Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-06-19, 23:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Forumdesign

När jag blev medlem för drygt 1 år sedan(så jag är ju en relativt ny medlem), så var inte min första tanke att "forumdesignen" behövde förnyas!
Det som kändes och känns viktigt för mig är all kunskap och erfarenhet som alla delar med sig till varandra om Grekland och att alltid få svar på det man undrar över som är så fantastiskt!
Här finns alltid något intressant att läsa, resebrev och mycket annat man kan söka efter i gamla trådar.

Att forumet skulle tappa medlemmar pga av forumdesignen tror jag inte ett dugg på, när jag tittar på startsidan på forumet är det nya medlemmar som registrerar sig i stort sett varje dag.
Så länge vi alla delar med oss av våra kunskaper om Grekland så kommer forumet att leva kvar i evigheter.

Sunny som är för en förnyelse men ändå nöjd med forumet som det ser ut idag.//
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-06-20, 12:34
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Forumdesign

Att bygga om Kalimera är nog inte gjort i en handvändning. Ett problem som uppståt den senaste tiden är att "flash" inte fungerar i Appels produkter och att de tydligen inte vill släppa in det i sitt system. Detta är bara att acceptera.
Har själv detta problem på de hemsidor som jag sköter.
Anser att Janne kan behålla sidorna som de är. Att alla ska surfa med mobilen är tyvärr något vi får acceptera men då får man ta det goda med det onda.
Undrar om kostnaden och arbetet är värt priset. Det är många sidor som ska göras om.
kalimera är inte någon liten websida idag.
MVH
Chras
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-06-20, 15:01
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det finns en modernare version av forumet, med kopplingar till sociala medier, och anpassad för mobiler och paddor, plus en massa annan lull-lull...
Gudarna förbjude.
Låt något i denna ständigt uppgraderande och uppdaterande, ständigt snabbare föränderliga värld, bli som det just nu är.
Med alla appar, paddor och smarta telefoner (som nu snart har alla funktioner som finns, förutom att de inte går att ringa med) som vi begåvas med, så tycker jag personligen att det är en lisa att efter middagen sjunka ner framför vår gamla stationära dator och logga in på Kalimera.
Det ser ut som det ska/brukar och det känns hemvant och tryggt.
Jag vet hur och var jag ska hitta det jag för tillfället söker. Gött.
Ni kan ju jämföra med hur våra kära dagstidningars hemsidor såg ut för en tre, fyra år sedan med hur de ser ut idag.
All utveckling är inte av 100% godo.
Inte av ondo heller, men det finns ju milsvida skillnader mellan svart och vitt, eller...?
Själv är jag helt nöjd med nuvarande design av Kalimerasajten.
Andra tycker uppenbarligen annorlunda, men varför ska jag ha Kalimera i min smarta telefon?
Finns det något roligare än att äntra ett stökigt internetcafé på någon trevlig ö i Grekland, beställa en frappé, och sedan på en antik burk (senast uppgraderad 2012) logga in på Kalimera och sakta, sakta, se förstasidan dyka upp...?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-06-20, 17:46
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Men framtiden är inte bara redan här. Den sköljer över oss med surfplattor, phablets och smartphones, som en teknologisk tsunami.
Vilken tur att den tsunamin har missat mig...


/kimmen, som inte har en aning om vad en "phablet" är...
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-06-20, 18:18
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg

som inte har en aning om vad en "phablet" är...
Det er sådan én, som egentlig er for stor til at være en phone og for lille til at være en tablet...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-06-26, 07:32
Roditiss avatar
Roditis Roditis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Sv: Forumdesign

Jag lägger nog min röst på att behålla sidan som den är. Är nog snart den enda som är kvar i detta land att inte ha en smartphone, åtminstone i min generation.

Denna sida känns som en trygghet i en röra av övriga, moderna hemsidor.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-06-26, 08:11
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Kanske det nu kan vara i tiden att öppna ett Kalimerakonto där aktiva medlemmar kunde sätta in exv varsin tvåhundring per år för att vidmakthålla detta eminenta forum.
Ett fantastiskt bra förslag!!

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
En Kalimera-app skulle jag vilja ha
Då behöver jag genast köpa en ny smartphone för min snart väldigt antika galaxy mini kommer inte klara denna app

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Det som kändes och känns viktigt för mig är all kunskap och erfarenhet som alla delar med sig till varandra om Grekland och att alltid få svar på det man undrar över som är så fantastiskt!
Här finns alltid något intressant att läsa, resebrev och mycket annat man kan söka efter i gamla trådar.
Instämmer fullständigt! Jag tenderar att vara mer aktiv på detta forumet ju närmare min årliga resa jag kommer... Även om jag besökt min ö de senaste sex åren så har jag fortfarande inte sett allt på ön ännu och det är det väldigt bra att använda sig av forumet.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-06-26, 09:25
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Roditis Visa inlägg
Jag lägger nog min röst på att behålla sidan som den är. Är nog snart den enda som är kvar i detta land att inte ha en smartphone, åtminstone i min generation.

Denna sida känns som en trygghet i en röra av övriga, moderna hemsidor.


Här finns faktiskt en till som äger en mobiltelefon som ENDAST används till att prata i och sända/ta emot SMS med. Får oftare och oftare höra att jag är gammalmodig, att jag anses som att inte vilja hänga med i utvecklingen. Jag vet mycket väl vad jag vill använda för slags teknik, blir enbart stressad över ATT känna mig tvungen att hänga med i den s.k. utvecklingen.

Blir jag smartare av att använda en smartphone ???


/Hasse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-06-26, 10:44
Roditiss avatar
Roditis Roditis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Sv: Forumdesign

Vi kanske kan starta en klubb som antagligen, sorgligt nog endast kommer att ha en handfull medlemmar

Ja jag är väldigt principfast och bestämde mig tidigt i smarttelefonernas lansering att ej skaffa en sådan, och det är jag mycket nöjd med. Att se majoriteten av folk på gator och torg sitta och stirra ner i en telefon t.o.m när man sitter i sällskap med vänner eller familj tycker jag är helt bedrövligt att se.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-06-26, 22:07
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Här finns faktiskt en till som äger en mobiltelefon som ENDAST används till att prata i och sända/ta emot SMS med.
Här finns en till, även om jag ibland faktiskt skickar något MMS också...

/kimmen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT