Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-30, 00:14
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Avstånd

Vi tänkte ju bo i Katapola, min fråga är hur långt är det om man går från höger till vänster eller vice versa igenomhela byn?
Vilken del byn rekomenderar ni att bo i?
/Alexandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-30, 09:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avstånd

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Vi tänkte ju bo i Katapola, min fråga är hur långt är det om man går från höger till vänster eller vice versa igenomhela byn?
Vilken del byn rekomenderar ni att bo i?
/Alexandra
Har aldrig testat hur långt det tar. Det har inte funnits någon anledning. Det bästa är nog att känna efter på plats var du vill bo. Om du inte har något speciellt funktionshinder tar det dig några minuter att gå igenom Katapola som ligger runt den fina bukten. Även om byn är långsmal blir det aldrig långt och allt är överblickbart.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-01, 23:25
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Avstånd

Så det spelar egentligen ingen roll i vilken del av byn man bor i om jag har fattat det rätt?

Låter ju bra, ser fram emot att besöka Amorgos, och det verkar ju finnas underbara klippbad där också

/Alexandra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-06, 08:17
Ammi Ammi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 26
Standard Sv: Avstånd

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Vi tänkte ju bo i Katapola, min fråga är hur långt är det om man går från höger till vänster eller vice versa igenomhela byn?
Vilken del byn rekomenderar ni att bo i?
/Alexandra


Hej vi bodde mitt i byn, på pension Anna, vet inte hur långt det tog att gå igenom men det var ingen lång tid. På pension Anna så fick vi boende för 10 euro per bädd och natt, hyfsade rum och en underbar trädgård med massa kattungar som barnen blev så förtjusta i, lugn och ro. mvh Ammi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-06, 16:41
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Avstånd

Hej!
Anledningen till att jag undrar är för att jag inte vet vilken del av byn man ska välja för att bo centralt eller vad man säger. Men om jag har förstått det rätt så är byn liten och det verkar inte spela så stor roll, har ingen lust att behöva gå en halvtimme för att komma in till själva centrum...

/Alexandra
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-06, 19:55
Ammi Ammi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 26
Standard Sv: Avstånd

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Hej!
Anledningen till att jag undrar är för att jag inte vet vilken del av byn man ska välja för att bo centralt eller vad man säger. Men om jag har förstått det rätt så är byn liten och det verkar inte spela så stor roll, har ingen lust att behöva gå en halvtimme för att komma in till själva centrum...

/Alexandra


Hej

Det är ingen risk, byn är inte så stor och allt finns vid hamnpromenaden och i några små gränder upp. Så skall du gå från ena sidan till den andra så tar det 5-10 minuter beroende på vilken takt du håller. Den ena sidan har affärer det har inte den andra sidan bara hotell och restauranger.

Ammi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT