Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2020-05-29, 09:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Längtansfulla bilder inför kommande resor till Grekland




Dagens längtansfulla nedräknarbild är från antistressens ö Agathonissi.

Agathonissi är för de flesta alldeles för litet, det finns bara några få tavernor och det finns inga affärer att shoppa i. Det är en extremt rofylld ö och tystnaden är så påtaglig att den hörs. Agathonissi passar dig som söker lugn och ro. Faktum är att Agathonissi är ett av de sista trankila paradisen i grekiska övärlden. Trots sin litenhet finns alla faciliteter man har behov av för att "komma-ner-i-varv-semestern" ska bli lyckad.

Det är en av mina absoluta favoritöar i Grekland. Jag kan inte exakt säga vilken plats på topplistan ön hamnar, men helt klart hör Agathonissi till de 10 bästa öarna i Grekland. När livet hemma känns stressigt är det till Agathonissi jag längtar, ön upplevs som om den vore framställd av någon ny slags teflon som stöter bort all stress och press.

På bilden ser ni den lilla gulliga hamnbyn Agios Georgios, på berget uppe till vänster ser ni byn Megalo Chorio och bilden är tagen från den pyttelilla byn Mikro Chorio. I dessa tre byar bor i stort sett alla 185 invånare på Agathonissi.

Läs om Agathonissi här.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT