Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-24, 12:12
akca1 akca1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Gäddede
Inlägg: 5
Standard hotell Blue vawes

Undrar om någon bott på detta hotell i ag. isodoros, hur långt det är till byn och till Plomari.
Skall åka dit 28 maj ,
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-24, 19:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: hotell Blue vawes

Tror att hotellet ligger i det fina området utanför Agios Isidoros som kallas Vavera eller Vavara osäker på stavningen. Ligger i så fall mycket fint vid havet ca 20 min promenad från Agios Isidoros bort från Plomari. Inga problem att gå in till Plomari om ni är rörliga och gillar att gå. Det vi avskydde med promenaden var den hemska trafiken och det begr'nsade utrymmet p[ v'gkanten. Vi gick med barnvagn. Ta med reflexer, ficklampa och reflexv'st om ni vill promenera efter huvudv'gen kv'llstid.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-28, 07:48
akca1 akca1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Gäddede
Inlägg: 5
Standard Sv: hotell Blue vawes

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tror att hotellet ligger i det fina området utanför Agios Isidoros som kallas Vavera eller Vavara osäker på stavningen. Ligger i så fall mycket fint vid havet ca 20 min promenad från Agios Isidoros bort från Plomari. Inga problem att gå in till Plomari om ni är rörliga och gillar att gå. Det vi avskydde med promenaden var den hemska trafiken och det begr'nsade utrymmet p[ v'gkanten. Vi gick med barnvagn. Ta med reflexer, ficklampa och reflexv'st om ni vill promenera efter huvudv'gen kv'llstid.

Eva
Tack Eva för ditt svar , det låter bra.
Jag undrar också om det finns mat affär i närheten?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-28, 09:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: hotell Blue vawes

I Agios Isidoros finns några små närbutiker. I Vavera såg jag inga affärer.
Vi handlade vår mat inne i Plomari där det finns flera grekiska mataffärer och små specialbutiker för frukt, kryddor etc samt flera bagerier. Några småsaker som yoghurt handlade vi i Agios men sortimentet var inte stort där.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-28, 18:44
akca1 akca1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Gäddede
Inlägg: 5
Standard Sv: hotell Blue vawes

Tack igen för ditt svar Eva, hur är det med tavernor i
Vavera och ag. isodoros
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-02, 12:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: hotell Blue vawes

I Vavera hade alla tavernor stängt för säsongen när vi var där andra veckan i september 2008. Tror att de stängde den veckan. Vi pratade med ett par som satt i sin trädgård och om jag förstod dom rätt hade tavernan stängt ett par dagar innan. Vi åt rätt ofta på tavernan pr****s där vägen kommer ner från Vavera. En del rätter var riktigt bra och det var inte speciellt turistanpassat. Bättre har jag ätit i Grekland men inte i Agios Isidoros frånsett vår värdinnas hemlagade mat från sitt privata kök. Vi åt också på en lite mer turistanpassad taverna som hade en trevlig ljussatt trädgård. Låg på en sidogata upp från backen mitt i byn. Inte så stort utbud som vi hoppats på av våra favoriter men stifadon var riktigt god. Sen fanns det en taverna med många trappsteg upp. Alltid fullt med folk där men menyn var väldigt turistanpassad och inget ställe vi tog oss till med barnvagn. Vi åt även några måltider i Plomari på ett par olika ställen.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-02, 13:52
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: hotell Blue vawes

Hotellet ligger fint ved sjøen , men for "ensomt" og for langt ute etter vår smak. Vi har bodd to ganger i Plomari og trivdes der. Det er fint å sykle i nærområdene gjennom olivenlunde og til strandene. Det er et bra supermarked i Plomari, men ellers er det bare små butikker i Agios Isodores.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-05-13, 14:00
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: hotell Blue vawes

Området där ni ska bo i heter Agia Varvara (eller Agia Barbara).
Bara en liten rättelse.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-05-13, 16:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: hotell Blue vawes

Det är nog jag som kommit med den felaktiga stavningen. Min dotter och vår hyresvärdinna pratade så snabbt på grekiska att jag fick vara glad om något fastnade hos mig.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT