Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-02, 15:37
Davidbaron Davidbaron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 1
Standard Båtpriser, utflykter och mat

Hej allesammans!

Jag och min flickvän skall åka till denna underbara Ö (Har inte varit där men jag är inte blind).. .. Vi skall bo på ett hotell som heter Golden Sun förhoppningsvis blir det bra. Någon som varit där?

Jag undrar om det finns några utflyker som rekomenderas / inte rekomenderas? Är till exempel inne på att åka över en dagsutflykt till Olympus men har ingen som helst aning vad en sådan kan kosta? Någon som har priser på det?

Några som vet priser på fyrhjuling/mope/bil en dag?

Sen får ni erfarna gärna tips om Have to do and Don't do.

Vore tacksam för många sköna inlägg så ses vi kanske i sommar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-03, 18:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Båtpriser, utflykter och mat

Citat:
Ursprungligen postat av Davidbaron Visa inlägg
Jag undrar om det finns några utflyker som rekomenderas / inte rekomenderas?
En utflykt ni bara inte får missa är den till Smugglers Wreck. Stranden är ännu häftigare i verkligheten än på bild. Hyr ni eget fordon kan ni åka till den lilla plattformen som ligger ovanför stranden och titta ner, det är en fantastisk syn!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-14, 21:33
Xana Xana är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
Standard Sv: Båtpriser, utflykter och mat

Golden Sun i Kalamaki är det mest strandnära hotell ni kan hitta! Mycket bra läge i lugna Kalamaki. Nära tavernan Kalamaki Beach och 20 minuters promenad till Laganas längs stranden. Bra val!

Håller med Kalimera här att Smugglers Wreck är ett måste på Zakynthos. Men glöm inte det här med att ta sig runt på egen had. Denna ö kräver detta och det är väl värt att ha fordon i 3 dagar!
Hyrbilspriser ligger på från 30-90 Euro per dygn beroende på kategori. En EU moppe/scooter brukar kosta ca 30 och fyrhjuling ca 35 (detta är inklusive ALLA försäkringar..är det billigare än så så kolla över vilken försäkring som egentligen ingår). det bäste är att boka genom er reseoperatör eftersom de endast samarbetar med seriösa uthyrare samt erbjuder den fulla självriskselimineringen.

Väl på vägen, sikta på några av dessa: Limnionas på västkusten, Makrus Gialos eller xigia på östkusten, Smugglers Wreck från ovan och till själva stranden, Keri/Marathia i sydväst, Gerakas i synöst! Oslagbara stränder!

Ha en underbar semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-15, 08:15
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Båtpriser, utflykter och mat

sitat från xana " det bäste är att boka genom er reseoperatör eftersom de endast samarbetar med seriösa uthyrare samt erbjuder den fulla självriskselimineringen."

Det kan nog vara bra för reseoperatören men här får man vara observant att priserna är betydligt högre om man bokar på detta vis och varan är inte garenterat bättre. Med min erfarenhet så är det bättre att hyra på nätet hemma om man vet vilka dagar som man vill hyra eller på egen hand kolla olika uthyrare med chans att pressa priset.

PANAKAKIS
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT