Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-06, 21:19
Kahlo Kahlo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 0
Standard Hitta tillbaka till underbar grotta

Jag behöver hjälp med att hitta tillbaka till en underbar grotta på Korfu. Problemet är bara att det är tio år sen jag var där och jag minns inte hur vi kom dit.
Jag skulle bli så glad om nån med hjälp av mina sporadiska minnen, skulle kunna bringa lite ljus över min karta så jag hittar tillbaka.

Det är på norra sidan av Korfu eller nordvästra. Vi kom till en strand där det fanns en trampbåtsuthyrning. Bukten var formad som ett u och på högersidan kunde man köra upp längs en väg. Vi åkte trampbåt ut längs den vänstra sidan och det var någon större och några små strandplättar som man kunde stanna till vid. Vid en av dessa fanns en grotta till vänster om stenstranden som man kunde simma in i och det var som att komma in i ett vackert kyrkorum.
När vi fortsatte ut längs vänstersidan av bukten rundade vi en udde, så jag gissar att det var vid en utstickande del av öns norra kust men mer minns jag inte. Jag har en semesterbild som jag skulle kunna skicka till nån som tror sig ha en aning om vad jag menar.

När jag ändå är i farten undrar jag hur man kör för att komma till Sunset Beach (som jag också tror ligger på norra sidan?)

Många tack till den/ de som kan hjälpa till.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-06, 21:31
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Hitta tillbaka till underbar grotta

Grottan du syftar på borde vara den i Sidari längst västerut på nordkusten. Var där häromåret (juni 90...)
Stranden som ligger i närheten: längst norrut på västkusten, benämndes Peroulades när vi var där, men den kanske har ett annat namn nuförtiden...
/Magnus
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-06, 21:37
Kahlo Kahlo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 0
Standard Sv: Hitta tillbaka till underbar grotta

Tack snälla du för tipset! Sidari låter också bekant, så det kanske bränns?
/Kahlo
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-12, 19:43
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Hitta tillbaka till underbar grotta

Hej! Det var en ganska "vid" beskrivning...det kan ha varit Paleokastritsa på västkusten också.

Mvh Obo
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT