Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-11-15, 13:28
Kalás avatar
Kalá Kalá är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 98
Standard Irene Apartments i Agios Gordis

Hej!

Vi har bokat en vecka på lägenhetshotellet Irene i Agios Gordis och skall bo i en enrumslägenhet - men var på hotellet är det bäst att bo?

Jag har läst att det finns två byggnader och att en del av lägenheterna är nyrenoverade, andra inte. Det finns, som jag har uppfattat det, lägenheter med utsikt mot trädgård med pool, utsikt mot en mindre trädgård och utsikt mot gatan från två olika håll. Det finns "vanliga" balkonger och balkonger som ligger i markplan/under markplan och de borde väl inte ha så mycket utsikt, eller?

Ni som har bott på hotellet eller vet något om det - var är det bäst att bo? Har man från någon av lägenherna möjlighet att få en skymt av havet?

Tack på förhand!

Kalá
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-11-16, 10:22
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Irene Apartments i Agios Gordis

Ireni är ett bra alternativ. Du finner lite bilder i bildgalleriet under min profil.
"Corfu again"

Vi gillade hotellet, men eftersom vi reste med endast flygstolar kunde vi själva välja var på hotellet vi ville bo. Vi valde då baksidan, dvs sidan mot bergen, detta mot bakgrund av att rummen med balkong mot genomfartsgatan kunde vara lite bullriga kvälls- och nattetid.

Hotellet har en trevlig pool med poolbar där man kan få frukost och enklare maträtter hela dagen.

Nu är det icke alls så långt ner till den fina stranden. Det kan taga högst fem minuters promenad.

Klimatet kan variera. Svårt att sia om så här i förväg, men räkna med fint väder i slutet av Maj.

Det är gott om fina tavernor i byn.

Buss ja. Det finns reguljär bussförbindelse in till Corfu Town,men i Maj är det icke så många turer, men med god planering är det inga problem att taga sig fram och tillbaka. Bussresan tar cirka 40 minuter.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-11-18, 10:26
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Irene Apartments i Agios Gordis

Hej!

Helt riktigt! Balkonger i markplan/under markplan har ingen utsikt... och havsutsikt finns inte vad jag vet. Vi bodde mot gatan på den sidan som poolområdet är. Det är som Arne skriver "bullrigt" men vi hade riktigt trevligt när vi satt där och kollade in förbipasserande . Hur det ser ut på baksidan av hotellbyggnaden mitt emot vet jag inte. Kanske finns balkonger där som man kan skymta havet ifrån? Högt upp i så fall.
Poolområdet är fint! Sonen älskade det och det var lugnt och skönt en bit in från gatan.
Vi trivdes mycket bra i byn och jag kan tänka mig att åka tillbaka.

Ha en bra resa!
Stinab
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-11-19, 14:38
Kalás avatar
Kalá Kalá är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 98
Standard Sv: Irene Apartments i Agios Gordis

Tack så mycket, Arne och Stinab!

Kalá
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT