Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-16, 20:00
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Amorgos

Jag har hela mitt liv frenetiskt letat efter mitt paradis här i världen, mitt hem mitt lugn, där jag borde vara....har alltid känt det som jag är på fel plats har alltid haft en känsla av att du finns någonstans. Du finns där men var finns du?

Jag vet fortfarande inte var du finns, var jag borde vara, men jag har en egendomlig känsla av att jag är nära nu, be mej inte förklara för det kan jag ej.

Jag har rest och upplevt så mycket vackert, jag har läst och upplevt även mycket vackert där genom böcker och tänkt dit vill jag åka någon dag.

Men jag har aldrig känt mej så nära mitt hem som när jag i dag köpte e-guiden om Amorgos....under tiden jag läste, så kändes det som jag var hemma, fast jag aldrig varit där. Låter och känns helt konstigt.

Men det känns som jag borde åka dit, så det ska jag göra. Jag åker i augusti.

Tack Janne för en underbar e-guide, jag har köpt ca.12 stycken alla helt underbara och till stor hjälp under mina resor. Så även denna.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-05-16, 21:23
cyrene cyrene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Dyrön
Inlägg: 112
Standard Sv: Amorgos

Du kommer att bli mer än nöjd,på Amorgos finns allt,fantastiska byar,hamnar,stränder och mycket, mycket mera!

Hälsn Cyrene
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-05-16, 23:14
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Amorgos

Vi har varit ca 12 gånger på Amorgos. Det är alltid lika magiskt att återvända.Varje gång Blue Star eller ngn katamaran lägger till i Katapola och man ska gå iland kommer tårar av glädje.Det är lugnet, igenkännandet, glädjen.Allt det vackra och underbara man kan se fram emot.Alla fina människor,fantastiska bad och mycket annat.Men,det jag har sagt här på Kalimera en annan gång,då jag skulle försöka att beskriva Amorgos är: "Amorgos gör mig till en snäll och vänlig människa".Det får stanna där. Det är min bästa beskrivning av Amorgos!
Ha en underbar semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-05-17, 01:16
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Re: Amorgos

Amorgos verkar vara helt underbart...men jag är lite osäker på hur jag ska ta mej dit...kan man åka från Santorini som vi vill?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-05-17, 09:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Men jag har aldrig känt mej så nära mitt hem som när jag i dag köpte e-guiden om Amorgos....under tiden jag läste, så kändes det som jag var hemma, fast jag aldrig varit där. Låter och känns helt konstigt.
Låter inte alls konstigt i mina öron, det är precis så Amorgos är.

Citat:
Tack Janne för en underbar e-guide, jag har köpt ca.12 stycken alla helt underbara och till stor hjälp under mina resor. Så även denna.
Tack själv!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-05-17, 10:15
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Amorgos

Man kan åka från Santorini.Tror att det dagligen går en katamaran(snabbåt)vid 12-snåret.Kolla på GTP= greek travel pages. Finns som länk på Kalimeras framsida.Skriv:Santorini och Katapola.Finns även Blue star och andra rederier skulle jag tro.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT