Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Yannas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-01-18, 22:25
NilsHåkans avatar
NilsHåkan NilsHåkan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 32
Standard Sv: Januari i Rethymno

Hej Yanna!

Fina bilder Du har tagit!

Gissar att det genuina Kreta kommer fram när vi turister är hemma och jobbar för att kunna ha råd till en ny resa. Att tusentals turister har en ganska stor påverkan är nog alla överens om.

Roligt att höra om vintern och de varma dagarna, det bästa av allt....den är kort! Och en bra bok gör vintern ännu kortare.

Hur går det med Dina "hyresgäster".....ja de fyrbenta som man inte kan motstå?

Vi läser Din blogg med stort intresse. Vi är inne i cirkeln och vandrar...jobba..sova...äta...."alla måsten"...osv. Du vet.

I sommar blir det nog förhoppningsvis 2 vändor till Kreta. Sommar och höst. Vi kan liksom inte riktigt få nog och börjar få känslan av att vara lite "hemma" på kreta.


Tack för inspirationen Du ger oss!

Håkan och Carina
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-01-18, 22:37
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Januari i Rethymno

Pyttan, jag kan verkligen rekommendera att komma hit när det inte är sommar! Man orkar promenera, man får plats att promenera...och är man inte en badkruka som jag är så kan man BADA nu med!

Som sagt, NilsHåkan, kom gärna hit när turisterna åkt hem, det blir en upplevelse!
Maja...hmm...eller Maya är vackrare va ...som är min hyresgäst blir mer o mer tajt med mig. Hon är sååå försynt, liksom trevar med tassen innan hon kommer upp i knät...får jag det matte?.
Hon bor här nu, men är ute på nätterna...ja..hon är ju född fri och ska så förbli, hon kommer frivilligt och jamar när hon vill ut. Kattlåda behövs inte eftersom hon säger till att hon vill ut då...duktig flicka va?

Det är verkligen inspirerande med alla som följer mig och som tycker att det intressant det jag berättar om!

Yanna - och Maya
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-01-21, 19:40
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag förstår precis den längtan du känner, litentuva!

Kanske de här orden om kärlek handlar om längtan till Rethymno...eller för all del till någon annans älsklingsö/plats i Grekland?

"Good-bye my love, good-bye, good-bye and au revoir
as long as you remember me I'll never be too far
good-bye my love, good-bye, I always will be true
so hold me in your dreams till I come back to you"

Jag skulle iaf njuta hejdlöst av att ha den här känsliga romantiska musiken i öronen när jag går mina strandpromenader och ser alla vackra vyer över hav och över land...trots att jag befinner mig på plats.

http://www.youtube.com/watch?v=kE-7s...eature=related
O Yanna om du visste vad denna sång berör mig. Ända in i hjärteroten. Min kompis som älskade Grekland över allt annat, och som också fick mig till att resa till Rhodos första gången, dog i juni. Och på hennes begravning i kyrkan spelades denna sång med Demis. Då visste man att det var i Grekland hon hörde hemma. Hon sa många gånger att hon trodde att hon varit grekiska i sitt tidigare liv. Visst är den fin? Men jag blir både ledsen och mycket berörd av den.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-01-21, 19:48
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
O Yanna om du visste vad denna sång berör mig. Ända in i hjärteroten. Min kompis som älskade Grekland över allt annat, och som också fick mig till att resa till Rhodos första gången, dog i juni. Och på hennes begravning i kyrkan spelades denna sång med Demis. Då visste man att det var i Grekland hon hörde hemma. Hon sa många gånger att hon trodde att hon varit grekiska i sitt tidigare liv. Visst är den fin? Men jag blir både ledsen och mycket berörd av den.
Åh, Majken, så sorgligt med din vän!
Jag undrar också ibland om jag haft ett tidigare liv i Grekland, eftersom jag fick så starka känslor redan första resan.
Ja låten är så känslosam och fin!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-01-24, 13:14
Chridou
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Januari i Rethymno

Hej
Kom av en slump in på den här sajten och har läst allt fint om Rethymno.
Flyttade till Kreta,Rethymnon ifrån Pireus för ca ett år sedan skulle vara roligt att komma i kontakt med andra svenskar.
Har träffat några men har förstått att det finns många fler och att ni har föreningar också.
Bilderna var jättefina!
Tacksam för tips.
Kristina
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-01-24, 14:18
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Chridou Visa inlägg
Hej
Kom av en slump in på den här sajten och har läst allt fint om Rethymno.
Flyttade till Kreta,Rethymnon ifrån Pireus för ca ett år sedan skulle vara roligt att komma i kontakt med andra svenskar.
Har träffat några men har förstått att det finns många fler och att ni har föreningar också.
Bilderna var jättefina!
Tacksam för tips.
Kristina
Hej Kristina!

Vad kul att du bor i Rethymno, kanske vi kan ses.
Jag har skickat ett privat meddelande till dig.

Yanna - passionär i Rethymno
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-01-24, 17:28
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Chridou Visa inlägg
Hej
kontakt med andra svenskar.
Kristina
Åh vad kul det ska bli!
Vi ses i april!

Yanna
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-01-25, 14:39
Chridou
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Januari i Rethymno

Ja hoppas tiden går fort..Kram
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-01-29, 22:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Fantastisk bra bok
Köpte den efter ditt och Yannas tips. Har nu läst nästan 500 sidor och jag kan inte lägga den ifrån mig! Är glad att jag har så mycket kvar!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-01-29, 22:48
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Januari i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Köpte den efter ditt och Yannas tips. Har nu läst nästan 500 sidor och jag kan inte lägga den ifrån mig! Är glad att jag har så mycket kvar!
Janne eftersom du gillar boken så rekommenderar jag även "Katedralen vid havet" av Ildefonso Falcones om du inte redan läst den! Den lägger man inte heller ifrån sig frivilligt!
Den handlar om 1300-talets Barcelona och hur frivilliga är med om att bygga en katedral men också om pesten som härjade och strider o krig och...ja om 1300-talet i Barcelona.

Yanna
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-01-31, 00:08
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Januari i Rethymno

När jag ser dina bilder, längtar jag lite till Rethymnon. Det är nog 10 år sedan sist ...
Som kuriosa, kan jag berätta, att jag varit med i Apollokatalogen. I tre år kunde jag se mig själv "posera" vid poolen, på hotell Melmar.

God bye, my love, god bye. Minnen från 70-talet! Jag älskade Demis Roussos - den stönande greken ... från Egypten.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT