Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-23, 18:44
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Enkel biljett? Hemresa?

Hur gör ni som bokar enkel flygbiljett när ni ska hem? Bokar ni i Grekland?
Med alla de stora charterbolagen kan man boka enkel endast på utresan. Vi vill starta ö-luffen på Samos och resa hem från Santorini. Kollar också mycket på reguljärflygens hemsidor men hittar inga bra flyg där ännu. Funderar på att boka enkel biljett med Apollo men vill gärna ha hemresan ordnad också.
Någon som har tips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-23, 18:49
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Norweigean flyger Santorini och säljer enkelresor! Går att boka till/från Sverige eller Grekland. Billigare än Apollo kan jag tro!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-23, 18:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Inte från Landvetter, Annwi bor tydligen på västkusten.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-23, 18:55
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Det är absolut inget problem att boka hemresa också via t ex Apollo. Du anger då den ö du vill åka från som avreseort. Förmodligen är det så att de inte lagt ut dessa resor än, därför går det inte att få upp dem som bokningsbara. Vi har flera gånger åkt ut till en ö och hem från en annan med "charterflygstolar". Då har jag bokat dem ganska tidigt för att få så bra pris som möjligt (vi har ingen möjlighet att åka vår eller höst när det kan vara riktigt bra priser).

Celbe
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-11-23, 19:35
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Oj,oj,oj, vad snabba ni var nu! Tack!
Ja, jag vill helst åka från Landvetter. I somras åkte vi med Norwegian från Arlanda till Aten och hem från Santorini. Jag betalar hellre lite extra för att kunna åka från Landvetter. Annars har vi mest åkt från Köpenhamn, det är ok.
Två gånger har jag lyckats få biljetter från Göteborg. Det var med Fly Me som gick i konkurs innan vi hann åka och i våras med City Airlines som la ner linjen till Aten!
Anne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-11-24, 10:59
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Precis, vi köpte en enkel resa till Rhodos först (fritidsresor) för 295 kr/st och sedan hem 1 månad senare från Santrorini med Apollo. Den blev lite dyrare men 1900 kr/st är heller inte så farligt... Bokade den några dagar innan vi åkte till Rhodos. Det var lättare att ringa Apollo, då den inte "fanns" att boka via nätet. Tror att det beror på hur mycket som är bokat.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-11-25, 00:28
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Tack för tipset, ska pröva och ringa Apollo när det börjar närma sig, om jag inte hittat något flyg på nätet innan förstås!
Hittade förresten några enkla biljetter från Grekland på Apollos hemsida idag men utbudet var väldigt litet.

Anne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-11-28, 17:43
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Man hittar nog billiga biljetter på internet. Vi flyger 11 juni kl. 05.55 från Arlanda till Athen (SAS), vidare samma dag kl. 14.45 till Samos (Olympic). Från Samos 27 juni till Athen (Olympic). Från Athena till Arlanda 30 juni kl. 12.25 (Norwegian). Hela resan ca. 350:- EUR. Vi bokade varje flyg skild, inga t/r resor. Vår resa för 2 pers. med alla flyg, boende på Samos (16 nätter) och boende i Athen (3 nätter) blir totalt ca. 500:- EUR billigare än Apollos 14 dagars resa med samma avgångsdatum från Arlanda till samma boende på Samos.
ps. var just 4 dagar i Barcelona på orienteringstävlingar för 177:- EUR för flyg och boende. Så billiga flyg finns nog.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-11-28, 18:53
dollys avatar
dolly dolly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Citat:
Ursprungligen postat av Annwi Visa inlägg
Hur gör ni som bokar enkel flygbiljett när ni ska hem? Bokar ni i Grekland?
Med alla de stora charterbolagen kan man boka enkel endast på utresan. Vi vill starta ö-luffen på Samos och resa hem från Santorini. Kollar också mycket på reguljärflygens hemsidor men hittar inga bra flyg där ännu. Funderar på att boka enkel biljett med Apollo men vill gärna ha hemresan ordnad också.
Någon som har tips?
Kolla Air Berlin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-12-20, 13:03
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Citat:
Ursprungligen postat av dolly Visa inlägg
Kolla Air Berlin
Boka smart - skriv det i webläsaren så kommer du till en tjänst som jämför massor av flyg. Tror detta är den bästa jämförelsesajten och jag har kolla flera !
Där kan du välja t/r eller enkel. Laborera !
Det är en enkel o bra tjänst.
//Lena
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-12-20, 13:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 191
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Citat:
Ursprungligen postat av Fenalena Visa inlägg
Boka smart - skriv det i webläsaren så kommer du till en tjänst som jämför massor av flyg. Tror detta är den bästa jämförelsesajten och jag har kolla flera !
Nja... Bokasmarts billigaste enkelresa till Aten var mer än dubbelt så dyr som den jag hittade hos Travelstart, så "bästa jämförelsesajt" vill jag inte hålla med om Man bör nog kolla flera...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-12-20, 14:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Enkel biljett? Hemresa?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Nja... Bokasmarts billigaste enkelresa till Aten var mer än dubbelt så dyr som den jag hittade hos Travelstart, så "bästa jämförelsesajt" vill jag inte hålla med om Man bör nog kolla flera...
Bokade du den biljetten då? När jag bokade häromdagen hoppade jag mellan bokasmart, momondo, travelstart och någon till. Bara via en sajt hittade jag de flygtider som jag sett på flera ställen veckan innan och som jag ville ha - men när jag klickade vidare för att boka så fanns förbindelsen inte. Kan ha varit en cachad uppgift.

Bland det som gick att boka verkade prisskillnaderna vara små.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT