Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-05, 21:43
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Förboka i juli?

Tycker det verkar som om fler och fler förbokar sitt boende i högsäsong. Var på Milos för tre-fyra år sedan i juli och det var inga som helst problem att få rum då. Har det verkligen ändrats så mycket att man måste förboka numera ?

Vi kommer till Milos i mitten av juli och vill helst boka på plats ...


Nå´n som vet?

Hälsn
/A
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-05, 21:53
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Förboka i juli?

Jag vet inte, men jag har en teori

Jag tror inte att fler och fler förbokar. Däremot är det fler och fler som skriver om det här i forumet - och det ger ett falskt skimmer av verkligheten.
För även om vi är många så är vi en väldigt liten del av alla resenärer. Även av resa-på-egen-hand-folket!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-05, 22:03
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förboka i juli?

Det är ju en vädigt stor skillnad i utbudet av rum/lägenheter om man reser fem personer i stället för bara fyra tex. Detta fick vi erfara förra året. I år när vi bara är tre som åker =ett rum där det går att ställa in en extra säng då bryr vi oss inte om några förbokningar.
Har själv inte varit på Milos, men för tre år sedan var två familjer som jag känner där i juli. Efter mycket letande fick de tag i ett rum med totalt fyra sängar, det var bara att knö ihop sig ( 8 personer). Visserligen fungerar ju det också en natt men det är väl inte så man tänkt sig att sova under sin semester, sedan handlar det ju om hur äventyrlig och riskbenägen man är.
Själva höll vi på att stå utan boende en gång på Kouffunissi fick till slut tag i ett hus med tre rum där vi bodde 8 personer.
// Helén
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-05, 22:04
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Förboka i juli?

Citat:
För även om vi är många så är vi en väldigt liten del av alla resenärer. Även av resa-på-egen-hand-folket!
Helt klart! Det stämmer säkert som du säger. Blir bara lite osäker i och med att det var några år sedan jag var iväg och luffade...

Någon annan som vet?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-06-05, 22:06
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Förboka i juli?

Citat:
Det är ju en vädigt stor skillnad i utbudet av rum/lägenheter om man reser fem personer i stället för bara fyra tex.
Ja just det, det kanske jag skulle ha nämnt - vi är bara två som åker!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-06-05, 22:21
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förboka i juli?

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Ja just det, det kanske jag skulle ha nämnt - vi är bara två som åker!
Då hade jag inte brytt mig om att förboka, det skall ju vara lite spänning i luffandet också, eller hur?

Enligt de rumsuthyrare och restaurangägare vi pratat med de senaste åren så har inte grekiska ö-världen rosats med turister de senaste åren.
Detta kanske är något de kör med för att skapa lite "tycka synd om känsla" , om inte så är fallet så borde det ju inte vara några problem att hitta boende. Vi kommer själva att åka obokat till Amorgos antingen under v28 eller 29 och vi är 3 familjer, det är vi som är tre och 2 familjer till som är fem personer, alltså totalt 13 personer, får se var vi hamnar.
//Helén

Senast redigerad av Hellen den 2006-06-05 klockan 22:23. Anledning: "Rödvins syndromet"
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-06-06, 00:34
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Förboka i juli?

Förra sommaren när vi var på Milos hade vi förbokat på ett hotell som finns bland annonserna här på Kalimera. Hotellet var nästan helt tomt. Dagen därpå träffade vi en svensk familj som hade anlänt samtidigt som vi. De sade att de hade haft så svårt att hitta rum så de var tvungna att tacka ja till ett rum i en liten by en bra bit utanför Adamas. Och där satt vi på ett folktomt hotell.... bra läge och endast 30 euro per natt.
Alltså finns det nog rum ibland fast man inte alltid hittar dem...

Carina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-06-06, 18:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Förboka i juli?

Förra året fick jag rapporter om att Milos var fullbokat hela augusti, men i mitten av juli har jag svårt att tro att ni måste förboka. Jag hade inte gjort det.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-06-06, 22:10
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Förboka i juli?

Tack för alla svar - nu känner jag mig lugnare !! Skönt att slippa boka, gillar inte att vara så uppbunden...

Hälsn
/A
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT