Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-26, 20:15
Simba1 Simba1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 8
Standard Blue star biljetter 06.45

Hej!
Vi sover några timmar på Santorini efter att ha landat sent på kvällen och vill sedan ta Blue star till Naxos tidigt på morgonen kl 06.45. Hur gör man med båtbiljetterna? Hotellet där vi bor några timmar hänvisar till en hemsida där man kan köpa biljetterna men man måste sedan hämta ut dem senast 1 timme innan i Port Office i hamnen. Kan man inte lika bra köpa biljetterna direkt hos Port Office då eller säljer de inte biljetter där? Vi reser i mitten av juni så det är inte mitt i högsäsongen.

/Linda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-26, 20:21
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Det går troligen bra att köpa biljetterna nere i hamnen, enda är ju om det mot förmodan skulle vara fullt.
Senaste gångerna vi har åkt så har jag bokat på Blue Stars hemsida och hämtat biljettrena på morgonen i hamnen (i Pireus då) och jag har aldrig vetat att man måste hämta dem senast en timme på förhand. Vi brukar bo precis i hamnen och jag brukar bara gå ut först av familjen och hinna hämta biljetterna medan de kommer gående till båten.
Sedan ska ni tänka på att det kan vara kö hela vägen ner till hamnen på Santorini, det finns transferbussar som man kan boka med hotellen så att man säkert kommer sig ner för långa backen.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2019-05-26 klockan 20:23. Anledning: Komplettering
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-26, 20:26
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Hmm, det var ju till flygplatsen vi åkte transferbuss. Hur fungerar det egentligen då man ska ner till hamnen? Ska man åka vanliga bussarna då eller ordnar hotellen transfer dit också? Det brukar ju vara ganska kaotiskt längs vägen ner och upp vid hamnen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-05-26, 22:02
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Det enkleste kan være å kjøpe billetter og få dem hjemsendt.
Vi bestiller ofte den første billetten herfra: http://www.hellasspesialisten.no/batbilletter
Jeg vil tro de sender til Sverige også.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-05-27, 08:01
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Jag bokade färjebiljetter med Sea Jets när jag åkte Pireus- Sifnos den 4 maj. Jag har även bokat Sea Jets när jag åker Rafina-Naxos den 10 juni. Fungerar hur bra som helst!

Jag var noga med att boka genom deras eget rederi. Andra kommersiella biljettföretag tog bl.a. ut en avgift på 10 Euro. Även färjebiljettförsäljare på Atens flygplats tar ut en avgift.

Uthämtning av biljetter ska man göra inom timman före avgång i biljettkuren som finns vid resp.färja. Vad jag förstår öppnar dom inte förrän 1 timma innan avgång, precis som dom gör på öarna. Till Sifnos skulle min färja gå klockan 7.00 och jag var vid biljettkuren klockan halv7. Det gick väldigt snabbt och smidigt. Jag visade bara mitt referensnummer och passet, sen fick jag min biljett. Det gick mycket snabbare än för dom som både skulle uppvisa sitt namn och sedan betala. Man kan också få biljetten hemskickad mot kostnad, men då måste man ha en framförhållning.

Än en gång uppmanar jag att boka genom resp. rederi. Dom ger också bra upplysningar hur man beter sig vid och efter bokning.

Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-05-27, 14:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Citat:
Ursprungligen postat av Simba1 Visa inlägg
Vi reser i mitten av juni så det är inte mitt i högsäsongen.
Det är Pingst i Grekland runt 16-17 juni, och då är det många greker som är ute och reser. Vilket datum åker ni?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-06-03, 12:30
Simba1 Simba1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 8
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Hej igen!
Vi åker den 18 juni från Santorini. Har bokat via Bluestars hemsida nu och även bokat transfer...dyr men inget att göra.. från hotellet till hamnen så jag tror det blir bra.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-06-09, 12:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Så här svarar resebyrån som lämnar ut biljetterna
"We have an office at the new port port(athinios) so you can collect your tickets directly from there,just try to be at least 30 minutes before your departure there."
Annars har de kontor i Fira med.

Och Blue Star själva svara så här, när jag undrade om digitala biljetter.

"If you make a reservation online then you can collect your tickets from the port the day of the trip .
We do not have electronic tickets."

/Netwolf
Svara med citat
  #9  
Gammal 2019-06-10, 10:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
We do not have electronic tickets."
Det är ju hur konstigt som helst.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2019-09-05, 16:07
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Men NU verkar dom ha det. Kolla under terms & conditions på Blue Stars hemsida (man får scrolla ner en bit).
Svara med citat
  #11  
Gammal 2019-09-06, 10:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Blue star biljetter 06.45

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Men NU verkar dom ha det. Kolla under terms & conditions på Blue Stars hemsida (man får scrolla ner en bit).
Bra!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT