Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-12, 10:19
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Jag tänkte höra om någon vet lite mer om läget på Alexandra Natalia bungalows. Det står att det ligger 50 m från både minimarket och busstation. Men hur ligger det i förhållande till restauranger och stränderna? Ligger byn nere vid stranden?
På bilden ser det ut som att hotellet ligger lite högre upp, precis som många andra hotell. Men det kanske inte är så farligt, det kanske inte ligger så långt bort och är en så brant backe....
Det verkar vara en fantastiskt utsikt från lägenheternas verandor i alla fall
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-12, 11:27
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Oj. På bilderna ser det ut att ligga ovanför huvudvägen, en bra bit upp i backen. Och det är en lång och JOBBIG backe upp. Byn ligger nere vid stranden, och där finns även alla tavernor, barer och större affärer. Har ni bokat redan? Annars skulle jag rekommendera att hellre försöka hitta något nere i själva byn. Arne och Birgitta brukar bo på Pension Irene, vilket ligger mycket bättre till.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-12, 12:12
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Tack snälla för snabb återkoppling. Vi har inte bokat men vi har en på gång. Det är jättefint boende och vi har fått ett bra pris (tror jag...), men vi var lite rädda för backen. Det brukar vara tunga steg i värmen när man ska ta sig hem och uppåt .
Vi är rätt sent ute då vi åker redan i juli, och vi vill gärna ha utsikt över vattnet. Och Irene verkar inte ha det tyvärr. Och vi har kollat runt men som sagt, det är svårt.
Vi har fått svar också på Glyfada Menigos resort, en A5 våning för 90 E per natt. Och det trevligt ut, men känns lite dyrt.
Vi behöver inte alls bo lyxigt, det viktigaste för oss är en balkong med seaview, då vi är lite av "balkongpotatisar".
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-12, 12:35
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Som Karinafp säger så verkar det ligga en bit upp i backen, men vill man ha havsutsikt i Agios Gordis så får man nog vara beredd på lite uppförsbacke.
Å andra sidan får man som du säger en riktigt fin havsutsikt!

Har inte varit i Glyfada men väl i Agios Gordis och även om inget av ställena på något sätt är en typiskt genuin by så har jag fått uppfattningen att Glyfada mest är en samling hotel vid stranden medan Agios Gordis har lite mer bykänsla och högre mysfaktor. Men det finns kanske någon annan på forumet som känner till Glyfada lite bättre?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-12, 14:06
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Glyfada mest är en samling hotel vid stranden medan Agios Gordis har lite mer bykänsla och högre mysfaktor.
Det stämmer precis, det. Glyfada har en helt underbar strand, men annars är det inte mycket där, förutom hotellen i backen och någon liten taverna. Man behöver ett fordon för att ta sig därifrån och se litet omgivningar och civilisation.

Sen finns det ju en hel del ställen i Agios Gordis som hyr ut rum, med eller utan havsutsikt, fast de inte har någon websida. När man går ner längs bygatan ser man ordet "Rooms" på vart och vartannat hus, och även inne bland odlingarna kan man hyra rum. Familjerna brukar bo på bottenvåningen och hyra ut övervåningen på somrarna.

Karin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-19, 11:23
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Vi slog till på Alexandra Natalia bungalows. Det känns lockande med 55 kvm och en stor balkong med panormautsikt. Det är bara att hoppas att man pallar att ta sig uppför backen

Hur brant är backen förresten, är det brant och slingrigt att köra moppe? För jag antar att det bara är den vägen som leder vidare ut från Agios Gordis.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-08-19, 14:05
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Agios Gordis - Alexandra Natalia apartments

Citat:
Ursprungligen postat av cajsa Visa inlägg
Vi slog till på Alexandra Natalia bungalows. Det känns lockande med 55 kvm och en stor balkong med panormautsikt. Det är bara att hoppas att man pallar att ta sig uppför backen

Hur brant är backen förresten, är det brant och slingrigt att köra moppe? För jag antar att det bara är den vägen som leder vidare ut från Agios Gordis.
Hej, är nyss hemkommen från Agios Gordis. Bodde nere vid stranden men gick mycket upp med kameran längs vägen som går förbi där du kommer bo. Nu vet jag inte exakt vart ditt ställe ligger, svårt att se från de bilder jag hittat på nätet. Men jag vet på ett ungefär vart det ligger och vägen upp dit är inte så extremt brant, men den går ju uppåt i alla fall. Kan du hyra moppe så gör det. Det är smidigare att ta sig upp på så sätt, även fast jag själv inte tyckte det var så extremt jobbigt att gå den biten. Vägen är inte så slingrig utan det går bra att åka där. Det är inte förrän en bit bortom ert ställe som den börjar slingra sig lite tvärare.

Att gå ner till den centrala delen av "byn" tar väl kanske 10 minuter från ert hotell. Lite kämpigare tillbaks, speciellt om ni handlat lite saker att bära också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT