Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-08-07, 08:20
AinaJ AinaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 7
Standard Sv: Bilsemester på peloponnesos-nafplio

Tack för tipset.. fast det är just för att det blr sååå dyrt o bo på hotel som vi har tänkt sova i bilen.. Vi är båda unga (25) och friska så lite värme borde vi klara av Jag har både packat ner ett lakan för o tänka bilen och köpt myggnät med kadborreband som man kan fästa runt fönsterna, för jag läste nånstans att det kan finnas mygg. Så vi hoppas på det bästa. Men vad finns det för altenativ förutom hotel? Finns det något annat billigt altenativ?

//Aina
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-08-07, 09:18
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Bilsemester på peloponnesos-nafplio

Citat:
Ursprungligen postat av AinaJ Visa inlägg
Finns det något annat billigt altenativ?
//Aina
Camping!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-08-07, 21:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bilsemester på peloponnesos-nafplio

Håller med Agda camping måste vara avsevärt bättre än att sova i bilen. Om de hotell ni fått rekommenderade är för dyra kan det finnas billigare på plats. Har aldrig besökt det här området men på alla öar jag besökt under årens lopp har det alltid funnits billigare priser än de som visats på internet.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-08-08, 10:33
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Bilsemester på peloponnesos-nafplio

I Nafplio finnes det et billig hotell, et slags back-packer-hotell. Jeg har aldri vært der, og kjenner ingen som har bodd der, men jeg vet at det er populært blant de yngste ryggsekkturistene.

Jeg kan for mitt bare liv ikke huske hva det heter. Det ligger oppe ved den katolske kirken, om dere vil lete når dere kommer fram.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-08-13, 13:41
AinaJ AinaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 7
Standard Sv: Bilsemester på peloponnesos-nafplio

Tackar för alla bra tips jag har fått, har verkligen underlättat planeringen av vår resa Vi kommer se om vi sover i bilen när vi kommer ner.. har skrivit upp lite adresser på olika hotel ifall i fall. Annars kommer vädret få bestämma. Lite späning måste det ju va
I nafplio har jag nu reserverat rum på Pensionat Isabo vilket va det billigaste med både frukost och balkong för 350 € för hela veckan. (är det någon som vet något om pensionatet?).
Annars så går vi bara och längtar 15 dagar kvar.. och jag börjar bli helt nervös.. har aldrig varit i grekland innan.

Som sagt tack för en trevlig sida

//Aina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT