Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2018-09-17, 21:13
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Så bra att Arne ändå kom iväg till läkaren, och nu är i goda händer. Nu hoppas vi att du får "hem" honom i morgon !

Maria
Svara med citat
  #42  
Gammal 2018-09-17, 21:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Birgitta!

Jag har aldrig träffat er personligen. Men av alla fina rader ni har förmedlat från era resor så känns det ändå som att jag känner er. Ett intryck som jag har fått är att ni båda är starka och trygga personer som klarar alldeles utmärkt att vara på egen hand. Självklart är det tråkigt och jobbigt när någon är sjuk. Men av egen erfarenhet så tycker jag mig känna igen att ni står starka också på egen hand när det blåser.

Jag önskar verkligen att Arne nu har fått hjälp och kommer att repa sig och snart är återförenad med dig!

Masse
Svara med citat
  #43  
Gammal 2018-09-17, 21:58
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 893
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Oj, så det kan gå!
Tänker på er och kan känna att "det ordnar sig alltid", ni har ju så många vänner överallt i kära Grekland!
Håller tummarna för god bättring!
Lena
Svara med citat
  #44  
Gammal 2018-09-18, 06:53
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Förstår att du måste ha varit väldigt orolig när Arne var på Naxos och du inte hörde från honom. Och väldigt lättad när du fick veta att han är omhändertagen. Hoppas nu att Arne har fått läkande medicin och kan ta sig tillbaka till Iraklia och dig.

/ Anne
Svara med citat
  #45  
Gammal 2018-09-18, 16:39
Skoglund Skoglund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 28
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hoppas att Arne mår bättre och att ni har återförenats!/Annika o Christer
Svara med citat
  #46  
Gammal 2018-09-19, 07:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Vi hoppas verkligen att Arne kryar på sig! Under tiden får du njuta av det underbara lugnet på Iraklia, då du nu vet att Arne finnes i goda händer.

Och ja. Visst är även jag lycklig innehavare av en Scopelitis t-shirt.

/Netwolf
Svara med citat
  #47  
Gammal 2018-09-19, 14:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 735
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Igår afton återförenades vi. Arne återkom då från Naxos med livremmen Skopan. Mycket trött då han varit på hospitalet i närmare 6 timmar. Sedan blev det en överliggning hos vännerna Vaggelis och Effie på hotelAgios Prokopis.

Han har en kraftig halsfluss och har fått köpa en hel del medikamenter för 45 Euro. Han har även röntgas och tagit många andra prover. Fortfarande väldigt trött och sover/vilar mest hela tiden. Men det är förståeligt när han har en infektion i kroppen.

Vi har nu ställt in vår vecka på Amorgos och stannar kvar här på Iraklia några dagar till. Vi ska även ta kontakt med Vaggelis och förvarna honom om att vi kommer några dagar tidigare än planerat. Så nu bidar vi vår tid och jag hoppas Arne piggnar till och även kan äta något.

Som alla förstår händer det inte så mycket här. Före klockan 8 i morse stävade Blue Star Naxos in på väg till Naxos. Jag vinkade (på avstånd) till Maria och Lage från Älvsbyn som skulle vidare. Danske Lars (hikern) hoppade av för några dagar här. Vi träffas regelbundet i Paleochora under lågsäsong. Vi hade en pratstund när han vandrade förbi Maistrali på väg till sitt boende.

Lite senare följde jag med Nikos ner till hamnen för att handla i market. En något bedrövlig affär med nästan enbart specerivaror och lite drycker. Kanske inväntar dom grönsaker m.m. från Naxos. Vid halvelvatiden anlände Skopan och jag förevigade ankomsten av denna pärla.













Och Netwolf: Jag vet att du har en Express Scopelitis-tröja. Det är den vetskapen om tröjan som jag frågat och frågat i tre eller fyra säsonger, men dom har alltid varit slut.
Dom måste vara attraktiva!

Birgitta.
Svara med citat
  #48  
Gammal 2018-09-19, 15:01
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Så bra att veta att Arne är tillbaka. Hoppas medicinerna hjälper och han börjar och krya på sig och kan äta. Säkert rätt beslut att hoppa över Amorgos denna gång.

Ha det så bra ni kan och styrkehälsningar till Arne!

/ Anne
Svara med citat
  #49  
Gammal 2018-09-19, 15:09
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 765
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Så gott att höra att ni återförenats igen!
Nu hoppas vi på snabbverkande medicin.
Kram från Bosse & mig
Svara med citat
  #50  
Gammal 2018-09-19, 15:25
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Skönt att höra att han är tillbaka.
Hoppas att han har fått en rejäl dos
medicin med sig som hjälper fort.
Pröva och ge honom honungsvatten
det lenar den onda halsen

Pia
Svara med citat
  #51  
Gammal 2018-09-19, 16:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hurra! Så härligt att höra att Arne är "hemma" igen och att han har gått igenom en massa undersökningar!

Hoppas verkligen att han piggnar på sig fort!
Svara med citat
  #52  
Gammal 2018-09-19, 17:07
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

hej, låg och sola igår i agia Anna när skopan seglade förbi, tänkte, vet jag om Arne är med, och det var han, hurra, hälsa god bättring, halsfluss är inte kul

Svara med citat
  #53  
Gammal 2018-09-19, 17:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Va skönt att höra att den gode Arne har återbördats till hemmanet. Nu får vi hoppas på en snar återhämtning.

Medikamenterna i sydeuropa, brukar vara bättre krut i än de man får hemmavid, så vi får hoppas att han snart är alert igen.

/Netwolf
Svara med citat
  #54  
Gammal 2018-09-19, 18:51
Skoglund Skoglund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 28
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

p
Svara med citat
  #55  
Gammal 2018-09-19, 19:42
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Skönt! Jag vet hur eländig man är vid halsfluss. God bättring! Kali anárosi! Siderénia!
Svara med citat
  #56  
Gammal 2018-09-19, 21:31
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 738
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Önskar en god bättring Arne!
Tufft att vara sjuk i värmen..
/ Kajja
Svara med citat
  #57  
Gammal 2018-09-19, 21:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Tänker på dig Arne! Hoppas att medikamenterna fungerar och att du snart kan klyva ett krus vitt med Birgitta igen!

Masse
Svara med citat
  #58  
Gammal 2018-09-19, 22:17
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 893
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Krya på sig!
Skönt att läsa att ni åter är på samma ö, och att A medikamenter fått. Hoppas på snabb bättring, så att ni kan njuta av resten av er resa.

Lena
Svara med citat
  #59  
Gammal 2018-09-20, 13:32
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Härligt att höra att Arne är undersökt och har fått rejält med mediciner. Det måste varit en prövning för honom att både vara sjuk och tvingas åka Skopan...
Hoppas på god bättring och en fin avslutning på er resa.
Svara med citat
  #60  
Gammal 2018-09-20, 15:48
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 735
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Härligt att höra att Arne är undersökt och har fått rejält med mediciner. Det måste varit en prövning för honom att både vara sjuk och tvingas åka Skopan...
Hoppas på god bättring och en fin avslutning på er resa.
Arne och jag hade familjeråd idag och jag förlorade!
Vi har bestämt att åka till Naxos på lördag och fått grönt ljus från Effie och Vaggelis om inkvartering på hotel Agios Prokopis. Det var då frågan om vi skulle åka med Blue Star klockan 8 på morgonen eller Skopan klockan 10.40. Och som sagt,jag var förloraren,,,,, Men han har ju åkt tre vändor redan med pärlan.

Vi är båda sorgsna över att inte kunna åka till Amorgos, det var liksom huvudmeningen för vår höstresa.Men Arne behöver nu vila på vårt fina boende här på Maistrali på Iraklia. Jag ser en viss förbättring i statusen hos maken, men bara lite.Men det tar ju ett tag.

Jag fördriver tiden med att att sticka och sitta hos Nikos. Igår kväll träffade jag Lars, vandraren, för tredje gången samma dag. Vi hade ett trevligt samtal om dialekter men framför allt danska, skånska, bornholmska och svenska. Snart börjar jag förstå danska,men då bemödade Lars sig att prata svensk-danska.

Sedan kom en fiskare som metade nere i hamnen. Han gjorde i ordning sitt spö,tråd, flöte och krokar på Maistrali för morgondagens fiske. När vi började prata med varandra visade det sig att det var sångaren som brukade komma till taverna Colloseum på Agios Prokopis, Naxos. Att jag inte kände igen honom! Men jag tror han kände igen mig. Kvällen avslutades med att han sjöng första versen på "Sommaren är kort" för mig. På svenska!

Och idag har jag träffat ett trevligt par från Leksand som också bor här. Kalimeravänner. Dom frågade Nikos om bussen. Längs hela gatan ner mot hamnen finns nämligen skyltar med BUS STOP. Då skrattade alla. Den bussen går i bästa fall juni-augusti! Men en grek erbjöd sig att skjutsa dom upp till Panagia. Sedan skulle dom vandra ner själva. För övrigt tycker jag att det är otroligt många svenskar på denna lilla ö. Samt lite tyskar och även fransmän.

Birgitta.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT