Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-05, 09:18
wognsen wognsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 34
Standard Zakynthos med vespa

Då var det bokat o klart. Maria Mare lägenheter Argassi 30/8-6/9.
Har funderingar på att hyra vespa och följa kusten neråt och upp mot Shipwreck Beach. Ser att det är stängt nere vid bukten för tillfället men de kan väl öppnas upp igen. Om man bara åker till utkiksplatsen... är även det stängt? Inser att för att komma ner till själva stranden då måste man åka båt. Finns det andra små ställen någon vill dela med sej som oxå är fina och som nås lätt med vespa om vi inte bryr oss om Shipwreck? Zakynthos verkar va en liten ö som man nog kan hinna med att se en hel del av på en dag eller har jag fel? Finns det nåt litet matställe som är er lilla ”pärla” som ni kan rekommendera? Hyrde bil i Portugal för många år sen och hittade ett ställe där den äldre damen gick ut i hönshuset o nackade två av sina hönor som hon tillagade till oss.
Finns det nåt annat ställe än Faros Rental i Argassi som har vespor som ni rekommenderar mer?
Zakynthos ❤️
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-05, 11:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Grattis till Zakynthosbokningen!
Några tips från mig:
Inte långt ifrån Argassi ligger stranden Porto Zorro som verkligen är värt ett besök. Stora stenformationer och underbart vatten. I Laganas finns den lilla ön Cameo Island med den långa hängbron. Där betalar man ett par euro för besöket och får en öl/vinbiljett till baren längst upp.
Till min lycka fick jag se havssköldpaddor där när jag stod och njöt av den fina utsikten. Vi har vespat runt på Zakynthos och det har varit problemfritt.
Argassi är en mysig by med rätt många restauranger. Eftersom vi har bott i Laganas så lutar det ditåt vid nästa besök. Får se var vi hamnar i höst
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-05, 11:38
wognsen wognsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 34
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Grattis till Zakynthosbokningen!
Några tips från mig:
Inte långt ifrån Argassi ligger stranden Porto Zorro som verkligen är värt ett besök. Stora stenformationer och underbart vatten. I Laganas finns den lilla ön Cameo Island med den långa hängbron. Där betalar man ett par euro för besöket och får en öl/vinbiljett till baren längst upp.
Till min lycka fick jag se havssköldpaddor där när jag stod och njöt av den fina utsikten. Vi har vespat runt på Zakynthos och det har varit problemfritt.
Argassi är en mysig by med rätt många restauranger. Eftersom vi har bott i Laganas så lutar det ditåt vid nästa besök. Får se var vi hamnar i höst
/ Kajja
Tack Kajja. Valde mellan Argassi och Laganas men blev ”förälskad” i Maria Mare lägenheter, tror ev Laganas blivit ”för mycket” för oss trots finare strand
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-05-05, 11:48
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Citat:
Ursprungligen postat av wognsen Visa inlägg
Tack Kajja. Valde mellan Argassi och Laganas men blev ”förälskad” i Maria Mare lägenheter, tror ev Laganas blivit ”för mycket” för oss trots finare strand
I mitten på september har det varit lugnt i Laganas. Vi har bott strandnära i mindre hotell och badet o stranden är kanon!
Inte så mysigt i byn som i Argassi men helt OK. Man behöver ju inte promenera på huvudgatan med allt brus. Man kan ta andra vägar
Tror det finns lite bilder i mitt album på profilsidan.
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-05-05, 11:55
wognsen wognsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 34
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Tack igen Kajja. Ska genast spana in dina bilder. Har sällan längtat mer efter en resa. Inte haft semester i grekiska farvatten på många år men nu blev längtan för stor. Vet du eller någon om bron du skrev om har öppnat igen? Såg att den var stängd tillfälligt 2018
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-05-05, 15:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Vi har bott i Argassi och trivdes mycket bra med det. Stranden är förstås inget att skryta om, men det är nära massor med fina stränder. Vi hyrde vespa och såg i stort sett hela ön. Inga problem att köra och till de bästa stränderna var det nära.

På Kalimera finns ett tjugotal sidor med information om Zakynthos, och massor med bilder.

Läs om Zakynthos här.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-05-05, 15:40
wognsen wognsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 34
Standard Sv: Zakynthos med vespa

Tack
Har lusläst så mycket om zakynthos här på denna sidan så jag har nästan redan varit iväg 😂😂
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT