Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-08-28, 20:05
cedersu cedersu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 31
Standard Atens flygfält

Har nån tips om förmånligt hotell nära Atens flygfält? Bara för övernattning -vi landar på kvällen o flyger hemåt följande morgon
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-08-28, 20:55
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Atens flygfält

Ni måste nog iväg 10-15 min för att komma till 50e, o då finns det några att välja på, en del med transferbuss, kolla booking.com
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-08-28, 22:33
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Atens flygfält

Citat:
Ursprungligen postat av cedersu Visa inlägg
Har nån tips om förmånligt hotell nära Atens flygfält? Bara för övernattning -vi landar på kvällen o flyger hemåt följande morgon
Kan anbefale
https://www.perishotelapt.gr
De tilbyr hente/bringetjeneste og overnatting m/frokost.
Hotellet ligger 10-15 min fra flyplassen.
Vi har bodd der et par ganger når vi kun trenger overnatting.

Har vi noen timer til rådighet, om kvelden og/eller om morgenen før vi skal fly hjem, velger vi å bo sentralt i byen Lutsa/Artemida med hente/bringetjeneste.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-08-28, 23:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 285
Standard Sv: Atens flygfält

För några år sedan behövde vi en övernattning nära Aten Airport. Vi valde då Avra Hotel i Rafina. Till Rafina åkte vi buss på dagtid från flygplatsen för en liten summa pengar. Tog nog c:a 20-30 minuter. Bra hotell. Vi bad om havsutsikt vilket vi fick. Trevlig vy över hamnen.

Eftermiddagen spenderades med sen lunch på taverna vid hamnpromenaden. På kvällen gick vi en runda på byns torg och åt en bit där. Trevligt folkliv med barnfamiljer på torget men maten runt torget var mera medioker. Rekommenderar tavernorna vid hamnpromenaden. Allt inom några 100 meter promenad.

På morgonen hade vi tidig flight från flygplatsen och då kunde vi boka taxi via hotellet för endast 5 euro med avfärd KLOCKAN 4 PÅ MORGONEN från hotellet till flygplatsen. Mycket bra!

Verkar det bra så kolla in på Booking.com eller direkt med Avra Hotel i Rafina.

Om ni uppskattar havsutsikt så kan det vara klokt att be om det. Kostade inget extra när vi gjorde det.

Masse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-08-29, 15:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 240
Standard Sv: Atens flygfält

Citat:
Ursprungligen postat av cedersu Visa inlägg
Har nån tips om förmånligt hotell nära Atens flygfält? Bara för övernattning -vi landar på kvällen o flyger hemåt följande morgon
Vi brukar häcka på flygplatsen om vi kommer sent och ska åka tidigt. Skulle gärna bo på Hotel Sofitel, som ligger på flygplatsen, men det vill inte vår plånbok.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-08-31, 20:55
cedersu cedersu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 31
Standard Sv: Atens flygfält

Varmt Tack! Nu blir det så att vi flyger till Samos, 40€ för en flygstol från Finland o hem från Kos o behöver inte övernatta nära Atens flygfält (hemresan inte alls lika förmånlig). Ska 'försöka' komma ihåg att ni har gett bra tips nästa gång det ev blir en övernattning i Aten, men troligen frågar jag igen
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-11-18, 15:00
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 914
Standard Sv: Atens flygfält

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Kan anbefale
https://www.perishotelapt.gr
De tilbyr hente/bringetjeneste og overnatting m/frokost.
Hotellet ligger 10-15 min fra flyplassen.
Vi har bodd der et par ganger når vi kun trenger overnatting.

Har vi noen timer til rådighet, om kvelden og/eller om morgenen før vi skal fly hjem, velger vi å bo sentralt i byen Lutsa/Artemida med hente/bringetjeneste.
Tack grymt tips, begagnade mig just av detta kommer fram runt 22 och är inte jättesugen på att köra bil mitt i natten och till det leta upp något hotell man inte varit på innan, 80 euro ville han ha för dubbelrum med transfer och frulle, och från detta kan jag dra av runt 25 euro iom jag slipper en hyresdag för bilen ,
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-10-15, 08:48
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 914
Standard Sv: Atens flygfält

Kan rapportera tillbaka och säga igen tack för tipset Kari samt att det var ett riktig bra ställe o bo över på, bokat det för nästa år igen iom sen ankomst, frukosten inte jättemycket att hurra för men i övrigt väldigt bra,
Svara med citat
  #9  
Gammal 2019-10-15, 12:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Atens flygfält

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Kan rapportera tillbaka och säga igen tack för tipset Kari samt att det var ett riktig bra ställe o bo över på, bokat det för nästa år igen iom sen ankomst, frukosten inte jättemycket att hurra för men i övrigt väldigt bra,
Takk for tilbakemeldingen🌺
Beklager at jeg ikke har sett innlegget fra 2018, der du takket for tipset☺️
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT