Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-01, 21:34
jennyume jennyume är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 19
Standard Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Vi planerar att resa till Ikaria i juni/juli. Sist jag var där bodde vi hos Nikos på Galini men nu har jag familjen med och vill bo riktigt nära stranden. 2-åringen sover lunch i vagnen så den ska med på stranden förstås. Pool önskas av 7-åring som lärt sig simma. Har ni bott på något ställe som ni vill rekommendera i nån charmig del av Ikaria?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-02, 06:23
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Citat:
Pool önskas av 7-åring som lärt sig simma. Har ni bott på något ställe som ni vill rekommendera i nån charmig del av Ikaria?
"Charmig del + Pool = Mesachti Village. Hotellet innanför Mesachti beach.
Med dessa två utgångspunkter, det enda möjliga.
Lefteris
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-02, 09:02
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Vi har bekanta som förra sommaren bodde på Erofili, som ligger precis i början av Armenistis. Där finns det pool och det ingick även frukost i det pris som de betalade. Från Erofili är det gångavstånd till Livadia beach. Att gå vidare till Messakti beach tar en stund med barnvagn, för då måste man ju gå längs vägen istället för att snedda via stranden.

Celbe
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-02, 14:26
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Vad kostar det att bo på dessa finare hotell med pool? Vi kommer till Ikaria i mitten av junni. Vår dotter skulle bli själaglad att få avsluta med pool!!
/Suz
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-02, 15:20
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Vad kostar det att bo på dessa finare hotell med pool?
På Erofili vet jag att de betalade 100 euro per natt för två rum med dörr emellan inkl frukost. Detta var precis innan högsäsongen börjar i juli. Jag tror de hade förbokat via Internet, men jag kollade nyss på hemsidan och kunde inte hitta några priser. Dyrt enligt vår mening, men alla prioriterar vi ju olika. Stränderna i Armenistis är dessutom så underbara att någon pool inte är nödvändig, men nu reser vi ju utan barn så jag har ingen åsikt om hur mycket man kan vara beredd att betala för att pool ska finnas.

Celbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-03, 23:47
jennyume jennyume är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 19
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Messakti village har inte svarat på mitt mail ang plats & pris. Det ser helt fantastiskt ut på hemsidan så jag gissar att priset är därefter... För oss passar 35 euro bättre än 90...

Om vi glömmer önskan om pool, kan ni rekommendera något boende nära stranden? (Om suget efter pool blir för stort kan vi kanske betala för poolbad på nåt hotell.)

Eftersom vi drar omkring på barnvagn är det ett plus om det inte är en "utmaning" att ta sig till badet. Låter slött känner jag men i år är vi ute efter total rekreation och jag vill slippa ta en charter till nån sönderturistad plats. När tjejerna blir större får vi återgå till normalt öluffande.

Tacksam för tips.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-14, 22:58
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Vad kostar det att bo på dessa finare hotell med pool? Vi kommer till Ikaria i mitten av junni. Vår dotter skulle bli själaglad att få avsluta med pool!!
/Suz
Vi "avslutade" i Evdilos på ett ställe med pool (jag tror att det var byns ända minns INTE vad det hette) till sonens stora förtjusning,



Mysigt ställe överlag tycker jag som gillar att komma bort från turiststråken och boendet var inte dyrare än i Armenistis.

Senast redigerad av ChrBra den 2008-05-14 klockan 23:10.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-16, 23:04
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Vi är nu hemkomna från Ikaria. Vi bodde på Cavos Bay som vi bokade på plats. Två pooler samt havsutsikt som slår det mesta. Pris för vår studio i högsäsong 170 Euro (utan frukost). Vårt pris 50 euro inkl frukost. Stor studio och jättetrevligt...Många engelskmän på hotellet, men av de lite mer välbärgade. Vågar inte gissa vad de betalade..Vad jag vill ha sagt är att det går att hitta bra boende till väldigt bra priser utanför säsong. På hotellet brevid, Daidalos (också med pool)kostade det 40 euro. Vi kollade först på Valeta, men promenaden över stranden i mörker till byn via branta trappor var inte något för oss med barn. Då bättre att ha en bit till stranden på dan, eftersom vi hade hyrbil.

Vi älskade Ikaria och kommer att återvända. Trevligare människor har vi knappast mött tidigare på våra resor i Grekland. Det tog någon dag att acklimatisera sig då Ikaria är en vädigt säregen ö. Men sen var vi totalt sålda. Hyra bil är ett måste då naturscenarierna är de vackraste man kan hitta...Tack Erik Stenholm som skrivit så mycket om Ikaria och fått oss nyfikna på denna ö


/Suz
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-17, 05:38
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Strandnära boende m pool t ex i Armenistis

Citat:
Tack Erik Stenholm som skrivit så mycket om Ikaria och fått oss nyfikna på denna ö
Asch, asch...
Det är å andra sidan inte alla som blir/är nyfikna!
Lefteris
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT