Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-16, 12:03
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Boende på antiparos

Någon som kan tipsa om ett bra boende på anti? Det blir våran första resa till anti, det brukar ju alltid lösa sig med boende men denna gång har vi blivit en till (min son) och behöver lite mer bekvämligheter än vanligt. Kraven är kök helst med micro, terass el större balkong, nära till den långgrunda stranden på anti. Vi anländer 29 juni!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-16, 18:55
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Boende på antiparos

Vilken strand menar du som den långgrunda?
Baby Beach nordost på ön?

// Helén

Edit: Ser nu att det är första resan till Anti. Inte lätt att veta vilken strand man menar då.

Inga avstånd är långa på Anti så länge man inte väljer att bosätta sig på södra delen av ön
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-16, 20:25
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Boende på antiparos

Ja just precis den stranden tänkte jag på! Jag trodde att det var den stranden som ligger i en skyddad vik nära huvudbyn?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-16, 23:14
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Boende på antiparos

Det är givetvis den så kallade "babystranden". Det finns en hel del rum att hyra på den sidan. Ni lär träffa på en del rumsuthyrare och då är det bara att fråga om "Theologos-side" och peka bedjande mot höger utefter hamnpromenaden när ni kliver av båten. Annars är det bara att knalla bort ända till T korset och ta till höger och fråga om rum på första bästa ställe.
Till vänster i T-korset kommer vi att bo i år igen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-16, 23:26
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Boende på antiparos

När det gäller mikro så är det nästan inte att tänka på att det ska finnas på rummet. Har ni tänkt att värma flaskan så går det ganska snabbt att värma vatten i en kastrull och sätta flaskan i det kokande vattnet en stund.
Att få flaskan värmd ute på restaurang kan vara lite knepigt. Antingen brännhett eller knappt varmt alls.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-16, 23:44
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Boende på antiparos

Hehe ja man kan ju inte få allt, vi får nog köra på kastrullkoket Till vänster om t-korset säger du, ja det ska jag lägga på minnet! Du verkar ju ha vanan inne att besöka antiparos har du några bra restaurangtips?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-06-17, 00:42
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Boende på antiparos

Citat:
Ursprungligen postat av Aiakos Visa inlägg
Hehe ja man kan ju inte få allt, vi får nog köra på kastrullkoket Till vänster om t-korset säger du, ja det ska jag lägga på minnet! Du verkar ju ha vanan inne att besöka antiparos har du några bra restaurangtips?
Japp, vi ska bo hos Dimitris till vänster i T-korset. Åt höger har du en liten kiosk du kan fråga i. Det är Dimitris syster Sofia som har huset och kiosken. Sen har du 50 meter längre bort restaurang ARGO som också har har rum. Och så finns det en hel del till med rum högra sidan.
Tips på restauranger är ju svårare för du kan äta bra på dom flesta ställena. Men prova Signioris som ligger på vägen ut mot sunset. När man kommer upp på torget så går man tvärs över och ut genom valvet. Ett par hundra meter bort ligger det på höger hand.
Annars så är det mesta okej som sagt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-06-17, 07:44
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Boende på antiparos

Håller med om matställen på Antiparos, har aldrig ätit på något dåligt ställe där.
ARGO bodde vi på förra året, trevlig värdfamilj, bra service och god mat
// Helén
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-06-17, 07:59
Skåne Pias avatar
Skåne Pia Skåne Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Kungälv
Inlägg: 66
Standard Sv: Boende på antiparos

Har många härliga minnen från Anti då vi varit med barnen där sedan de var 17 månader. (20 och 18) idag. Då var standarden i så hög så man fick vara lite kreativ, då fanns det inte så bra möjligheter alltid med att värma mat eller välling. Jag hade med mig en välling värmare som faktiskt funkade bra. Sedan brukade jag vira in varm välling i en blöja så var den lagom att käka när vi var ute på restaurang. Ant är en Perfekt ö med barn! bra när de är små och sedan känner de sig som hemma som tonåringar. Det är så litet,tryggt och lätt att hitta. Vi har bott på lite olika ställen beroende på barnens ålder och behov. Kul att komma tillbaka och se om det har skett några förändringar, deras barn ändras och våra. Vi var där i somras med vår yngste son som i år väljer att vara hemma. Så på söndag blir det första turen som två vuxna igen sen jag och min man träffade på Ios -84. Ha det riktigt bra!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-06-17, 10:07
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Boende på antiparos

Sitter just nu på huvudgatan på Anti och skriver detta. Frukost hos Dimitris på Papagalos. Vid sidan ligger Margarita och tvärsöver Nisilos. Alla trevliga frukost/lunchställen men har även fantastiska kvällsmenyer med framförallt pasta och sallader.
Dessutom finns på gatan Lollos, Yannis Place, Georgios, 5F.
Pavlos Place (Htl Galini) off main street är en favorit hos många och Taverna Cyklades hos bröderna Nikos och Ben är en fantastisk grektaverna.
Dessutom Klimataria taverna, 20meter of main street samt redan nämnda Argo och Signioris så har ni lite att välja mellan :-)
"Theologoside" är trevligt område att bo i som Micke skriver.

Ha en skön semester på Pärlan av alla öar :-)

Senast redigerad av SteffTee den 2011-06-17 klockan 10:22.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT