Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-08, 07:51
AnnaK AnnaK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 0
Standard Korfu/Agios Georgios

Hej!

Min sambo och jag ska åka till Agios Georgios i slutet av juli. Är det någon som har varit där och kanske t o m bott på Bruskos hotellet???

Berätta allt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-29, 08:03
Wester Wester är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 2
Standard Sv: Korfu/Agios Georgios

Hej!

På hotell Bruskos har jag inte varit, men i Agios Georgios var jag och en kompis för 5 år sen. Det är en liten by med en lång gata som går paralellt ovanför stranden. Är ni soldyrkare och gillar stranden så har ni en schysst lång strand att hålla till vid precis nedanför huvudgatan. Det finns några restauranger med riktigt fin utsikt över havet som ligger längs med huvudgatan. Det är en väldigt lugn by, med vad vi uppfattade det som, ett disco och en större bar. ´Nattklubben var dock inte öppen varje kväll och det var få turister som var där. Vad gäller shopping så var den i princip obefintlig när vi var där, bortsett från lite kiosker, en lergodsbutik och en mataffär. Ett tips är att hyra vespa eller bil och bege er ut på lite utflykter. Vi åkte med vespa först upp i bergen bakom byn. Bergen är fulla av olivträd och vi kom upp i en liten by med smala gränder. Inga butiker eller så, men kul att se. Vi åkte även fem mil för att komma till korfu stad, där det fanns en gammal fästning, marknader och en mängd butiker. Det var dock lite tufft att ta sig dit med vespa, men det går. Misstänker att ni valt att åka dit för att ta det lugnt, men ifall ni har lust att släppa loss någon kväll så kan ni alltid besöka kavos som ligger två mil söder om byn. Ett partyställe med mycket barer och nattklubbar som slår det mesta. Dit kan ni åka kommunal buss, men hem så får ni ta taxi, vilket gick på en femhundring då vi var där. Hoppas ni får en härlig resa!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-29, 14:17
napidious napidious är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 0
Standard Sv: Korfu/Agios Georgios

Hej! Jag är Grekisk and bodde i Korfu i 18 år! Ursäkta mig om mina svenska är inte så bra, men jag tror att du måste vara säker om ni ska vara på semester i Agios Georgios eller Agios Gordios! Agios Gordios är nära Kavos men Agios Georgios är nära Paleokastritsa och Arrilas! Om vi ska vara i Agios Gerogios kan jag hjälpa er, för min familje brukade leva där på somrarna!
Hälsingar från Grekland!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-18, 11:15
AnnaK AnnaK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 0
Standard Sv: Korfu/Agios Georgios

Hej!

Tack för svar..och förlåt att jag svarar så sent...ja, vi ska till agios georgios men tydligen till den i den södra delen ( inte så länge sen jag fick reda på att vi det finns två stycken på ön )

Jepp vi vill ta det lugnt, men vi kommer att hyra vespa för att ta oss runt på ön.

Har ni fler tips så är det bara att ösa på!
Och återigen tack för svaret!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-18, 23:18
effe effe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Korfu/Agios Georgios

Vi bodde på anastasia för 3 år sedan. Ligger inte så långt bruskos. Underbart lite samhälle. Väldigt bra mat på det hotellet (anastasia) så jag rekomenderar att ni tar minst en middag där. Vi var där 2 veckor och det är inga problem att hitta en ny resturant varje kväll om ni vill. Ni måste ta en lång promenad norrut längs hela stranden, nästan bara sand. Det finns några affärer och det räcker till om ni ska ha en semester och bara njuta av grekland och sol. Ett ställa att längta tillbaka till!
Trevlig semester!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT