Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-01, 15:50
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Hemma från Kreta igen

Jaha, då sitter man här igen efter årets andra och sista (?) Kretaresa...
Denna resa var vi tillbaka i Kato stalos efter att i maj varit "otrogna" Rethymnonbesökare...och nu känns det som att vad ska jag till Rethymnon att göra igen? Nej, jag gillar Chania bättre helt enkelt och det är även betydligt billigare där anser jag.

Vi bodde på ett mysigt hotell direkt på stranden, med pool som tur var för det var röd flagg halva första veckan. Hmm, det är förstås då man ska passa på att göra alla de där sakerna man bestämt sig för hemma när man läst resebrev från Kreta här på Kalimera..., men nej vi kan inte slita oss från solen ens när vi håller på att blåsa bort. Så nu har vi bestämt att det är bättre till nästa resa att bestämma vad vi absolut inte ska göra istället, eftersom inget ändå blir av.
Jag tycker dock att det var ovanligt lite turister i området om jag jämför med tidigare år. Gott om lediga solstolar på stranden, aldrig fullt på restaurangerna och aldrig ens trångt i de smala gränderna i gamla stan.

För att reflektera lite kring en del av de ämnen vi diskuterat här på senare tid så måste jag börja med skräpet. Jag tyckte inte det var skräpigt någonstans, papperskorgar fanns uppsatta, askfat vid solstolarna, soptunnor och påsar prydligt uppställda i väntan på sopbilen

Diskussioner kring AI har också förts huruvida detta koncept "missgynnar" de lokala näringsidkarna eller ej... Jag tycker mig ha sett ett helt nytt "koncept" under denna resa...att man åker till Lidl första dagen och handlar vad man behöver och sen äter frukost, lunch och middag på sin balkong Jag är chockad över vad "nordiska" turister kan med att göra På vårt hotell var det gratis solstolar även på stranden (utan skylt om att det gällde om man handlade i baren) men det är väl en självklarhet att man gynnar dem då genom att käka lunch eller köpa några öl eller juice eller vad som helst...nej då, då traskade de iväg till rummet eller möjligtvis supermarketen tvärsöver gatan och kom glatt med sin påse, nöjd över att ha "sparat" ytterligare några kronor...baah, ja mår illa....( med risk att få på pälsen)

Jag måste ha missat nåt...för när tusan blev det "helinne" att sola topless igen Nej jag är inte pryd men väl uppvuxen på 80-talet då ingen människa ägde en överdel, men också varit med om när trenden begravdes...och den som grävt upp den igen kan ju inte va klok! 80 % av kvinnor mellan 15 och 70 var väldigt noga med att låta resten se att de minsann har bröst!!! Jaja visst, alla har rätt att se ut som de vill och alla kan inte ha en vacker kropp, men snälla, det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska Så tycker jag, med risk för påhopp igen.

En annan intessant sak, är när det står en stor balja med vatten i framför strandingången till tavernor och hotell och 50 % av turisterna verkar tänka: Men oj här har någon idiot ställt en stor balja ivägen för oss, också trasker de in men sand upp till knäna...men hallå finns det ingen hemma där uppe eller?

Efter flera rekomendationer härifrån besöktes Ellotis restaurang inne i Chania. Helmysig miljö men sen då...ingen kulinarisk matupplevelse precis och betydligt dyrare än vad vi betalade på de flesta andra restauranger.

Nu till alla trevliga saker, ni hade kanske börjat tro att det inte fanns några sådana...
Jag tycker maten blivit bättre...man slipper pommes fritesen på ganska många ställen och får istället in den goda potatisen från ugnen Hittade fler grekiska specialiteter på menyerna än vad man är van med och det är ett stort plus. Flera för oss nya restauranger ha besökts och vi har varit lyriska över vissa ställen. Ett exempel är "Romanza" i Agia Marina...där var det billigt och gott. Åt mixad tallrik med diverse grekiska specialiteter, för 5 euro, massor med mat och de tog bara 2,5 euro för 1/2 liter vin...kan varmt rekomenderas! Vi har ätit ute 2 mål om dagen och inte lite heller så vågen fick en chock när jag kom hem!
Motionen blir ju inte så mycket med på semestern heller, förrutom alla underbara strandpromenader från Kato Stalos i öst bort till Gerani i väst, underbart! Inte en enda "Kalimera" har setts till heller...hade jag sett bilden på "Sandroow" innan jag åkte hade jag ju kunnat spana lite efter henne när jag var borta på Esperides och tog en eftermiddags öl

En morgon tog vi bussen in till Chania redan vid 8 tiden, kan varmt rekomenderas för det var som att komma till en annan stad...helt tyst och öde kunde man vandra omkring i gränderna utan att möta en människa!
Så förrutom våra 4 besök inne i Chania har vi som vanligt inte gjort någonting, men haft en underbar semester med mycket sol och bad och god mat och dryck

När vi skulle gå på planet hem fick jag en klump i halsen, har aldrig fått det förr men nu vet jag vad ni pratar om som beskrivit det...och det värsta av allt är att det inte finns någon bokad resa att se fram emot

Malin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-01, 16:07
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
När vi skulle gå på planet hem fick jag en klump i halsen, har aldrig fått det förr men nu vet jag vad ni pratar om som beskrivit det...och det värsta av allt är att det inte finns någon bokad resa att se fram emot
Malin
Med djupaste sympati måste jag säga att jag just nu planerar min andra för resa till Chania/Kreta.

Lefteris
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-03, 07:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Välkommen hem nilam! Och tack för dina reflektioner, om du har lust vore det kul med ett litet resebrev.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-03, 09:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Ja, välkomna hem ! Vi vet ju hur det känns allihop när årets sista grekresa är över
Jag håller med Dig i många av Dina reflektioner...Bla annat att vi också tycker att Chania-området är mysigare än just Rethymno. Jag måste också säga efter vår resa nu i juli att så många papperskorgar som vi sett i år har vi nog inte sett sammanlagt på alla de andra resorna vi gjort, med lite överdrift....
Det där med att äta på balkongen istället för att gå ut och äta kan ju variera. Den sena lunchen på strandtavernan eller nån annan taverna är för oss självklar. Där sitter vi LÄNGE i skuggan o njuter, både av sallad och småplock och även av en o annan moussaka eller bifteki..Lokalt vin, öl eller retsina därtill....Morgonmålet på vår terass är lika självklar, med varor vi köpt hos närmsta lilla affär o bageri.Kvällsmålet har i år varierat mycket...Vi har faktiskt på kvällarna lika ofta eller oftare än att äta ute gjort vår egen mesede av smårätter och ätit på balkongen , före eller efter kvällspromenaden till "byn"... Detta inte för att spara euro, inte alls , utan för att vi helt enkelt tyckt att det varit så himla MYSIGT att sitta och prata , njuta av utsikten och god mat o vin..Vi har njutit enormt av dessa kvällar! Vi vill inte äta vid 22-23-tiden när det är som mysigast på tavernorna... Vi har haft så fina uteplatser i år att det varit jättehärligt att äta lite småplock hemma på balkongen och dela en flarra vin och SEN gå ut..för att kanske istället nånstans på vägen under promenaden ta ett glas vin eller en ouzo ..Men att äta 2 stora lagade mål om dagen klarar inte vi..... Det kan ju vara så också att många helt enkelt inte HAR råd som åker hela familjen att äta ute mer än någon enstaka gång! Jag vet själv hur mycket pengar som gick till annat på resan när barnen var små så semesterkassan byggde faktiskt på att man åt hemma också! Dessutom hade inte barnen samma tider att äta som vi vuxna helst velat ha...Jag tror inte det bara är "snålhet"..
Vore det så att jag bara haft råd att åka till Grekland om jag åt maten oftast på balkongen så hade jag GÄRNA gjort det bara för att komma till Grekland!
Är solstolar gratis vi en strandtaverna så håller jag fullt med Dig om att man då ska äta där eller ligga någon annanstans!
Där vi varit i år har 2 stolar med parasoll kostat mellan 7-12 euro! DE pengarna har varit lätta att spara

I år hade vi så många platser vi ville se, men när vi väl kom till ett ställe vi gillade så bara NJÖT vi, lät dagarna rulla på och gjorde bara det vi ville! Inga "måsten" här heller....Grekland bjuder på så många överraskningar på plats!
Nu får vi leva på goa minnen Malin!

Lissi - som inte landat mentalt än!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-03, 10:39
ragnhild ragnhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: gjøvik
Inlägg: 106
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Jaha, då sitter man här igen efter årets andra och sista (?) Kretaresa...

Jag är chockad över vad "nordiska" turister kan med att göra På vårt hotell var det gratis solstolar även på stranden (utan skylt om att det gällde om man handlade i baren) men det är väl en självklarhet att man gynnar dem då genom att käka lunch eller köpa några öl eller juice eller vad som helst...nej då, då traskade de iväg till rummet eller möjligtvis supermarketen tvärsöver gatan och kom glatt med sin påse, nöjd över att ha "sparat" ytterligare några kronor...baah, ja mår illa....( med risk att få på pälsen)
Samme observasjon har jeg også gjort mange ganger. Jeg tror det beror på at gjeldene personer ikke vet hvordan man oppfører seg. De er også lite reisevante. Det er veldig synd at ingen forteller dem hvordan ting skal gjøres.
Det som er virkelig ille er jo at barna tar etter foreldrene slik at de gjør de samme dumhetene når de etterhvert skal ut alene.
Ellers vil jeg si at du også hadde noen andre morsomme poeng i innlegget ditt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-04, 20:25
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Jag måste ha missat nåt...för när tusan blev det "helinne" att sola topless igen Nej jag är inte pryd men väl uppvuxen på 80-talet då ingen människa ägde en överdel, men också varit med om när trenden begravdes...och den som grävt upp den igen kan ju inte va klok! 80 % av kvinnor mellan 15 och 70 var väldigt noga med att låta resten se att de minsann har bröst!!! Jaja visst, alla har rätt att se ut som de vill och alla kan inte ha en vacker kropp, men snälla, det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska Så tycker jag, med risk för påhopp igen.
Påhopp aldrig i livet! Jag gillar dina reflektioner. Men jag vill gärna ge ett par kommentarer; att sola topless gör inte jag för att visa upp mej, jag AVSKYR helt enkelt att ha "kläder" på mej då jag vistas i solen. Helst skulle jag vilja vara helt utan, speciellt då jag badar och simmar. Att bada naken är en ren njutning, prova själv så får du se Men, jag brukar ALLTID kolla in andra kvinnor på stranden innan jag lägger undan överdelen. Jag har full respekt för min omgivning och tar seden dit jag kommer. På stränder inne i byar, nära befolkningen och tavernor, brukar jag behålla "alla kläder", likaså om jag märker att de flesta kvinnorna på stranden har överdelen på. På stränder utanför "tättbefolkat område" och där flertalet kvinnor är topless, eller där vi är ensamma badande, där ryker överdelen av
/Birgitta, ej alltid barbröstad
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-08-05, 11:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Bra inlägg Brige. Själv har jag solat med bikini det sen jag var tonåring så jag tar inte åt mig. Men jag blir irriterad när andra måste påpeka att de som solar utan gör det för "att visa upp sig". Var och en kan ju prata för sig själv i den frågan.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-08-05, 12:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska
Du får gärna kalla detta påhopp om du vill, men jag tycker sannerligen att det vore HELT FEL om kvinnor är självkritiska på det sättet att de med tanke på sitt utseende inte solar topless om de vill det.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-08-05, 16:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

En enda gång såg jag någon som solade topless på de 20 dagar vi var i Grekland och det var på en liten ministrand på Skopelos där vi bara var en handfull solande. Det var en äldre italienska som var topless. Annars tycker jag det nästan är borta från de platser vi varit på de senaste åren.
Alla må ha sin egen uppfattning om det är ok eller inte, men själv vill jag nog vara ensam på stranden om jag ska vara topless.. Jag personligen tycker det är trevligare med hel bikini på, men som sagt det är ju upp till var och en.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-08-05, 19:30
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Bra inlägg Brige. Själv har jag solat med bikini det sen jag var tonåring så jag tar inte åt mig. Men jag blir irriterad när andra måste påpeka att de som solar utan gör det för "att visa upp sig". Var och en kan ju prata för sig själv i den frågan.
Jag tycker också att "Brige" gjort ett bra inlägg...jag håller med om mycket i det att man bör "känna av lite" innan man plockar av sig. Det kanske de gjorde på denna strand eftersom det var var ovanligare med än utan? Men min poäng med det hela var att detta är ingen "enskild liten strand" utan i direkt anslutning till otaliga restauranger och barer. Och om man inte gillar att "visa upp sig" så behöver man inte stå precis utanför tavernan, där folk sitter och äter, och spela strandtennis som ett exempel...jag har många liknande. Om folk ligger på sina solstolar och solar topless bryr jag mig inte heller om, men jag står för att jag inte tycker det ser trevligt ut när jag sitter och äter att någon "hoppar omkring" topless 3 m ifrån bordet!!! Jag tycker det handlar om vett o etikett...

Malin
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-08-05, 19:39
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Det där med att äta på balkongen istället för att gå ut och äta kan ju variera. Den sena lunchen på strandtavernan eller nån annan taverna är för oss självklar. Där sitter vi LÄNGE i skuggan o njuter, både av sallad och småplock och även av en o annan moussaka eller bifteki..Lokalt vin, öl eller retsina därtill....Morgonmålet på vår terass är lika självklar, med varor vi köpt hos närmsta lilla affär o bageri.Kvällsmålet har i år varierat mycket...Vi har faktiskt på kvällarna lika ofta eller oftare än att äta ute gjort vår egen mesede av smårätter och ätit på balkongen , före eller efter kvällspromenaden till "byn"... Detta inte för att spara euro, inte alls , utan för att vi helt enkelt tyckt att det varit så himla MYSIGT att sitta och prata , njuta av utsikten och god mat o vin..Vi har njutit enormt av dessa kvällar!
Lissi - som inte landat mentalt än!
Det låter inte så helt olikt våra semestrar även om vi just under denna åt alla mål utom frukost ute.Självklart är det upp till var och en hur man äter men det jag främst reagerade på var att man ALDRIG gynnade dem vars solstolar man låg på gratis...då tycker jag det lutar åt snålhet!

Malin
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-08-05, 19:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Du får gärna kalla detta påhopp om du vill, men jag tycker sannerligen att det vore HELT FEL om kvinnor är självkritiska på det sättet att de med tanke på sitt utseende inte solar topless om de vill det.
Jag tycker inte heller det om de bara solar...se mitt svar över, men det handlar om att vistas kring restauranger mm och då tycker jag att även många män borde slänga över sig en t-shirt för jag tycker det är lika "osmakligt" att se en fet man med "hängbröst" när jag äter...

Malin
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-08-05, 19:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Jag tycker inte heller det om de bara solar...se mitt svar över, men det handlar om att vistas kring restauranger mm
Jo jag har sett vad du skrev i förra inlägget. Då förstår jag. Själv skulle jag bli irriterad om någon spelar strandtennis så nära där man äter, ja där man solar med för den delen, oavsett vad de har på sig. Det är ohyfsat att "ta all plats" på det sättet.

Senast redigerad av Elisabet den 2006-08-05 klockan 19:54.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-08-05, 20:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Självklart är det upp till var och en hur man äter men det jag främst reagerade på var att man ALDRIG gynnade dem vars solstolar man låg på gratis...då tycker jag det lutar åt snålhet!

Malin
Jo men det skrev jag också i mitt inlägg att det är SJÄLVKLART att man inte ligger på barens solstolar om man inte gynnar dem.
Håller helt med Dig om topless när man inte ligger still på sin solstol.

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-08-05, 23:32
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Jag reagerade också på detta med självkritik. Tycker du (nilam) alltså att det alltså okej att vara topless om man har snygga bröst men inte annars? Vem är du att bedöma vem som är snygg eller ful? Jag syftar här på ditt första inlägg och inte på de senare om vistelse runt restauranger.

Ruby
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-08-05, 23:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag reagerade också på detta med självkritik. Tycker du (nilam) alltså att det alltså okej att vara topless om man har snygga bröst men inte annars? Vem är du att bedöma vem som är snygg eller ful?

Ruby
Personligen tycker jag att det är oerhört sexistiskt att anse att bara personer med snygga bröst ska få sola topless så jag håller med Ruby att du bör precisera dig. Tankar jag själv har är varför kan inte en gammal kvinna eller en kvinna med ena bröstet bortopererat sola topless om det är ok för henne?
Själv är jag ganska förundrad över en del jag sett i motionsanläggningens omklädningsrum. Unga kvinnor kommer in duschar med baddräkten på före bassängbadet, har handduken noga insvept runt kroppen efter duschen, krånglar på sig trosorna därunder och vips faller handduken och där står kvinnan i trosor som skulle få en besökare på Repherbahn att rodna.
En gammal persisk kvinna frågade mig varför gör dom så där och jag svarade jag vet inte men konstigt är det. Hon sa att hemma badar alla kvinnor ogenerat på anläggningar och i rum där bara kvinnor finns. Min dotter är född på 70-talet så hon är för gammal för att kunna förklara det här fenomenet för mig men ni 80-talister kanske har en bra förklaring.

Eva
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-08-06, 00:03
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag reagerade också på detta med självkritik. Tycker du (nilam) alltså att det alltså okej att vara topless om man har snygga bröst men inte annars? Vem är du att bedöma vem som är snygg eller ful? Jag syftar här på ditt första inlägg och inte på de senare om vistelse runt restauranger.

Ruby
Eftersom jag i mitt första inlägg inte berättade om HUR man "sprang omkring" topless så beskrev jag en episod i ett senare inlägg...och där kan jag inte se att jag skriver något om att det är OK om man har snygga bröst Jag har heller aldrig skrivit att jag har rätt att bedöma om någon är snygg eller ful vad jag kan se...men jag måste väl få ha rätt att tycka att det kan se "osmakligt" ut, eller...

Malin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-08-06, 00:07
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Eftersom jag i mitt första inlägg inte berättade om HUR man "sprang omkring" topless så beskrev jag en episod i ett senare inlägg...och där kan jag inte se att jag skriver något om att det är OK om man har snygga bröst Jag har heller aldrig skrivit att jag har rätt att bedöma om någon är snygg eller ful vad jag kan se...men jag måste väl få ha rätt att tycka att det kan se "osmakligt" ut, eller...
Som jag sa syftar jag på ditt första inlägg där du skriver "Jaja visst, alla har rätt att se ut som de vill och alla kan inte ha en vacker kropp, men snälla, det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska". Jag (och tydligen några till) tolkar det som att det hade varit okej om det hade varit vackra människor det handlade om. Om det inte är vad du menar så tycker jag verkligen att du uttryckte dig klumpigt.

Ruby
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-08-06, 00:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Jaha, då sitter man här igen efter årets andra och sista (det "helinne" att sola topless igen Nej jag är inte pryd men väl uppvuxen på 80-talet då ingen människa ägde en överdel, men också varit med om när trenden begravdes...och den som grävt upp den igen kan ju inte va klok! 80 % av kvinnor mellan 15 och 70 var väldigt noga med att låta resten se att de minsann har bröst!!! Jaja visst, alla har rätt att se ut som de vill och alla kan inte ha en vacker kropp, men snälla, det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska Så tycker jag, med risk för påhopp igen.


Malin
Eftersom du inte verkar förstår Rubys fråga kanske du kan förtydliga vad som avses med ovanstående inlägg och att kvinnor bör vara självkritiska. Spännande att få höra hur du tänker?

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-08-06, 00:17
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Som jag sa syftar jag på ditt första inlägg där du skriver "Jaja visst, alla har rätt att se ut som de vill och alla kan inte ha en vacker kropp, men snälla, det vore inte helt fel om en del försökte vara lite självkritiska". Jag (och tydligen några till) tolkar det som att det hade varit okej om det var "vackra" människor det handlar om. Om det inte är vad du menar så tycker jag verkligen att du uttryckte dig klumpigt.

Ruby
Ok, då uttryckte jag väl mej klumpigt då...för ärligt talat vet ju ingen här vad jag i så fall tycker att en "vacker kropp" är, och ni vet ju inte om jag väger 50 eller 150 kg... eller hur? Och sen att jag tycker att det ser osmakligt ut att "vissa" hoppar runt framför mig måste jag ju få tycka, och andra kanske tycker det ser "trevligt" ut..smaken är som baken, så är det väl med allt

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT