Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Hydra

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-12, 22:48
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Piraeus til Hydra

Vi kommer med blue star fredag 14 augusti kl. 15.00 til Piraeus. Då skall vi byta båt och resa till Hydra för en långhelg.
Är de båtarna från kykladerna i tid? Vill gärna boka en plats eftersom det är helgen före 15 augusti. En båt går kl. 16.00. Hinner vi med den? Nästa är kl. 17.30. Har egentligen ingen lust att vänta flera timmar i Piraeus, eftersom vi också gör det på utresan av vår lilla båtluff. Å andra sidan är det synd att kasta bort pengar på en biljett vi kanske inte får använt. Råd tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-12, 23:39
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Piraeus til Hydra

Jag hade satsat på 17.30 som går direkt till Hydra. Du ska ta dig mellan färjan och båten i Pireus. Tänk på att tiden i tidtabellen för Blue Star (och alla andra bolag) är när färjan anlöper hamnen i Pireus inte när det ligger vid kaj.
Just nu hade jag inte köpt någon biljett alls utan väntat tills det ekonomiska läget klarnat. Det är inte många greker som reser just nu troligen inte inför den 15 augusti heller.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-13, 00:10
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Piraeus til Hydra

Ja tack, 17.30 borde väl vara den som passar bäst. Båtarna ligger ju inte vid sidan av varandra heller. Så skall vi finna fram bagagen och dra på de. Jo, 16.00 blir nog tight, men gillar inte att bara sitta å vänta Lyxproblem ja, men just nu längtar jag bara såå till semester. 3 långa veckor kvar till den
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT