Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-09-05, 22:37
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

Här kommer en läsbar ( "öppen" ) artikel om Syros (särskilt Ermoupolis) i Svenska Dagbladet utan att man behöver logga in. Det är väldigt trevlig reklam för Syros men kanske inte för den "enkla turisten", så att säga. Det är dock mycket trevligt att se hur "min" ö får synas lite och få välförtjänt plats.

Lite speciellt är det för dig Janne, du kommer att förstå varför jag tycker att du ska reagera lite extra över en liten detalj i texten.

Det var mer eller mindre en chock att upptäcka denna artikel i morse, jag har SvD som papperstidning.

https://www.svd.se/o-parlan-erbjuder...hetaste-hotell


/ Hasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-09-06, 07:18
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

Väldigt intressant läsning för mig som har varit på Syros många gånger. Vi som fastnade för lilla Kini men sen upptäckte Ermoupolis charm och blev fast där istället.
Men som öluffare är nog inte dom beskrivna boenden något alternativ. Det får fortsätta att bli små enkla pensionat i min prisklass. Ändock är artikeln en fin beskrivning av Syros.

Birgitta.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-09-07, 09:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Lite speciellt är det för dig Janne, du kommer att förstå varför jag tycker att du ska reagera lite extra över en liten detalj i texten.
Ja, det var en mycket bra och intressant artikel om Syros!

Men den där lilla detaljen missade jag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-09-07, 12:27
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

Kvinnan som har Hotel Aristide, Oana Aristide är från Karlshamn som jag först trodde var "ett stenkast" från Karlskrona. Men på kartan ligger ju Ronneby emellan så direkt nära är det väl inte men i Blekinge i alla fall.

Men att en svensk person har ett hotell i Ermoupolis tycker jag är jättehäftigt. Inte utan att vi nog kan tänka oss att i alla fall besöka hotellet och titta lite. 2022........kan man i alla fall hoppas att alla bitar faller på plats.



/ Hasse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-09-08, 13:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

Jag läste texten två gånger utan att hitta kopplingen, men jag anade att det hade med Karlshamn att göra. Det är ju bara sex mil emellan, så det är ju nära.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-09-08, 15:07
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Syros-reklam i dagstidning, HOPPLA !

"En stekhet sommareftermiddag exakt 200 år efter att grekerna började sitt uppror mot det osmanska riket i öster sitter Oana Aristide från Karlshamn på innergården till sitt hotell."



"När trion Aristide fick se den pampiga byggnaden med sina marmordetaljer och ornamenterade dörrar och fönster var saken klar – trots att pengarna bara räckte till insatsen, de grekiska bankerna krisade och renoveringen överskred budget tre gånger om."



"Oana lämnade livet som ekonom i London för att överse renoveringen och därefter driva hotellet, medan syster Jasmin arbetar kvar som läkare längs Norrlandskusten för att finansiera projektet, med planer på att delvis bosätta sig på Syros."



"– Självklart fanns stunder när jag undrade vad i helsike vi hade gett oss in på. Men nu är det en sådan belöning att se och möta gästerna."



/ Hasse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT