Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-11, 17:11
Melan Melan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 11
Standard Aeolos beach hotel

Vi ska åka till korfu den 23 juni och bo på Aeolos beach hotel/perema. Någon som bott där? Ligger det i Agios gordios eller utanför? Hur är egentligen Agios Gordis? Är det mysigt, romantiskt? Hur lång tid tar det att åka in till Korfu stad?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-11, 18:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Aeolos beach hotel

Är du säker på att det ska ligga i Aghios Gordios? Vilka reser du med? Jag har bara hittat ett hotell med det namnet på Korfu, och det ligger på östra sidan av ön. Aghios Gordios ligger på västkusten...

Jag bodde i Aghios Gordios i ett par veckor sommaren 2003, och skrev ett rätt långt resebrev därifrån. Du hittar det om du går in på Läsarhörna här till vänster, sedan Resebrev 2006 och så bläddrar du bakåt via länkar längst ner på varje resebrevssida. Vi trivdes jättebra där. Tar väl kanske 20 minuter med taxi in till Korfu stad.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-11, 18:50
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Aeolos beach hotel

Du skriver Aelos Beach Hotel/Perama. Byn Perama ligger definitivt på östkusten (bodde där i slutet av 70-talet faktiskt!). Inga trevliga stränder där, men endast några kilometer till Korfu stad. När vi ville vistas på fina stränder cyklade vi /åkte taxi eller buss till staden och sedan åkte vi buss vidare till de fina stränderna på västkusten...

Ivi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-18, 11:45
Melan Melan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: Aeolos beach hotel

Ja nu när jag var inne på Apollos hemsida såg jag att det ligger i Perema men det framkommer inte av deras katalog och inte heller av deras säljare då jag sa att jag ville bo i just Agios Gordios!

Vad gör man nu då? Bokar om??! Hotellet ser ju väldigt fint ut och stranden ser ganska ok ut men det är ju tråkigt om det inte ens finns ett litet centrum att strosa i på kvällarna! Är det ngn som vet hur lång tid det tar till Korfu stad och till Agios Gordis med bil?
Tacksam för svar!

Ska läsa din reseberättelse nu!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT