Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-07-10, 09:59
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Om det ska vara långt därifrån, så är det väl någon av dom längst uppe i nordöstra delen av ön. Langada, kanske?
/Thomas
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-07-10, 12:49
exxy19 exxy19 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har små smått...... Vår resa runt Lesbos...


Är det där den berömda blå kartan? I sådana fall var hittade ni den?

Jag och min sambo hade en underbar vecka på Lesbos -05 och åker ner i mitten på augusti i år. Sist hyrde vi bil över en dag men i år kommer vi hyra i minst två dagar och skulle behöva ha tag på en riktigt bra karta så det inte blir som när vi letade oss fram till akvedukten i Moria. Vi var inne på ett kafé och frågade och körde sen mot enkelriktat för att komma rätt.

Vi kommer bo på Delfinia utanför Molivos så om någon vet var man kan hitta ovanstående karta i Molivos så skulle jag vara tacksam för ett svar, här, eller via PM.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-07-10, 14:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Citat:
Är det där den berömda blå kartan? I sådana fall var hittade ni den?
Det är denna karta, kostade 6 € i Mytilini, finns även att köpa i Molivos. Den stämmer till 99 %.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-07-10, 14:43
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Ser att det är en ny utgåva. Bra. Den förra (som jag köpte 2002) var kanske bara 95% tillförlitlig (se min beskrivning av vår första Vateratripp i annan tråd).
/Thomas
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-07-11, 11:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Citat:
Ursprungligen postat av Pnyx Visa inlägg
Jag tittade med intresse på din karta och drog en lättnadens suck; den, i mitt något kräsna tycke, allra bästa badstranden är fortfarande en hemlighet
Vi avstod med flit att rita ut en strand och en by.

Citat:
Ni måste alltså åka tillbaka !
Självklart ska vi tillbaka!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-07-14, 12:13
Gilla & Berts avatar
Gilla & Bert Gilla & Bert är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Tack för beskrivningen om Lesbos. Det verkar sannerligen intressant. Jag ska försöka få sambon att vi ska åka dit nästa sommar. Vi har ju nyligen varit på Kreta, Kalamaki i Chaniaområdet och reser till Rhodos i september. Så i år blir det inga fler resor till Grekland. Det är ett land vi bara älskar.

Gilla
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-07-15, 10:12
stenake stenake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 67
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Janne, jag kommer ihåg att du blev förvånad när jag skrev att vi åkt nästan 100 mil på Lesbos! Nu ser jag på kartan att ni åkt i stort sett samma vägar som vi.
Eva, det är klart att man inte behöver bil om man vill bo på samma ställe hela tiden, men om man skall se det bäst av ön måste man nog åka runt med bil för busskommunikationerna är inte de bästa.
Sten-Åke
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-07-15, 10:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Vi får nöja oss med några pärlor vi har ju faktiskt semester. Visst skulle det vara trevligt att kunna hyra bil någon enstaka dag men jag gillar inte att åka bil flera dagar i rad så det skulle inte vara riktig semester för mig om det blev mycket bilåkande. Kanske därför jag egentligen föredrar små öar. Den lille skulle nog inte heller bli så glad av att sitta fastspänd i en barnbilstol flera timmar varje dag. Det får bli promenader i närområdet, stranden, tavernasittningar etc och lite bussåkande. Faktiskt går det en del bussar på ön enligt de uppgifter jag fått men till små avlägsna platser kan det vara svårt att ta sig. Hoppas hitta någon intressant utflykt med lokal guide de brukar oftast vara riktigt bra i Grekland. Jag har läst din beskrivning av ön och den är intressant. Troligen väljder vi även att byta ort efter några dagar för att få lite omväxling.

Eva
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-07-16, 10:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hemma från ett ännu paradis

Citat:
Ursprungligen postat av stenake Visa inlägg
Janne, jag kommer ihåg att du blev förvånad när jag skrev att vi åkt nästan 100 mil på Lesbos! Nu ser jag på kartan att ni åkt i stort sett samma vägar som vi.
Jag är inte förvånad längre Sten-Åke.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT