Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-05-15, 16:19
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Petalidi?

Hej på er!
Vi ska ju som som en del av er vet resa till Koroni i juni/juli. Har bokat sista natten i Messini för att ha nära till flygplatsen. Men nu har jag börjat fundera på om man istället skulle tillbringa de tre sista nätterna i Petalidi. Det verkar finnas flera trevliga boenden där, men hur är själva byn och stranden? Någon här som vet? Anneli kanske?
Ska jag hålla mig till den ursprungliga planen eller är Petalidi något att satsa på?

Katitzi

Senast redigerad av Katitzi den 2016-05-15 klockan 16:27.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-05-15, 18:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Petalidi?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Någon här som vet? Anneli kanske? Ska jag hålla mig till den ursprungliga planen eller är Petalidi något att satsa på?
Jag vet inte, men det vet Anneli. Däremot undrar jag varför ni vill bo nära flygplatsen natten innan ni åker hem. Det är inga avstånd att tala om, och taxi är ganska billigt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-05-15, 18:59
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Petalidi?

Jag skulle inte välja Petalidi!Det är en genomfartsby med en torg i mitten,en del tavernor,cafer runt torget.Mycket trafik.Finns en liten strand vid vattnet där man kan bada ,där finns även några restauranger.Ganska stenigt.Varje fredag mellan 7-11 har man en stor marknad nere i hamnen.Mycket livligt!
Håller med Janne om avstånden samt taxi.
Men ett bra alternativ är direkt vid Bouka Beach stranden i Messini,som är en underbar flera km lång sandstrand.
Kan rekommendera hotellet varmt,bra priser,god mat,fina rum och stranden.(Här hade vi förresten vår dotters bröllöpsfest)

http://www.gmpbouka.gr/en/
Taxi till flyget tar ca 8-10 minuter!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-05-15, 19:51
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Petalidi?

Tack för svar! Då skippar vi Petalidi och gör som jag tänkt från början. Tur att du vet så mycket om området Anneli!

Janne, planet går ju redan kl 8.00 på morgonen och jag tänkte att det kunde vara skönt att veta att man är på plats. Det är ju ändå ca 5 mil mellan Koroni och flygplatsen vad jag förstår. Kan kanske vara trevligt att gå ut äta middag och titta lite på Messini stad sista kvällen.

Katitzi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-05-16, 16:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Petalidi?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Janne, planet går ju redan kl 8.00 på morgonen och jag tänkte att det kunde vara skönt att veta att man är på plats. Det är ju ändå ca 5 mil mellan Koroni och flygplatsen vad jag förstår. Kan kanske vara trevligt att gå ut äta middag och titta lite på Messini stad sista kvällen.
Du har så rätt så, jag gjorde samma sak i höstas, men det hade jag redan glömt.

Jag sov sista natten i Kalamata.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT