Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2014-05-08, 06:37
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Så fint Sunny.
Kan tro att du sover gott i den sängen (ser faktiskt ut som en näst intill kunglig säng) efter en hel dag full med Amorgosäventyr.
Hoppas ni får en lika fin dag idag fast med lite mindre blåst.
Hälsa Yanna.

Svara med citat
  #82  
Gammal 2014-05-08, 08:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Guuud, va fint... vilken säng! Jag försöker räkna ut vilket hus du bor i. Det måste nästan vara i samma som supermarketen? För utsikten du visade var väl över "torget" där MYTHOS ligger? Varmt tack för dagens rapport och vackra bilder!
Det är i huset bredvid supermarketen, ja utsikten är över torget där Mythos ligger, underbar taverna!

TACK, för övriga hälsningar!..
Trist dock att problemet kvarstår dvs att inte ALLA kan se mina bilder.. ...har ni provat med webläsaren Google??
Bilderna finns också nerladdade på min profilsida, kan ni inte se dem där heller????

Sunny, direkt från Amorgos

PS.Dock fortfarande kraftig vind!

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-05-08 klockan 08:19.
Svara med citat
  #83  
Gammal 2014-05-08, 09:00
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Tack för fina rapporter. Min slumrande längtan efter Amo väcks åter till liv!

/NW
Svara med citat
  #84  
Gammal 2014-05-08, 09:59
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 852
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Åh! Min favorittaverna i chora besökte ni också! Den ligger bara några meter från trädet som finns på min avatar.
Här kan ni se namnet på tavernan





Ha en fortsatt trevlig vistelse båda två!

//maji
Svara med citat
  #85  
Gammal 2014-05-08, 10:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Tack, Maji för bilderna och absolut en taverna att lägga på minnet, trevlig tavernaägare som precis hade öppnat för säsongen igår!!..
Svara med citat
  #86  
Gammal 2014-05-08, 11:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Vilka härliga bilder. Där vill jag bo. Jag älskade Chora och upplevde också vandringen som kortare än angivet. Underbart att du delar med dig av så fina bilder. Känns som att jag nog måste resa dit igen. Har varit lite kluven eftersom jag upplevde ön som ganska blåsig trots att det var första halvan av en junimånad som jag var där. Jag hade ett favoritfik i Chora när det inte var dags för lunch som var helt ljuvligt med bord på båda sider om gränden. Vackra växter och lite modern touch på stället. Har ingen aning om det finns kvar. Hembakta bakverk med frukt och supertrevlig personal.

Eva
Svara med citat
  #87  
Gammal 2014-05-08, 11:09
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Sunny jag kom på hur jag löste det förra gången;jag går in under din profil och då hittar jag bilderna.Bra!!
Monica
Svara med citat
  #88  
Gammal 2014-05-08, 12:49
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Sunny jag kom på hur jag löste det förra gången;jag går in under din profil och då hittar jag bilderna.Bra!!
Monica
..
Svara med citat
  #89  
Gammal 2014-05-08, 12:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

L;332087]Vilka härliga bilder. Där vill jag bo. Jag älskade Chora och upplevde också vandringen som kortare än angivet. Underbart att du delar med dig av så fina bilder. Känns som att jag nog måste resa dit igen. Har varit lite kluven eftersom jag upplevde ön som ganska blåsig trots att det var första halvan av en junimånad som jag var där. Jag hade ett favoritfik i Chora när det inte var dags för lunch som var helt ljuvligt med bord på båda sider om gränden. Vackra växter och lite modern touch på stället. Har ingen aning om det finns kvar. Hembakta bakverk med frukt och supertrevlig personal.

Eva[/QUOTE]

Tack, ja Chora är verkligen en liten pärla, det kommer att finnas mer tid att utforska där uppe under veckorna som går.....blåsigt ja man blåser nästan omkull....idag är det värre än igår... MEN... Ska inte klaga jag är på Amorgos, Mina drömmars ö!!..

Sunny
Svara med citat
  #90  
Gammal 2014-05-08, 13:04
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Nu kunde jag se dina fina bilder!!!!
Svara med citat
  #91  
Gammal 2014-05-08, 13:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Blåst ÄR jobbigt när det blåser dag efter dag!
Första gången på Tinos hade vi blåst 6 dagar i sträck vid ankomsten och det var jättejobbigt även om det var soligt och varmt. Frukostbröden flög iväg över balkongräcket en frukost och att vara på stranden fanns inte på kartan.
Sån blåst har vi aldrig senare upplevt.
Men är inte Amorgos, Ikaria, Karpathos och Tinos och Andros kända för att vara "blåsiga" ?

Hoppas det lägger sig och att den riktiga värmen kommer!

Lissi - från ett soligt och blåsigt Kalmar.
Svara med citat
  #92  
Gammal 2014-05-08, 14:45
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Nu kunde jag se dina fina bilder!!!!


Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Blåst ÄR jobbigt när det blåser dag efter dag!
Första gången på Tinos hade vi blåst 6 dagar i sträck vid ankomsten och det var jättejobbigt även om det var soligt och varmt. Frukostbröden flög iväg över balkongräcket en frukost och att vara på stranden fanns inte på kartan.
Sån blåst har vi aldrig senare upplevt.
Men är inte Amorgos, Ikaria, Karpathos och Tinos och Andros kända för att vara "blåsiga" ?

Hoppas det lägger sig och att den riktiga värmen kommer!

Lissi - från ett soligt och blåsigt Kalmar.
Ja, Lisa det har blåst sen jag ankom Amorgos den 5 maj, det går just nu inte att sitta ute på balkongen, då får man ha yllemössa och dunjacka på sig!!!.. (fast några sådana klädesplagg har jag ju förstås inte tagit med mig)..

Sunny
Svara med citat
  #93  
Gammal 2014-05-08, 15:40
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Torsdag 8 maj

Mitt behov av ensamtid finns...idag känns som en sådan dag... stark vind idag MEN.. måste ju ändå ut och göra något vettigt!
Beslöt därför att gå en "lätt" vandring upp i bergen bakom Katapola, till Ancient MINOA..

Här kommer några bilder från vandringen upp dit, cirka 2 km brant uppför, men så vackert när jag kom upp dit!! (mulet idag så bilderna ser lite gråa ut)...
















Avslutar med lite blomsterprakt...när jag kom ner till Katapola igen...


Sunny
Svara med citat
  #94  
Gammal 2014-05-08, 16:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Härligt att vi får följa dig. Jag gillar också att vandra och när man går ensam så tänker man så bra eller inte tänker och rensar hjärnan på oväsentligheter.
Amorgos är för mig en så storslagen ö och den känslan kommer igen när jag ser dina bilder. Hoppas vinden bedarrar och att det blir sol och lite varmare. Själv åker jag till norra Grekland i slutet av maj så jag hoppas innerligt att solen värmt upp allt lite innan dess.

Eva
Svara med citat
  #95  
Gammal 2014-05-08, 17:52
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Tack snälla Sunny för att du delar med dig och håller oss uppdaterade. Det betyder så mycket att få se "direktbilder" och få läsa om dagsfärsk info från Amorgos.
Nu är vi många som längtar tillbaks.
//Erica
Svara med citat
  #96  
Gammal 2014-05-08, 18:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men är inte Amorgos, Ikaria, Karpathos och Tinos och Andros kända för att vara "blåsiga" ?
Amorgos för mig är att det antingen blåser eller inte blåser alls. Det verkar inte finnas något mittemellan. Jag gillar Amorgos i alla väder.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Här kommer några bilder från vandringen upp dit, cirka 2 km brant uppför, men så vackert när jag kom upp dit!!
Visst det är vackert därifrån. Tack för bilderna!
Svara med citat
  #97  
Gammal 2014-05-08, 21:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Den bästa pastan på länge, har jag ätit ikväll på Tavernan Captain Dimos, med Mozzarella, små tomater, zucchini, lök....mmmmm....så gott!!..

Delat på en halva krus vitt med Yanna, efter maten blev vi först bjudna på en bakelse och efter det Amorgoslikören...vilket välkommande!..

Tavernaägaren en mycket vänlig och rolig man som satt och sjöng med till den grekiska musiken som spelades i högtalaren, den bästa stämningen hittills på en taverna!

Han kommer att få måååånga fler besök av mig, kan rekommenderas!!!!

Imorgon blir det hyrbil för att utforska mer av ön, men om det blir regn ställer vi in dom planerna!!

Sunny(direkt från Katapola)..
Svara med citat
  #98  
Gammal 2014-05-09, 00:10
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Pireus-Amorgos

"Vad var det jag sa", Sunny? Härligt att ni landat på Kapetan Dimos! Där hängde vi för det mesta. Och blev allt rundare. Och så emellanåt på Mythos, förstås.
Svara med citat
  #99  
Gammal 2014-05-09, 07:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
"Vad var det jag sa", Sunny? Härligt att ni landat på Kapetan Dimos! Där hängde vi för det mesta. Och blev allt rundare. Och så emellanåt på Mythos, förstås.
Rund lär nog inte jag bli, eftersom jag är väldigt aktiv och ska vandra en hel del, sen när jag blir ensam här!!..

Däremot var tavernaägaren väldigt "rund"......MEN... vad gör det bara han mår gott!!
SO WHAT!!!..
Svara med citat
  #100  
Gammal 2014-05-09, 09:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Kapetan Dimos är det ställer där en av servitörerna alltid serverade barfota förr i världen. Tränade karate om jag minns rätt. Någon som vet?

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT