Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2020-03-05, 10:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Sen frågade jag om det tredje jättehotellet, mellan de två andra, men det var fortfarande ett stort hål i marken, sa han...
Aha, de har inte kommit längre. Vad bra!

Citat:
hoppas att få träffa nån eller nåra av er på Karpathos, eller kanske på Rhodos??
Troligen inte mig i alla fall, åtminstone inte som det ser ut just nu. Vill gärna till Tilos i vår, och då är det ju Rhodos som gäller.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2020-03-05, 20:06
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Torsdag 5.3
Hej alla å Janne!
Jag kommer ju te Rhodos lördag 11 april, och stannar nog iallafall tre dar eller så...när kommer du dit, Janne?
Sen bor jag på Mango, som ligger vid Doreio square, inte långt från den populära musiktavernan WalkInn....som säkert nån eller nåra Kalimister bevistat.
Jag har inte kollat när Blue Star Pathmos går, är det nån här som har koll på det??
Dagarna rasar iväg så fort, det är nog bara fyra veckor tills jag drar uppåt Stockholm, och kanske jag rent av åker upp och kollar på båtmässan i Älvsjö....
Väl mött i Grekland!
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #23  
Gammal 2020-03-05, 22:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Torsdag 5.3
Hej alla å Janne!
Jag kommer ju te Rhodos lördag 11 april, och stannar nog iallafall tre dar eller så...när kommer du dit, Janne?
Sen bor jag på Mango, som ligger vid Doreio square, inte långt från den populära musiktavernan WalkInn....som säkert nån eller nåra Kalimister bevistat.
Jag har inte kollat när Blue Star Pathmos går, är det nån här som har koll på det??
Dagarna rasar iväg så fort, det är nog bara fyra veckor tills jag drar uppåt Stockholm, och kanske jag rent av åker upp och kollar på båtmässan i Älvsjö....
Väl mött i Grekland!
mvh,
Mikke
Hej Mikke!

Blir så jäkla glad i hjärtat av att läsa det du skriver! En del skrammel har du haft på vägen men ändå fokuserar du på det som är positivt. Jag läser gärna sådant som gör mig glad, och det är bl a det som du skriver.

Nu är du på gång till Rhodos med öppet sinne och goda vänner att träffa. Sen bär det av till Karpathos och där skulle jag gärna varit med och "klyvt ett krus" i ditt sällskap. Så kommer det dock inte att bli. Men jag önskar dig en härlig resa!

Karpathos ligger mig särskilt varmt om hjärtat. Därför undrar jag lite om det du skriver om nya sjukhuset. För mig känns det som att det borde ha varit färdigt vid det här laget. Färdigbyggt för länge sedan. Men det du skriver får mig att undra. Är det svårt att rekrytera sjukvårdspersonal/läkare i Grekland? Eller är det extra svårt till öarna? Hoppas att du kan berätta lite om nya sjukhuset när du kommit på plats. Det är ju jätteviktigt både för lokalbefolkning och turister att det blir bra.

Masse
Svara med citat
  #24  
Gammal 2020-03-05, 23:50
Thopers avatar
Thoper Thoper är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Vetlanda
Inlägg: 746
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Jag har inte kollat när Blue Star Pathmos går, är det nån här som har koll på det??
Blue Star går på onsdagar. Det är Blue Star Chios som går den 15/4 kl. 07:45.
Även Prevelis går på onsdagar, kl. 07:00
/Thoper
Svara med citat
  #25  
Gammal 2020-03-10, 22:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tisdag 10 mars.
Tack, Thoper för info om färjor!!
Masse, jag ska försöka få reda på mer om det nya sjukhuset.Som jag hört så är inredning och maskiner, etc på plats, så det är väl personalen som saknas....Sen finns det ju förstås medicinsk personal på det gamla, så det behövs väl inte att nyanställa hela personalen....Har ingen koll på hur många som jobbar på gamla sjukhuset mitt i stan, men gissningsvis är det väl mellan 30-50 pers....
Härhemmavid så har jag börjat skaffa lite grejer till folk därnere, bl.a silikongummilock, så slipper man leta sej fördärvad efter just det locket som ska passa just den burken....Ska ta och hämta upp resväskan och börja packa tidigare än jag brukar....kanske missar man inte så mycket då, det ska bli intressant att se om det stämmer, haha....
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #26  
Gammal 2020-03-11, 10:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Ska ta och hämta upp resväskan och börja packa tidigare än jag brukar....kanske missar man inte så mycket då, det ska bli intressant att se om det stämmer, haha....
Ja, nu är det bara några dagar kvar innan avresan. Ska bli intressant att höra hur det är på Rhodos och Karpathos i dessa oroliga tider.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2020-03-15, 11:34
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Nu ser det väl lite kört ut med din resa, Mikke :-(

Riitta
Svara med citat
  #28  
Gammal 2020-03-18, 23:33
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Nu ser det väl lite kört ut med din resa, Mikke :-(

Riitta
Jeg undrer også på hvor du er Mikke, om du er ok? Savner oppdateringene dine.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2020-03-19, 14:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Jeg undrer også på hvor du er Mikke, om du er ok? Savner oppdateringene dine.
Mikke är okej och jobbar på som vanligt, pensionär som han är. Men han har avbokat resan.

Karin
Svara med citat
  #30  
Gammal 2020-03-22, 13:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Söndag 22.3
Hej alla !!
Jag fick till slut besluta mej för att skippa vårens resa till Grekland,och för första gången slantade jag en hundring vid beställningen som nån sorts avbeställningsskydd. Så förhoppningsvis får jag tibax mina 1400 pix nån dag. Var inne på Norwegians hemsida, som inte är den lättaste att begripa, och försökte skicka min önskan om avbokning och pengar tillbaka, inte i poäng eller ombokning. Det var knepigt, dessutom gick det inte att skicka, om jag inte fyllde i en ruta för kommentarer, vilket var en aning frustrerande.
Hursomhelst, dagen därpå hade jag 4 (!) bekräftelser på min begäran, och alla hade ett eget nr...
Så nu blir det att sysselsätta sej hemmavid, vilket inte är några problem...nu kommer väl båtarna i mycket tidigare, och kanske rent av hinner röja ur garaget, etc, mm....
Sen följer jag förstås vad som händer, och hör av mej till mina bekanta på ön...
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #31  
Gammal 2020-03-22, 15:04
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Garaget städade jag under vintern samt en massa småfix i huset. Var helt klar för resan förra helgen men funderade på att ställa in. Men vad skulle jag kunna hitta på hemma, blev en fråga. Och så mycket att göra i Grekland.
Säkrare i Sverige eller i Grekland... så höll frågorna på o hoppade runt i huvudet.
Grekland vann som vanligt.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2020-03-22, 15:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Mikke, jag har råkat ut för samma sak med Norwegian. Jag har nu 3 referensnummer för bekräftelse om återköp.
Samtidigt har jag fått 4 mail om ändrad tid vid mellanlandningen i Köpenhamn.
Hur ska dom ha det?

Birgitta.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2020-03-24, 09:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Sen följer jag förstås vad som händer, och hör av mej till mina bekanta på ön...
Berätta gärna om du hör något speciellt från dina vänner på Karpathos.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2020-06-18, 19:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Torsda 18.6
Hej alla!
Jag chattar och ringer till Karpathos då och då, och bl.a hör jag med Chroni om han ska dra igång Pelagos. Han har visst varit hos hanses hyresvärd, och fått reducerad hyra, samt att Manoli och Mimis är med på noterna, ifall han öppnar. Jag föreslog att han skulle skippa varm mat/kock och starta med mezes, vin och öl, samt musik. Då kan han s.a.s hålla det inom familjen, och därmed lägre kostnader, så jag tror nog att han inte kan låta bli att öppna....Lite mezes, en öl åsså grabbarna Panaretos, det kan ju nästan bli som vanligt...
Sist vi surrade så var det inga Covidfall på ön, men det kan ju ändras fort....
Måhända jag kan dra ner i september, det ser ju iallafall lite mer sannolikt.....
Själv jobbar jag på och är på sjön, åker motorcykel, rensar garage, drar upp buskar, kör byggskrot, etc, mm....och dagarna ramlar iväg rätt fort....
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #35  
Gammal 2020-06-18, 22:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Hej Mikke!

Så kul att få läsa några rader från dig igen! Härligt att höra att du är i full gång som vanligt. Konstigt vore det ju annars. Har ju inte lärt känna dig som någon nära vän till sofflocket precis.

Låter som väldigt kloka tankar som du framför om inriktning på meze-koncept för Pelagos. Kan ju som du säger vara ett klokt sätt att ändå hanka sig fram med lite förplägnad och samtidigt hålla nere kostnaderna både för kök och servering. Kanske något som många tavernor får överväga den närmsta tiden.

Håller tummarna för att du ska kunna få utlopp för din energi på Karpathos i september.

Ha det gott!

Masse
Svara med citat
  #36  
Gammal 2020-06-19, 10:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Själv jobbar jag på och är på sjön, åker motorcykel, rensar garage, drar upp buskar, kör byggskrot, etc, mm....och dagarna ramlar iväg rätt fort....
Ja, dagarna går vansinnigt fort nu i Coronatider.

Hoppas att Pelagos kan öppna och att du kommer iväg i höst.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2020-06-19, 10:40
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tyvärr räcker det nog inte bara med bröderna om Pelagos skall öppna :-( Meze skall väl lagas och någon måste servera, någon sitta i kassan och städas måste det ju också göras :-( Går nog inte drivas med mindre än 5-6 pers :-( Det är synd på alla småföretagare på Karpathos och andra öar!

Riitta
Svara med citat
  #38  
Gammal 2020-06-24, 14:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Onsda 24.6
Hejsan alla!
Har prexxist surrat me Chronis Panaretos, som hade vurt ute me båt och dykt och fiskat i två timmar, och skulle nu ta en liten tupplur...Han berättade att 4 juli kommer det ett plan från Holland, och den 17 samma månad ett plan från Sverige, så det börjar lossna så smått....
Pelagos går nog igång i slutet av nästa vecka, sa han...
Pratade också med Panayotis Mangafas på Rhodos, det är han och frugan Popi som driver vandrarhemmet i Gamla Stan. Han lät rätt ok, och såg fram emot lite turister, för det var lite småtrist utan dom...
nu ut i solen,
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #39  
Gammal 2020-06-24, 19:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

...samma dag....
Kollade min banksida, och kors i jösse namn,Norwegian hade slantat tillbaka mina biljett pengar, så nu är man rik igen, haha....
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #40  
Gammal 2020-06-25, 15:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Han berättade att 4 juli kommer det ett plan från Holland, och den 17 samma månad ett plan från Sverige, så det börjar lossna så smått....
Med betoning på "så smått". Borde ju vara fler plan på ingång tycker jag.

Tack för att du håller oss underrättade Mikke!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT