Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-11-25, 21:28
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Elpida i Batsi

Funderar på att bo på Elpida i Batsi en vecka i sommar. Det ser väldigt trevligt ut med havsutsikt och nära till stranden. Känner någon till det?

Katitzi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-22, 11:31
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Elpida i Batsi

Lurer på det samme ;-)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-22, 15:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Elpida i Batsi

Det ser väldigt fint ut på booking.com, men jag TROR att ni missar solnedgången från balkongen med det läget. Ni får den "i ryggen" För att ha solnedgångsutsikt ska man bo i själva Batsi, mitt emot. Det kanske inte är viktigt och som sagt det ser fint ut. En liten strand finns ju nedanför.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-22, 21:22
Matte Matte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 81
Standard Sv: Elpida i Batsi

Hotellet ser trevligt ut, men ligger ju en bit från centrum och den stora stranden. Beror ju helt på hur ni vill bo.
Vi har bott på Villa Dora II, som ligger ca 100 meter från stora stranden och därmed också närmre centrum. Läget är lugnt, med endast en privatbostad kvar på den lilla gatan. Dock utan sjöutsikt.
Vi bodde där 2012 och kommer absolut vända oss till samma hotell när vi återvänder.
www.villadora.gr

Men som sagt, det beror ju helt på vad man är ute efter.
//Matte
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-22, 21:56
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Elpida i Batsi

Det som trekker meg er den lille stranden rett nedenfor, utsikten, roen som det ser ut som man finner der og morgen og formiddagsolen (selv om jeg også gjerne skulle hatt kveldssol ,noe jeg vet det ikke er) At det er ca. 15 min. inn til sentrum spiller ikke så stor rolle..trim
Men veien der uroer meg da jeg har hørt at trafikken høres godt...spesielt fra bussene og enkelte biler som legger seg på hornet i svingen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-25, 10:15
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Elpida i Batsi

Men det ble alikevel Bella vista ...kjenner meg fornøyd med det
Da er det bare å fortsette å måke sne mens man lenkter til Juni....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-01-25, 10:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Elpida i Batsi

Bella Vista var vi uppe och tittade vid för en annan Kalimerians räkning när vi var i Batsi i september. Det ligger högt och har en genväg via trappor ner till bystranden och till själva Batsi som ligger mitt emot Bella Vista. Det är en rätt stor anläggning med poolområde. Det såg fint och välskött ut.
Jag lägger in dels 2 bilder från Bella Vista, poolområdet och utsikten från gatan framför. Så är det en bild från solnedgången från vår balkong, men vi bodde alltså mitt emot Bella Vista ute på udden i Batsi.
Poolen


Utsikten


Vår kvällsutsikt från Paradise. Bella Vista ligger alltså utanför bild th på udden mitt emot


Vilken tid åker ni?

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-01-25, 11:07
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Elpida i Batsi

När vi var i Batsi bodde vi i fastigheten granne med Elpida. För oss var det den bästa delen av Batsi, den stora bystranden lockade inte oss. Vi badade på den lilla stranden rätt över vägen ner på en stig genom låg växtlighet. Går att knalla runt på udden, klippor, och buskväxtlighet. Knappa tio minuters promenad i till byn, ha gärna med ficklampa, vägen är mörk på kvällen och inte säkert att man syns.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-01-25, 11:54
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Elpida i Batsi

Bella Vista ligger helt nede ved bystranden Liss, og de har bare tre rom...så ikke så stort Tror du tenker på det flotte Mare Vista.., men det ble for dyrt for meg.
Jeg er enig i at bystranden ikke frister så mye... og det var noe av grunnen til at valget var så utrolig vanskelig. Men siden jeg reiser alene så kom jeg fram til at det var greit å slippe å gå alene fra "byen" om kvelden...og at det var lettere å gå rundt og titte om jeg føler meg litt ensom...og i tilegg får jeg også solnedgangen og kveldsolen hyggelig å ha når man sitter alene
Litt trim trenger man så går heller til den andre stranden nedenfor Elpida og Nora-Niorita..og så leier jeg jo bil et par dager og da bruker jeg ikke den stranden i det hele tatt.
Jeg blir der fra 26 juni og i 6 netter Liss
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-01-25, 13:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Elpida i Batsi

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Bella Vista ligger helt nede ved bystranden Liss, og de har bare tre rom...så ikke så stort Tror du tenker på det flotte Mare Vista.., men det ble for dyrt for meg.

Jeg blir der fra 26 juni og i 6 netter Liss
Visst tänkte jag fel! Jag vet exakt var Bella Vista ligger, det är ju Jannes favorit och vi gick förbi varje kväll...men det var helt stängt när vi var där i slutet av september.... Allt var mörkt och vi såg aldrig en kotte. Då får Du ju magiska solnedgångskvällar!!
När vi var där i september var stranden öde och väldigt skräpig, men i juni är säkert strand och by något helt annat!!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-01-25, 17:57
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Elpida i Batsi

Det er ganske like navn, Lissi - det var meg du hjalp med opplysninger om Mare E Vista, takk igjen for nyttige opplysninger om beliggenhet m.m

Jeg hadde fått så hyggelig info og et veldig godt tilbud til familieferien vår fra Mare E Vista, men har valgt det bort til fordel for Naoussa

Men Arne og jeg har uka etter ledig, kanskje vi velger Andros deler av den - kombinert med Chora
I såfall bor vi gjerne på Paradise, der dere bodde, tror det er et sted etter vår smak og
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-01-27, 20:56
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Elpida i Batsi

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
När vi var i Batsi bodde vi i fastigheten granne med Elpida. För oss var det den bästa delen av Batsi, den stora bystranden lockade inte oss. Vi badade på den lilla stranden rätt över vägen ner på en stig genom låg växtlighet. Går att knalla runt på udden, klippor, och buskväxtlighet. Knappa tio minuters promenad i till byn, ha gärna med ficklampa, vägen är mörk på kvällen och inte säkert att man syns.
Vi bodde också senaste vår granne med Elpida, säkert på samma ställe som ni och tyckte hemskt mycket om läget.

Vår utsikt från balkongen:

http://farm9.staticflickr.com/8264/8...31d587e26d.jpg

Senast redigerad av eija den 2014-01-27 klockan 21:04.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-01-27, 22:18
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Elpida i Batsi

Eija, vi bodde på Norita, längst upp hade en terrass som var hur stor som helst. En något gammeldags lägenhet, mycket mysig. Bakom Norita ligger ett hyreshus, ganska så trångt emellan. Men vår terrass var mot havet. Det är samma värd, han äger halva Batsi, + butiker o restauranger. Har en dansk fru, mycket tillmötesgående och hjälpsam.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-01-28, 09:27
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Elpida i Batsi

Där bodde vi också, såsom du kan se på min bild tagen på vår balkong . Men vi bodde i mellersta våning, en fin utsikt mot havet hade vi också .
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-01-28, 16:34
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Elpida i Batsi

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det ser väldigt fint ut på booking.com, men jag TROR att ni missar solnedgången från balkongen med det läget. Ni får den "i ryggen" För att ha solnedgångsutsikt ska man bo i själva Batsi, mitt emot. Det kanske inte är viktigt och som sagt det ser fint ut. En liten strand finns ju nedanför.

Lissi
Tror nog att jag låter bokningen ligga kvar i alla fall. Det kan nästan vara lite jobbigt med eftermiddags och kvällssol på balkongen när man reser på sommaren. Inte så dumt att sitta och titta på den kvällsolbelysta byn på andra sidan bukten heller!

Däremot har jag valt hotellbalkong med dag och kvällssol nu när vi åker till Teneriffa i februari!


Katitzi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-02-01, 08:40
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Elpida i Batsi

Är det förresten någon som vet om det finns nån liten supermarket ute på udden där Elpida ligger? Eller hur långt måste man gå för att få tag i frukostbröd?

Katitzi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-02-01, 09:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Elpida i Batsi

Godmorgon!
Det fanns ett bageri alldeles nere vid bystranden , granne med en fisktaverna. Själva köpte vi ju bröd i byns centrum. Det är skönt med en promenad på morgonen i samband med brödköpet så det är nog ingen fara med avståndet.

(Vi följer varandras spår vad gäller resor...Vi åker till Teneriffa i januari )


Lissi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-02-01, 15:57
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Elpida i Batsi

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Godmorgon!
Det fanns ett bageri alldeles nere vid bystranden , granne med en fisktaverna. Själva köpte vi ju bröd i byns centrum. Det är skönt med en promenad på morgonen i samband med brödköpet så det är nog ingen fara med avståndet.

(Vi följer varandras spår vad gäller resor...Vi åker till Teneriffa i januari )


Lissi
Katitzi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-03-25, 07:10
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Elpida i Batsi

Är det någon som vet hur länge det är sol på eftermiddagen på den lilla stranden nedanför Elpida? Kan man ligga kvar till 17-tiden och sola? Detta gäller i början av juli ska jag kanske tillägga.

Katitzi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-03-25, 20:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Elpida i Batsi

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Är det någon som vet hur länge det är sol på eftermiddagen på den lilla stranden nedanför Elpida? Kan man ligga kvar till 17-tiden och sola? Detta gäller i början av juli ska jag kanske tillägga.
Det kan du göra.



Denna bild tog jag 16.45 i mitten av juni.




Denna bild över Batsi tog jag 20.15, också det i mitten av juni. Solen är på väg ner.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT