Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-01-08, 22:09
LovisaL LovisaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Standard vart ska man bo?

Tittar just nu som galningar på resa till grekland. Tanken är en vecka charter i augusti. Vart ska man bo om man reser 2 vuxna och 2 vuxna barn? Vill ha bra bad i byn man bor, pool på hotellet, nära mysig shopping med gränder, hamnpromenad, och lite bra utflyktsmål med ev moppe?
Hur är det med moppeuthyrning på Korfu, vad krävs?
Ställer troligen samma önskemål som de flesta som reser....eller föreslår ni någon annan ö? Ungdomarna är 18, 21.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-02-14, 17:27
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: vart ska man bo?

Nu var det ett tag sedan du ställde frågan och du kanske har tänkt om kring ö. Jag upptäckte Korfu förra året och blev positivt överraskad, men jag är inte säker på att det är ön som du söker. Det är en stor ö, och det är egentligen själva Korfu stad som erbjuder shopping, gränder och en hamn. De andra är mest små semesterbyar.
Jag tror Skiathos kan vara ett alternativ för er, den ön är inte så stor men har många bad, hamnpromenad, shopping etc.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-25, 15:49
Yvonne L Yvonne L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 21
Standard Sv: vart ska man bo?

Hej Lovisa,

Ni kanske har hunnit boka något vid det här laget, men annars vill jag tipsa om orten Kassiopi på nordöstra delen av ön. Tidigare har alla charterbolagen haft med denna ort, men nu är jag osäker på hur det ligger till.
Kassiopi har allt det du efterfrågar med en mysig hamn, gränder, shopping och bad.
I augusti är det ganska livat där med mycket folk. Jag tror att Kassiopi har något för alla i familjen. När det gäller att hra moppe brukar de fråga efter körkort; minst för EU-moped. I allmänhet är inte Korfu en så lämplig moppe-ö, då det är mycket trafik längs med huvudvägen/kustvägen. För längre utflykter runt ön passar nog bil bäst.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT