Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-10-09, 19:15
emma_ emma_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: uppsala
Inlägg: 14
Standard bästa/sämsta med korfu

Jag vill veta av er som varit i korfu vad ni tyckte var bäst med stället och vad nu tyckte va det sämta.

/ emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-10-09, 19:31
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: bästa/sämsta med korfu

Korfu är en stor ö med många orter på. Vilken är det du vill veta mera om? Själv har jag inte hittat något dåligt med de platser jag har besökt på Korfu. Naturen är vacker, människorna trevliga, stränderna härliga och maten jättegod.

Sen har jag ju hört att det finns ställen på ön som är nedlusade med fulla engelsmän, men dem kan man ju undvika.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-10-09, 19:54
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: bästa/sämsta med korfu

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Korfu är en stor ö med många orter på. Naturen är vacker, människorna trevliga, stränderna härliga och maten jättegod.

Karin
Håller helt med dig Karin
Vi var där nu i september och bodde i Messongi, strax söder om Korfu stad. Vi tyckte det var en mysig liten ort med härlig badstrand.
3 dagar hade vi bil, och såg en hel del av ön, men hann inte allt.
En del turistfällor fanns det nog, men det är bara att åka vidare .
Även en båtutflykt hann vi med, och fick ännu fler härliga bad.
Det blev en kanon vecka med strålande sol .

Abi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-10-13, 22:48
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: bästa/sämsta med korfu

Det finns mycket som är bra med Korfu och instämmer med föregående talare.
Ön är stor, grön och vacker. Stränderna är fina och många, oavsett om du föredrar sandstrand eller lite mer stenig strand med ett klarare vatten. Korfu stad är en stad som absolut bör besökas. Maten har nästan alltid smakat bra och människorna oftast varit mycket vänliga. Och jag upplevde också att de pratar bättre engelska på Korfu än på andra öar.
Något annat som är bra är att det går att man kan hitta små egna vikar även under högsäsong.
Vad som är dåligt... Hm, tja kanske att man ibland blir lite less på alla branta uppförsbackar om man måste promenera upp för dem i värmen eller om man sitter på en trög moppe . Fast å andra sidan bidrar de till fantastiska vyer. Kanske är trafiken i och omkring Korfu stad också lite väl hetsig (men det är den ju ofta i Grekland).

Jag tror att det ultimata är att stanna där i 2 veckor, ordna boende på egen hand och efter 1 vecka byta sida av ön. Och förstås hyra en moppe eller bil för att kunna upptäcka ön.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-11-07, 11:07
Sköna Helena Sköna Helena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 16
Standard Sv: bästa/sämsta med korfu

Jag har bott på Korfu och det finns en hel del vackert som man bara inte får missa! Mina favoriter är bland annat att sitta och ta en frappé på Liston (som är paradgatan inne i Korfu stad) och titta på allt folk som går fram och tillbaks, fram och tillbaks
Sen är Paleokastritsa en väldigt fin plats! Det ligger på nordvästra sidan av ön och kallas även för "Lilla Thailand", för vattenet är helt underbart där! Där kan man hitta många fina badvikar=) Bergsbyarna omkring Paleokastritsa är också väldigt mysiga och får inte missas!

Det som är sämst, eller mindre bra, enligt min mening är nog att vädret kan vara ganska ostadigt där jämfört med andra öar i Grekland. Men samtidigt är det ju bra, för annars skulle inte Korfu vara så grönt som det är!
Sen kan jag tycka att södra och norra delen har blivit lite "förstört", i och med alla engelska barer och pubbar som poppat upp överallt.. Det känns inte som man är i Grekland där. Men värt ett besök ändå kanske

Korfu är en oförglömlig ö..och det bästa är nog att hyra bil och se så mycket som möjligt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT