Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-23, 11:37
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Kalavrita og Loutraki

Deler av påsken skal tilbringes i Kalavrita (4 dager) og Loutraki (2 dager). Hotell er bestilt, og jeg har lest om disse stedene på nettet, men om noen har kjekke anbefalinger eller tips å komme med, sier jeg tusen takk for det! Vi skal reise med bil, så gode tips om ting å se/gjøre/spise trenger ikke ligge inne i eller i gåavstand fra disse byene.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-27, 15:00
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 462
Standard Sv: Kalavrita og Loutraki

I slutningen af februar kørte jeg og en veninde rundt i området. Det var en utrolig god og dejlig tur og her er et par anbefalinger.

I Kalavrita



skal I naturligvis besøge Holocaust-museet, der desværre var lukket, da vi var der. Selvfølgelig må I heller ikke gå glip af turen med togbanen, der går fra Diakofto til Kalavrita. Det er en helt fantastisk tur gennem bjergene. Hvis I vil sidde i forrest i vognen, skal I huske at købe 1. klasses billetter. Der ligger et kloster på midtvejen, som vi ikke besøgte.

Desuden kan jeg anbefale at besøge den hyggelige bjergby Dimitsana, som er den første by, hvor jeg har set en kirke med kobbertag.



Desuden er der lidt uden for Dimitsana et hyggeligt og interessant Water Power Museum, hvor man kan se, hvordan man bl.a. fremstillede krudt og raki.



I området omkring Dimitsana ligger Lousios-kløften, hvor der er mulighed for at vandre i den fantastiske natur. Der ligger også nogle klostre i kløften. Vi besøgte Filosofou,



hvor en venlig munk bød på Turkish delight og vand og fortalte lidt om klosterets historie. Fra klosteret kan man gå ca. 800 meter i kløften og komme hen til resterne af det oprindelige kloster, hvor også den skjulte skole ligger. På den anden side af kløften ligger Prodromou-klosteret,



som vi desværre ikke nåede at besøge.

Hvis I kommer gennem Zatouna, så glem endelig ikke at besøge den lokale kafenio.

En ting jeg ikke vil anbefale er "The cave of the lakes" nær Kastria. Grundet den lille mængde sne i bjergene og den deraf følgende mangel på smeltevand, så er grotten næsten tørlagt. Alligevel tages der EUR 16 for indgang + rundvisning.

Tilbage har jeg bare at ønske rigtig god fornøjelse, god tur og god påske.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-27, 15:31
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Kalavrita og Loutraki

Tusen takk for tips og fine bilder, Susie! Nå gleder jeg meg enda mer til turen.
Kalavrita - Diakofto-jernbanen er for tiden stengt, så den får vi ta en annen gang... Men det skal være fint å kjøre denne strekningen også.

God påske til deg også!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-03-27, 16:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Kalavrita og Loutraki

Underbara bilder Susie! Tack!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT