Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-31, 21:39
asawas1 asawas1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Hotel Kalypso i Gouvia

Hej!
Jag skulle vilja veta lite mer om hotell Kalypso i Gouvia. Är enrumslägenheterna fina? Hur ser bad/dusch ut? Är det balkong till alla lägenheter? Kan man ta en drink i polbaren????
Kan man bada på stranden i Gouvia eller rekommenderas annan strand? Många frågor eftersom vi besöker Korfu för första gången. Vi planerar att hyra bil ca tre dagar för att se oss omkring på ön, har någon något att rekommendera? typ stränder eller mysig by....Hej då
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-01, 08:22
Anjas Anjas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 27
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Hej! Jag har skrivit ett långt svar till NavFi "Två unga debut-semestrar i Korfu" lite längre ner i Korfu-tråden. De ska också bo i Gouvia så kolla de svar de fick. Vet dock inget om hotellet du ska bo på eftersom det var så länge sedan jag var på Korfu (kommer inte ihåg namn så bra).
Vill dock tipsa om att Aftonbladet har en bra ny guide över Korfu som du kan läsa om du är plus-medlem. Såg det på deras hemsida härom dagen, kände igen mig i mycket.
Ni kommer få det toppenbra på Korfu, en jättevacker ö. Trevlig resa!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-01, 14:20
asawas1 asawas1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Tackar så mycket.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-06, 19:48
Hofmans avatar
Hofman Hofman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Hej,
bodde på Kalypso i juni 2005,
vet inte om någonting har ändrats, men då var enrumslägenheterna helt okej. Inget fel på badrummen heller, det fanns både duschdraperi och fönster. I stort sett alla lägenheter hade balkong (det berodde på vilket av husen man bodde i, men hade man inte balkong hade man markterass). Kommer inte ihåg om man kunde köpa drinkar i poolbaren, men mythos och annan öl fanns i alla fall. Stranden i Gouvia är väl ingen höjdare, men det blåser i alla fall inte.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-07, 11:45
Asteri Asteri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Jag har bott på Kalypso flera gånger och har varit nöjd, tills förra året då vi fick oväntat besök första natten och blev rånade på allt, dvs pass, biljetter reskassa, handväska,mobil mm. Vi kom fram till hotellet väldigt sent vid halvtre tiden på morgonen och tänkte inte på deponeringsbox då vi var jättetrötta utan tänkte hyra en på morgonen. Tji fick vi. Tycket inte att de var särskilt hjälpsamma på hotellet. De följde med oss till polisen för att göra en anmälan och det var allt. Jag kommer personligen INTE att bo där fler gånger. Se till att inte ha balkongdörren öppen när ni sover!

Ska själv till Korfu om 4 veckor och till Gouvia men inte kommer jag att bo på Kalypso så mycket är säkert.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-07, 20:52
asawas1 asawas1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Hej!
Usch det var verkligen otrevligt med besök på natten.....fy vad otäckt! Ska verkligen komma ihåg att låsa balkongdörren!
Men ett inbrott kan väl egentligen ske på vilken ort och vilket hotell som helst!?? Det tråkiga var väl att ni inte verkar ha fått någon hjälp av hotellpersonalen! Det är dålig service!
Jag hoppas att vi slipper detta elände.
Tack för svar
Åsa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-17, 12:52
BrageDares BrageDares är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 0
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

När skall ni åka. Vi skall till Gouvia och Kalypso Hotell 18 Juli.
Vad jag har hört om Kalypso hotell på andra ställen, så skulle det vara ett toppen ställe som folk brukar komma tillbaka till, och Hotellägarna skulle tydligen vara underbara. Ha de så bra Mvh Mattias.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-19, 16:01
asawas1 asawas1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

Hej!
Låter helt underbart med trevlig hotellpersonal/ägare! Vi åker imorgon den 20:e och blir där en vecka över midsommar. Den har vi redan firat in helgen som var.......Det verkar bara vara trevliga kommentarer överlag tycker jag, förutom de som blev rånade. Men det skulle kunna hända vart som helst!
Trevlig resa själv!
Åsa
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-08-15, 17:26
melli melli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 0
Standard Sv: Hotel Kalypso i Gouvia

jag har varit på korfu några gg,och bott i gouvia flera gg också.
gouvi stranden är väl inget vidare men dem har många restauranger
barer och discotek och vissa är väldigt bra.och så ligger ju gouvia i mitten av ön så det
är lätt att ta sig runt och det ska man verkligen göra annars missar man sååå
mycket. Finns mycket att tipsa om men någon strand är paelokastritsa och glyfada
och en favorit pelekas.
Gamla stan är också ett måste.

Lycka till elli

Senast redigerad av inkfish den 2007-08-15 klockan 19:52. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT