-20 klockan 18:59.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-02-20, 19:04
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Sedan kan man ju alltid spara inlägg genom att kopiera och klistra in som text i Word eller annat ordbehandlingsprogram.
Precis vad jag försöker göra, men upptäcker till min stora förskräckelse att mycket har FÖRSVUNNIT!!! Under t ex "Hej, nu är vi tillbaka igen!" finns bara det senaste halvårets inlägg kvar!!!

Karin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-02-20, 20:03
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Precis vad jag försöker göra, men upptäcker till min stora förskräckelse att mycket har FÖRSVUNNIT!!! Under t ex "Hej, nu är vi tillbaka igen!" finns bara det senaste halvårets inlägg kvar!!!

Karin
Ära vare Google, fattig mans backup, sök på exempelvis Kalimera och sölduk så hittar Ni ett antal gamla inlägg som redovisas med Script Error eller Opa Opa!
Men klicka på Cachad och läs de förlorade inläggen! Jag hittade till exempel ett rart exemplar från Kalimerafesten i Umeå 2001-10-20 där Arne trots allt bar den berömda violetta kreationen innan den fick körförbud av Birgitta och såldes till Army of Lovers.



//PO
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-02-20, 20:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Men titta - Arne Bard utan mustasch ! Och med Metaxan i full sving.

Tack PO, det var precis lika fint som jag föreställde mig. Du är en verklig vän i nöden
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-02-20, 20:29
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Hej!
Skulle det inte gå att bränna ner valda delar av Gamla Kalimera på DVD tvålagers?? Där pakkar man in bortåt 9 GB och det borde väl bli en del text.....
Mvh,
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-02-20, 21:10
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Dylika trevligheter gör mej bara SÅ glad Jag förstår det jag ser och läser

Birgitta
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-02-20, 21:11
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Jag åsyftar då allas vår Kalimera-Arne iklädd den lila kreationen
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-02-20, 21:15
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Däremot begriper jag inte dyft av det Mikke skriver om Det är rena fikonspråket för mej. Jag förstår dock att många andra begriper mycket mer, för att inte säja ALLT Och DET är bra för mej Jag behöver då bara beställa den tilltänkta CD-skivan, "packad" eller inte
Birgitta
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-02-20, 21:50
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Ära vare Google, fattig mans backup, sök på exempelvis Kalimera och sölduk så hittar Ni ett antal gamla inlägg som redovisas med Script Error eller Opa Opa!
Men klicka på Cachad och läs de förlorade inläggen! Jag hittade till exempel ett rart exemplar från Kalimerafesten i Umeå 2001-10-20 där Arne trots allt bar den berömda violetta kreationen innan den fick körförbud av Birgitta och såldes till Army of Lovers.



//PO
Hmm, jag vill nästan påstå att jag hade copyrighten till den bilden men jag lovar att inte stämma någon som försöker använda den på ett eller annat sätt
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-02-20, 22:02
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Men titta - Arne Bard utan mustasch ! Och med Metaxan i full sving.
Är det verkligen Metaxa, jag misstänker en ganska rökig 'Mårdvägens Gold' en norrländsk singlepalt, 12 år på surströmmingsfat i rumstemperatur och därtappad på valfri flaska. Stor lång och kraftig kropp med aromer av diabild och sms. Serveras väl tempererad till torkat renkött. Prisvärd!




Mvh Arne!!! och tack för bildlånet Janérik.

//PO

Senast redigerad av PO den 2005-02-20 klockan 22:09.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-02-20, 22:14
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Är det verkligen Metaxa, jag misstänker en ganska rökig 'Mårdvägens Gold' en norrländsk singlepalt, 12 år på surströmmingsfat i rumstemperatur och därtappad på valfri flaska.

//PO
Hördu, nu får du väl skärpa dej ändå, att du lånar min bild kan jag ta men att du beskyller mej för att jag skulle ha förfalskat bilden tog hårt på hela mej , sådant håller vi väl inte på med på denna webbplats .
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-02-20, 22:14
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hmm, jag vill nästan påstå att jag hade copyrighten till den bilden men jag lovar att inte stämma någon som försöker använda den på ett eller annat sätt
Jo jag utgick lite från att det var nå´n i Umeågänget som plåtat och lagt ut dessa trivsamma bilder. Om Du vill så plockar jag bums ner den igen, den finns enbart länkad hit.

//PO
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-02-20, 22:16
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Skulle det inte gå att bränna ner valda delar av Gamla Kalimera på DVD tvålagers?? Där pakkar man in bortåt 9 GB och det borde väl bli en del text.....
Mvh,
Mikke
(KfK)
Hej!
Textmängden i samtliga gamla inlägg ryms säkert på en vanlig CD om det sparas som helt oformaterad text. Och det kan man ju göra själv om man "gitter", kopiera och klistra in. Men den kan knappast göras sökbar "ämnesvis" eftersom det endast är själva informationen i textform som går att spara.
Calle!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-02-20, 22:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Det är nog hellugnt, bilderna i originaltappning finns faktiskt till allmänt påseende på http://www.algonet.se/~jsundell/kalimera/ , jag trodde först att du hade lånat bilden därifrån då sidan tidigare blivit länkad på forumet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT