Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-07-07, 14:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Bankomat på Ikaria

Nu finns det bankomat i Armenistis och Gialiskari, så nu slipper man ta sig till Evdilos för att ta ut pengar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-07-07, 19:38
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Bankomat på Ikaria

Äntligen !

Den närmaste har de sista två åren varit vid Carrefour in the middle of nowhere bortanför Gialiskari. Men den affären har ju bommat igen nu.

Celbe

på väg till Syros från Mykonos där vi såg bilarna i årets Gumball 3000 anlända (kan säga att det var kaos i hamnen!)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-07-10, 10:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bankomat på Ikaria

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Den närmaste har de sista två åren varit vid Carrefour in the middle of nowhere bortanför Gialiskari. Men den affären har ju bommat igen nu.
Två andra nyheter är att det går badbåt mellan Manganitis och Seychellerna, och att de (igen) har börjat asfaltera vägarna bortanför Nas.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-10-04, 21:52
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Bankomat på Ikaria

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Två andra nyheter är att det går badbåt mellan Manganitis och Seychellerna, och att de (igen) har börjat asfaltera vägarna bortanför Nas.
Var i Manganitis idag och frågade om badbåten. Fick som svar att under högsäsongen gick badbåten sporadiskt eftersom de som ändå tar sig till Manganitis (med bil eller moppe) passerar Seychellerna och det finns gott om plats i parkeringen vid vägen. Det finns en annan väg ner till Manganitis, men den är mycket dålig. Alltså, kundunderlag för badbåten var inte så bra, enligt vad jag hört.

Jag var i Nas igår och sedan körde jag hela kustvägen till Karkinagri. Den där sträckan strax efter Nas och ungefär 1 km runt hela ravinen är fortfarande icke asfalterad och det finns inget pågående arbete. Däremot om du menar hela vägen från Nas till Karkinagri, ja då är hela sträckan nyasfalterad, utmärkt väg. Det finns dock 3 eller 4 olika ställen på c.a. 200-300 m var längs hela sträckan som lämnats utan asfalt, och man förstår inte logiken. En bit före Karkinagri, kanske någon mil, var tidigare asfalterad och det är den gamla asfalten som ligger kvar.

Armenistis har i stort sett sömnat in när jag var där igår. Det var ett bättre val att bo i Evdilos så här sent på säsongen. Agios Kirykos var dock i full gång när jag var där idag och lunchade. Kaos i trafiken! Alla parkerinsplatser inne i "city" var upptagna. Men när jag anlände till Agios Kirykos i söndags så var den helt död.

Senast redigerad av RobEri den 2017-10-04 klockan 22:01.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-10-05, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bankomat på Ikaria

Tack snälla för din rapport!

Det var på tiden att vägen har asfalterats!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-10-05, 16:19
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Bankomat på Ikaria

Glömde och nämna om de två ATM-automater i Armenisti och Gialiskari. De finns kvar och används, såg senast idag. I Armenisti finns den direkt efter lilla bron (riktning mot Nas), i hörnet av huvudvägen mot Nas och lilla vägen ner mot "hamnen". I Gialiskari finns den granne med en vitvaru/hemelektronik butik.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT