Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-02, 00:17
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Standard Till alla som ännu ej besökt Lefkas

Vill bara säga till alla som står i valet och kvalet när det gäller att besöka Lefkas i sommar: Gör det!
Jag har varit i Lefkas varje år nu i snart 17 år delvis för att jag har släkt där (tack gud för det ). Lefkas är en oerhört vacker ö med mycket grönska och trevliga männsikor, ganska mycket italienare och greker från fastlandet och staden Ioannina. Det absolut bästa stränderna jag besökt i Grekland är de som finns i Lefkas och de som finns i Karpathos. Inte för att jag besökt så många öar men ändå.. Jag har dock hört från många olika källor att de joniska öarna är de med renast havsvatten och mest grönska. Jag har tagit så himla fina fotografier därifrån som folk bara gapar när dom ser

Tycker bara det är synd att vissa "smultron ställen" som man hade för ca 10 år sedan inte ser likadana ut. Ett exempel är stranden "porto katsiki", det skräpas ned så mycket! Porto katsiki är en riktig PARADIS strand.
Turister som skräpar ner i sådan fin miljö borde bannlysas!


Nog om detta, ville bara ge lite kärlek till "mitt" älskade Lefkas nu när jag ska ut till Milos, Santorini och Amorgos i sommar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-02, 08:51
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Till alla som ännu ej besökt Lefkas

Vi skal til Paleros i august og har tenkt å besøke Lefkas et par dager. Etter din erfaring hvor er det best å bo ? Også om vi skulle finne på å reise dit neste år? (ikke for mange turister)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-03, 08:42
Dezzo Dezzo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 90
Standard Sv: Till alla som ännu ej besökt Lefkas

Jag håller med dig Despina. Lefkas är verkligen en plats som man någon gång i sitt liv skall besöka. Fina stränder, trevlig befolkning, god mat, och mycket bra service och mycket mer. Åker själv ner till Lefkas varje år med eller utan familjen. Har släktingar från Epirus. Ser att både du o jag heter Despina hihi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-03, 14:37
Micchelins avatar
Micchelin Micchelin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Helsingfors
Inlägg: 33
Standard Sv: Till alla som ännu ej besökt Lefkas

Jag skall till Lefkas i början av Juli. Vet, det är högsäsong då. Är stränderna proppfulla med människor då? Hur är Agios Nikitas?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT