Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-15, 15:50
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Boende för familj

Funderar på att åka till Skiathos i 3 veckor från midsommar. Kan någon rekommendera bra boende (pool är ett krav, eller tillgång till det) nära strand o resturanger (behöver inte ligga mitt i smeten men gärna några små tavernor iallafall). Nån som vet vilka som flyger dit? Tack...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-16, 08:58
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Boende för familj

Hej!
Det är bara Airtours, Ving & Apollo som flyger direkt till ön. (se även ett nyligen inlagt svar från Janne i forumet).
Jag har bla bott på Alexis, Nina och Rea i Magali Ammos-området. Alla med pool. Finaste hotellet var Alexis, men mest trivsamt var Nina. Jag tycker att det är bäst att bo i detta område då man bor nära havet och staden ligger på gångavstånd.
Jag skulle nog söka boende i M A.
//C@nny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-16, 13:40
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Boende för familj

Vi har bott på hotell Plaza i Kanapitsaområdet, 6 km från Skiathos stad. Lugnt läge utan bilar, bra poolområdet och jättegod frukost. Vi har även haft med barnbarnen dit. Finns några tavernor i närheten och bra stränder nära. Har bokat kombinationsresa idag, Skopelos/Skiathos 2 veckor med Airtours maj/juni 2011.

Gun
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-16, 15:46
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Boende för familj

Hej!

Bodde med våra tre barn 12, 10 och 4 år i september på Airtours Galini Suites (EJ att förväxla med Hotel Galini) i Megali Ammos. Jättefint hotell med etagevåningar. Pool fanns. Nära till stranden, supermarkets och några restauranger. Att gå in till Skiathos stad tog endast ca 15 min om man gick stora vägen vilket gick bra medans det var ljust, när vi gick hemåt senare på kvällen kunde man gå lite bakgator så man slapp trafiken,tog lite längre tid men bara skönt efter all god mat. Dock ska man vara medveten om att sista biten upp till hotellet är en brant backe.

Anna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-21, 16:11
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Boende för familj

Hur ligger Hotel Rene i förhållande till galini suites?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT